Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار گمیشان گفت: سیلاب اخیر بیش از ۳۹۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های کشاورزی این شهرستان وارد و ۹۰ درصد محصولات کشاورزان را نابود کرد. ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گمیشان، امیرشیر توماج ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: میزان آب‌گرفتگی شهر گمیش‌تپه بسیار کم شده و آب موجود در حال تخلیه به سمت دریا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خسارت‌‎های سیل اخیر به بخش‌های مختلف این شهرستان گفت: حدود 390 میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان گمیشان در سیل اخیر خسارت وارد شده است.

به گفته فرماندار گمیشان از مجموع 55 هزار هکتار سطح سبز در این شهرستان، 90 درصد محصولات کشاورزی دچار خسارت شد و از بین رفت.

150 خانواده در گمیشان همچنان در محاصره آب هستنددیگر هیچ نوع آب‌گرفتگی در منطقه گمیشان وجود ندارد / مردم زندگی عادی خود را از سر گرفته‌اندجان‌باختگان واژگونی قایق گمیشان با موافقت امام خامنه‌ای «شهید خدمت» محسوب می‌شوند

وی ادامه داد: به حوزه زراعت گمیشان 301 میلیارد تومان و باغات 530 میلیون تومان خسارت وارد شده است.

توماج گفت: در بخش دام نیز 61 میلیارد تومان و در بخش طیور 6 میلیارد و 100 میلیون تومان خسارت تاکنون گزارش شد.

وی بیان داشت: سیلاب به تاسیسات زیربنایی کشاورزی در بخش‌های جاده بین مزارع، ابنیه و زهکشی‌ها نیز 11 میلیارد و 350 میلیون تومان خسارت وارد کرد. همچنین تاکنون یک میلیارد و 350 میلیون تومان خسارت به حوزه شیلات و آبزی‌پروری شهرستان وارد شده است.

انتهای پیام/ش

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۸۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

دیگر خبرها

  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان