Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:24:02 GMT

کشت بهاره در مزارع کردستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۱۰۵۹

کشت بهاره در مزارع کردستان آغاز شد

سنندج - ایرنا - مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کشت بهاره محصولات کشاورزی در حدود 132 هزار هکتار از اراضی این استان آغاز شد.

محمد صالح احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری کشت بهاره در مزارع این استان با حدود 15 تنوع محصول زراعی و جالیزی انجام می شود و محصول نخود با 110 هزار هکتار بیشترین میزان سطح کشت را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: سیب زمینی با 9 هزار هکتار، گلرنگ با سه هزار هکتار، خیار با 2 هزار و 300 هکتار، گوجه فرهنگی با یک هزار و 250 هکتار و چغندر قند با یک هزار و 100 هکتار در رتبه های بعدی قرار دارند.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: هندوانه، بادمجان، خربزه و برخی محصولات جالیزی دیگر نیز توسط بهره برداران کردستانی در بهار کشت می شود.
وی یادآور شد: هم اکنون کشت بهاره با نخود و گلرنگ آغاز شده و بقیه محصولات نیز با فروکش شدن بارندگی ها آغاز و این روند تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.
احمدی گفت: همچنین سازمان جهاد کشاورزی در راستای افزایش محصولات بهاره حدود 100 تن نخود اصلاح شده و 22 تن گلرنگ تهیه و به شرکت های توزیعی تحویل داده است.
وی افزود: همچنین این سازمان در راستای حمایت از کشاورزان 20 هزار تن انواع کودهای شیمیایی بهاره تهیه کرده که در حال حمل به استان است.
به گزارش ایرنا، این استان یک میلیون و 220 هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل 896 هزار و 235 هکتار اراضی دیم معادل 88 درصد و 121 هزار اراضی آبی معادل 12 درصد دارد.
کردستان سه میلیون و 199 هزار راس دام سبک و سنگین، 13 میلیون قطعه انواع طیور و 116 هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن 115 هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود 2 میلیون و 400 هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که 320 هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.
عمده محصول زراعی این استان گندم با حدود 800 هزار تُن در سال است و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود 48 هزار تُن است.
کردستان دارای 43 هزار هکتار باغ است و حدود 577 هزار هکتار اراضی آبی و دیم این استان زیر کشت گندم و جو رفته است.
7349/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشت بهاره كشاورزي زراعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، در راستای اجرای طرح تناوب زراعی و استفاده بهینه از زمین‌های آیش، ۱۰۰ هکتار از مزارع این شرکت به کشت کلزا اختصاص یافته بود.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر با اشاره به میانگین برداشت ۱.۸ تن کلزا در هکتار، این رقم را نسبتاً مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و تلاش بی‌وقفه کارشناسان و کارکنان زراعت، شاهد عملکرد مناسبی در کشت کلزا بوده‌ایم.
کشت کلزا علاوه بر افزایش حاصلخیزی خاک و کنترل علف‌های هرز، نقش مهمی در تأمین روغن خوراکی و کاهش وابستگی به واردات دارد.
به گفته منصور همدان نژاد: برنامه‌ریزی برای افزایش سطح زیر کشت کلزا در سال‌های آینده در دستور کار شرکت قرار دارد.
"آیش" به زمینی گفته می‌شود که برای مدتی به حال خود رها شده و در آن زراعت انجام نمی‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود