Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@03:59:02 GMT

مستاجران سیلزده مازنی کمک بلاعوض معیشتی می گیرند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۸۶۵۱

مستاجران سیلزده مازنی کمک بلاعوض معیشتی می گیرند

محمد خانی نوذری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس این مصوبه در واحدهای مسکونی خسارت دیده که مستاجران در آن سکونت داشتند، کمک بلاعوض تعمیراتی و تسهیلات به مالک پرداخت خواهد شد.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن تسهیلات ارزان قیمت معیشتی تا سقف 150 میلیون ریال متناسب با میزان خسارت ها به مستاجر و وام تعمیراتی تا همین سقف به مالکان برای تعمیر واحدهای مسکونی خسارتی داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران اظهارداشت: چنانچه مستاجر خسارت دیده که سکونتش در واحد مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل با مدارک در اختیار اثبات و کمک معیشتی دریافت نکرد، می تواند برای معرفی به بنیاد مسکن شهرستان خسارت دیده مراجع کند.
خانی اضافه کرد: همچنین اگر به اشتباه این کمک در اختیار مالک واحد مسکونی قرار گرفت، نیز می تواند با ارایه مدارک قانونی سهم خود را بازپس بگیرد.
براثر وقوع سیل اخیردرمازندران 6 هزار و 501 واحد مسکونی خسارت دیدند که 800 واحد مسکونی در این حادثه تخریب و مابقی تعمیراتی است .
تاکنون 135 میلیارد ریال کمک های بلاعوض تعمیرانی و معیشتی به 4 هزار و 700 خانوار خسارت دیده در مازندران پرداخت شد.
در مجموع دولت برای حمایت مالی از خسارت دیدگان ناشی از سیل در مازندران 222 میلیارد تومان کمک بلاعوض به این استان اختصاص داد که 64 میلیارد تومان از این خسارت ها برای بخش مسکن و 158 میلیارد تومان در بخش کشاورزی به خسارت دیدگان پرداخت می شود.
علاوه بر آن دولت 458 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای بخش کشاورزی مازندران مصوب و به این استان ابلاغ کرد.
6982/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 انقلاب اسلامی بخش کشاورزی سیل مسکن خسارت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۸۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود

استاندار گیلان با حضور در بین مردم روستای خسارت دیده از آتش سوزی امامزاده ابراهیم(ع) شفت گفت: کمک‌هایی به صورت بلاعوض و در قالب تسهیلات برای ساخت منازل مسکونی و واحدهای تجاری مردم تامین خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ با حضور در بین مردم آسیب دیده روستای امامزاده ابراهیم (ع) شفت و شنیدن مسائل آنها در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آتش‌سوزی رخ داده در روستای امامزاده ابراهیم شهرستان شفت به بیش از ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی این روستا که عموماً سازه‌های چوبی بودند، آسیب زد.

وی افزود: تعدادی از این واحدها بیمه هستند و بخش زیادی از آنها فاقد پوشش بیمه‌ای است که با توجه به وضعیت روستا و خسارت وارده به منطقه از ابتدای وقت امروز فرماندار شهرستان شفت، مدیرکل مدیریت بحران استان و مدیران حوزه زیرساختی گیلان در بین مردم و محل حادثه حضور یافته و وضعیت را برای رفع مشکلات خسارت دیدگان از این حریق بررسی کردند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: هلال احمر موضوع اسکان اضطراری، تأمین اقلام ضروری و غذای گرم برای این خانوارها را آغاز کرده است.

عباسی با بیان اینکه کار آوار برداری به زودی آغاز می‌شود، تصریح کرد: گزارشی از این حادثه و وضعیت خسارت دیدگان به وزارت کشور و رئیس جمهور ارائه می‌کنیم و کمک‌هایی به صورت بلاعوض و در قالب تسهیلات برای ساخت منازل مسکونی و واحدهای تجاری مردم تأمین خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به آتش سوزی‌های مکرری که در این منطقه طی سال‌های از ۱۳۷۵، ۱۳۹۲، ۱۳۹۶ و نیز نیمه شب گذشته رخ داده باید این منطقه و خانه‌های آن ایمن سازی شود.

استاندار گیلان افزود: باید سازه‌ها بتنی یا فلزی و بر اساس اصول و قواعد نظام مهندسی احداث شود و بدین منظور اعتباراتی هم داده شود تا این امر محقق شود و شاهد اتفاقاتی از این دست نباشیم.

عباسی تصریح کرد: این منطقه کوهستانی و شاهد وزش بادهای شدید است که برای جلوگیری از اتفاقات مشابه باید در زمینه شیوه‌های ساخت و ساز تجدید نظر شود و حتماً این امر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های آب و برق هم اینک مشغول رفع مشکلات هستند، گفت: پروژه گازرسانی به روستا هم مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی مردم آن از گاز طبیعی برخوردار می‌شوند و راه دسترسی روستا هم بعد از بازسازی اصلاح می‌شود.

کد خبر 750221

دیگر خبرها

  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • ضرورت ایجاد ایستگاه آتش نشانی برای امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی در شفت
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی ‌در شفت
  • تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • تصاویری از حضور ساکنان خسارت دیده در امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • حضور دادستان شفت در بین ساکنان خسارت دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • آتش سوزی ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری شهرک امام زاده ابراهیم شفت