Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@06:54:21 GMT

مسیر انحراف آب کانال سلمان به ملاشیه اهواز مسدود شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۰۲۴۰

مسیر انحراف آب کانال سلمان به ملاشیه اهواز مسدود شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز جمال عالمی نیسی با بیان اینکه کانال انحراف آب سلمان مناطق ملاشیه، گلدشت، گلبهار و عین 2 را تهدید می کرد افزود:با تلاش شبانه روزی و افزایش ماشین آلات در این نقطه، این ‌کانال بسته شد.
وی اضافه کرد:با بستن کانال سلمان از نفوذ آب به این مناطق جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار اهواز در با تقدیر از همراهی مردم با مسوولان در بستن کانال سلمان و ترمیم و استحکام سازی سیل بند ملاشیه گفت: همکاری و تلاش مردم این مناطق درکنار دستگاه های اجرایی، کار را با سرعت بیشتری پیش برد.
بر اساس این گزارش، در پی سرریز کانال های چمران و سلمان، سیلاب کرخه از 20 فروردین در خیابان های عین 2 جاری شد و 2 روز پس از آن با شکسته شدن سیل بند کوی گلدشت اهواز، آب به پشت سیل بند ملاشیه رسید.
پیش از آن سیل به اهواز رسیده و جاده اهواز - شوش به دلیل بالا آمدن آب مسدود شده بود. همزمان سیلاب دز نیز از سمت نیشکر دهخدا به اهواز جریان یافته بود.
استاندار خوزستان 21 فروردین دستور تخلیه پنج محله اهواز (عین2، کوی گلدشت، کوی سلیم آباد، کوی سادات وکوی سیاحی) را صادر کرد.
مسئولان گفته اند که برای جلوگیری از آسیب سیل به شهر اهواز هدایت سیلاب از طریق کانال سلمان به رودخانه کارون و تالاب هورالعظیم انجام شده است. همچنین یک دایک حفاظتی سراسری در غرب اهواز به طول 26 کیلومتر ساخته شده است.
به گفته مدیر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، هم اکنون بین 100 تا 120 متر مکعب درثانیه از طریق کانال سلمان وارد رودخانه کارون می شود.
9887/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 برق تالاب دستگاه های اجرایی روابط عمومی شبانه روزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اتوبوس به دره در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم

حادثه‌ای در پی انحراف اتوبوس از یک جاده کوهستانی در شمال کشور پرو رخ داد.

حادثه سقوط یک دستگاه اتوبوس به داخل دره‌ای ۲۰۰ متری در شمال پرو دست‌کم ۲۵ کشته برجا گذاشت.

به گزارش ایسنا، این حادثه در پی انحراف اتوبوس از یک جاده کوهستانی در شمال این کشور رخ داد.

گزارش‌ها همچنین حاکیست این سانحه دست‌کم ۱۷ مصدوم داشته است هرچند تعداد دقیق مصدومان هنوز تایید نشده است.

اتوبوس به داخل این دره در نزدیکی شهر «کاخامارکا» در رشته کوه‌های آند سقوط کرده است.

اتوبوس حدود ۵۰ مسافر داشته و پس از سقوط در حاشیه رودخانه‌ای که در اعماق دره جاری است، متوقف شده است. شاهدان می‌گویند جریان آبِ رودخانه، چند تن از مسافران را با خود برده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • محور کندوان از بالای طویر مسدود می شود/ ترافیک سنگین مسیر جنوب
  • اطلاعیه انفجار و مسدودی مسیر در جیرفت
  • سقوط اتوبوس به دره در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
  • توصیف جالب سوگل طهماسبی از مردم اهواز (فیلم)
  • لحظات نفس‌گیر نجات ۴ مرد جوان گرفتار در سیلاب عربستان (فیلم)
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • هشدار به مسافران شمال؛ این جاده ۳ روز مسدود است