Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@15:36:56 GMT

هوای زنجان ناسالم شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۸۸۲۸

هوای زنجان ناسالم شد

معاون نظارت و پایش محیط زیست زنجان گفت: به دلیل وزش باد، شاخص گرد و غبار در زنجان به 106 رسید که ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

علی اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، افزود: شاخص کیفیت هوا اگر به 100 تا150 برسد ناسالم برای گروه‌های حساس و بالاتر از 150 ناسالم برای همه گروه‌ها است و هم‌اکنون که به بیش از 200 در زنجان رسیده است، برای همه شهروندان ناسالم و خطرناک محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: عصر امروز هم به دلیل پیش‌بینی وزش شدید باد احتمال حضور گرد و غبار وجود دارد. توصیه می‌شود افراد مسن، کودکان و بیماران ریوی و قلبی از تردد در شهر خودداری کنند.

دبیر ستاد بحران ابهر:

شهروندان هشدارهای صادر شده را جدی بگیرند

دبیر ستاد بحران ابهر گفت: شهروندان هشدارهای صادر شده از مدیریت بحران را جدی بگیرند.

سعید خلجی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیرو اعلام سازمان هواشناسی استان، وزش باد بسیار شدید به همراه بارش‌های رگباری از ظهر روز چهارشنبه ۲۸ فروردین تا اواخر روز پنج‌شنبه ۲۹ فرودین پیش‌بینی می‌شود، لذا از شهروندان ابهری درخواست می‌شود به اطلاعیه‌های ستاد بحران توجه جدی داشته باشند.

وی، تعامل و همیاری با ستاد مدیریت بحران را از راهکارهای غلبه بر بحران عنوان کرد و گفت: با توجه به وضعیت حاکم اعلام آماده‌باش به همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و شهرداری‌ها در اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم انجام شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه از ایستادن در مکان‌هایی که احتمال سقوط اجسام در اثر وزش باد نظیر داربست‌ها، تابلوها، دکل‌ها و خطوط برق و مخابرات، درختان وجود دارد جدا خودداری شود، عنوان کرد: دودکش ساختمان‌های مسکونی به علت وزش باد امکان آسیب‌دیدگی داشته که لازم است مورد دقت و بازرسی قرار گیرد.

خلجی تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌شود از تردد در حاشیه مسیل‌ها، رودخانه، پارک‌ها، بوستان‌های جنگلی و پل‌ها نیز خودداری شود.

این‌ مسئول با بیان اینکه همه اتصالات موقت به ساختمان‌ها نظیر داربست و تابلوها نیز باید کنترل و مقاوم‌سازی شود، گفت: شهروندان از تردد در ارتفاعات خودداری کنند و حتی‌الاامکان سعی کنند از تردد غیرضروری در سطح شهر و مکان‌های آسیب‌پذیر خودداری کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای کلانشهر اصفهان قابل‌قبول است

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز  در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۷۱، میدان انقلاب ۹۱، پارک زمزم ۷۵، دانشگاه صنعتی ۵۸، رهنان ۸۶، سپاهان‌شهر ۶۱، بولوار کاوه ۵۹، کردآباد ۶۸، خیابان فرشادی ۶۹، خیابان فیض ۶۲ و ولدان ۷۸ AQI در وضعیت قابل قبول است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه خیابان میرزا طاهر با عدد ۴۹ AQI وضعیت پاک را نشان می‌دهد و در خیابان احمدآباد با عدد ۱۳۶ و بزرگراه خرازی ۱۱۹ AQI در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس و در ایستگاه خیابان‌های پروین اعتصامی و زینبیه به ترتیب با عدد ۱۶۹ و ۱۵۳ AQI قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان قرار دارد.

امروز کیفیت هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۵۳، شاهین‌شهر ۵۹، مبارکه ۶۹ و نجف آباد ۶۸ AQI در وضعیت قابل قبول و در زرین شهر با میانگین ۱۲۸، سجزی ۱۲۴، قهجاورستان ۱۳۳ و کاشان ۱۴۹ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟
  • کیفیت هوای مشهد در شرایط ناسالم قرار گرفت
  • شاخص هوای ۵ شهر اصفهان بر مدار نارنجی است
  • هوای مشهد ناسالم شد
  • اعلام وضعیت قرمز در این دو شهر
  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • هوای ۲ شهر بر مدار نارنجی است / پاک‌ترین هوا سهم همدان شد
  • خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها
  • هوای کلانشهر اصفهان قابل‌قبول است
  • هوای شهر ری بسیار ناسالم شد