Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-04@02:27:42 GMT

لوپتگی، گزینه‌ای گران برای فوتبال ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۹۲۳۲

به گزارش پارس نیوز، 

در ادامه سریال مطرح شدن اسامی گزینه های مختلف برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران امروز بحث مذاکره با فدراسیون فوتبال با خولن لوپتگی مطرح شد که البته ۲ عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از آن ابراز بی اطلاعی کرده اند.

خولن لوپتگی، سرمربی اسپانیایی ۵۲ ساله‌ای است که در دوران بازیگری اش به عنوان یک دروازه بان برای تیم‌های کاستیا، رئال مادرید، لاس پالماس، لوگرونس، بارسلونا و رایو وایه کانو به میدان رفت و از سال ۲۰۰۳ مربیگری را به عنوان دستیار خوان سانتیستبان در تیم ملی زیر ۱۷ سال اسپانیا آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رایو وایکانو، رئال مادرید B، تیم‌های ملی زیر ۱۹، ۲۰ و ۲۱ سال اسپانیا، پورتو پرتغال، تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید تیم‌هایی هستند که لوپتگی سابقه هدایت آن‌ها را در کارنامه دارد. او تیم زیر ۱۹ سال ماتادور‌ها را در سال ۲۰۱۲ با حضور بازیکنانی، چون کپا آریزابالاگا، سوسو، پاکو آلکاسر، خسه رودریوگوئز، جرارد دئولوفئو، خوان برنات، دنیس سوارز که بعد‌ها به ستارگانی بزرگ تبدیل شدند به قهرمانی رقابت‌های اروپایی رساند و این عنوان را در سال ۲۰۱۳ و زمان سرمربیگری اش در تیم ملی زیر ۲۱ سال این کشور با حضور بازیکنانی مانند داوید ده خیا، مارتین مونتویا، آسیر ایارامندی، مارک بارترا، اینیگو مارتینز، سرخیو کانالس، کوکه، رودریگو مورنو، تیاگو آلکانتارا، کریستین تیو، آلوارو موراتا، آلبرتو مورنو، دنی کارواخال و ایسکو تکرار کرد.

شاید مهم‌ترین نکته درباره کارنامه لوپتگی به روز ۱۳ ژوئن ۲۰۱۸ بازگردد. جایی که لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از اینکه متوجه شد لوپتگی با فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید برای جانشینی زین الدین زیدان به توافق رسیده است او را درست یک روز مانده به آغاز جام جهانی از محل اردوی لاروخا (لقب تیم ملی اسپانیا) در روسیه اخراج کرد تا بازیکنان این تیم در شوک عجیبی فرو بروند.

نکته جالب اینجاست حضور در پرافتخارترین باشگاه اروپا برای خولن خوش یمن نبود و او که از ابتدای فصل ۱۹-۲۰۱۸ نتایج ضعیفی با کهکشانی‌ها کسب کرده بود پس از شکست ۵ بر صفر مقابل بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ از رئال مادرید اخراج شد تا روز‌های کابوس وارش ادامه یابد. لوپتگی با رئال قراردادی سه ساله داشت و قرار بود سالانه ۶ میلیون یورو از این باشگاه دستمزد دریافت کند، اما پس اخراجش قرار شد درصورتی که او تا پایان فصل با هیچ تیمی به توافق نرسد نیمی از این مبلغ را به عنوان غرامت بگیرد.

طبق همین موضوع اگر فدراسیون فوتبال ایران طبق اظهارات اخیر مهدی تاج مبنی بر اینکه سرمربی جدید تیم ملی تا میانه‌های اردیبهشت برای عقد قرارداد و تماشای ۲ هفته از مسابقات لیگ برتر به ایران می‌آید اگر بحث مذاکره با این مربی اسپانیایی واقعیت داشته و او به کشورمان سفر کند، لوپتگی از دریافت این غرامت محروم خواهدشد.

هرچند این مربی در فصل اخیر روز‌های بحرانی‌ای را پشت سر گذاشت، اما بعید به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال ایران حتی بتواند نیمی از مبلغ قرارداد سالانه لوپتگی را به عنوان دستمزد به او پرداخت کند و به همین دلیل حضور لوپتگی در ایران را هم باید منتفی دانست.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال عضو هیئت رئیسه دروازه بان بارسلونا تیم ملی اسپانیا رئال مادرید رئیس فدراسیون جام جهانی روسیه یمن یورو دستمزد فوتبال ایران مهدی تاج مسابقات لیگ برتر ایران بارسلونا تیم ملی فوتبال ایران دستمزد فدراسیون فوتبال فوتبال ایران پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۹۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره بعد از یکسال

سرمربی تیم ملی فوتبال هفت نفره از آغاز اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره برای شرکت در مسابقات جهانی اسپانیا بعد از یک سال خبر داد.   علیرضا رعدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقات جهانی فوتبال هفت نفره آبان به میزبانی اسپانیا برگزار می‌شود که برای حضور هر چه قویتر در این مسابقات 55 ورزشکار را به اردوی انتخابی دعوت کردیم که این فوتبالیست‌ها در 3 گروه 18 نفره به مدت 12 روز به رقابت خواهند پرداخت. در پایان 14 نفر از فوتبالیست‌ها برتر شناسایی و به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.   وی افزود: نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی هر ماه تا زمان اعزام به مسابقات جهانی اسپانیا به مدت 10 روز اردو خواهند داشت که در طی این اردوها، 12 ورزشکار اعزامی به اسپانیا معرفی می‌شوند.   سرمربی تیم ملی فوتبال هفت نفره در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنانی که سال گذشته در مسابقات آسیا - اقیانوسیه استرالیا به مقام قهرمانی دست یافتند نیز در اردوی انتخابی حضور خواهند داشت؟ تصریح کرد: با توجه به این که بعد از مسابقات آسیا - اقیانوسیه استرالیا هیچ تورنمنت و اردوی آماده سازی نداشتیم و تنها یک مرحله مسابقات قهرمانی کشور برگزار کردیم و بازیکنان یک سال از تمرینات دور بودند، برای مشخص شدن ترکیب تیم اصلی اعزامی به جهانی اسپانیا، باید تمام بازیکنان در اردوی انتخابی شرکت کنند تا بهترین‌ها را برای این تورنمنت شناسایی کنیم.   بنابراین هیچ گونه نگاه سلیقه‌ای در انتخاب بازیکنان نخواهیم داشت و هر ورزشکاری که از نظر بدنی و فنی در بهترین شرایط آمادگی قرار داشته باشد عازم اسپانیا می‌شود.   وی در پایان درباره وضعیت تیم برای کسب عنوان قهرمانی در جهانی اسپانیا، تصریح کرد: این تیم تاکنون عناوینی همچون نایب قهرمانی جهان، نایب قهرمانی و سومی پارالمپیک پاریس و... را در کارنامه خود دارد و تاکنون موفق به کسب عنوان قهرمانی در جهان نشده است، سعی داریم این دوره قهرمان جهان شویم و ویترین موفقیت‌های این تیم را با قهرمانی تکمیل کنیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بایرن مونیخ در حال بررسی شرایط خولن لوپتگی!
  • وست هم در آستانه توافق با خولن لوپتگی به عنوان سرمربی جدید
  • رئال مادرید، بارسلونا را از کورس خرید پدیده جدید فوتبال آرژانتین خارج کرد
  • کیه لینی: حضور رونالدو در یوونتوس؟ او می‌خواست ثابت کند که از رئال مادرید قوی‌تر است
  • آغاز اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره بعد از یکسال
  • پیروزی بزرگ در سانتیاگو برنابئو؛ برتری 6-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید (لالیگا اسپانیا - 2 می، 2009)
  • همکاری رئال مادرید با الاتحاد؛ کریم بنزما به اسپانیا رفت
  • کنایه گوتی به بارسلونا؛ لیگ قهرمانان اروپا بدون رئال مادرید کسل‌کننده‌ می‌شود!
  • رئال مادرید، الگویی برای استقلال و پرسپولیس که جام می‌خواهند 
  • شوخی جالب مولر با ستاره رئال‌مادرید: جاسوسی می‌کنی (فیلم)