Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، محمد صادق کریمی کیا در جلسه ستاد بحران استانداری خوزستان عصر امروز چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه که با حضور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، با بیان اینکه استان خوزستان نقش بسیار مهمی در حوزه اقتصادی کشور ایفا می کند، اظهار داشت: مسائل و مشکلات استان خوزستان، صرفا مسائل استانی نبوده و نیازمند عزم ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اجرای طرح‌های سه‌گانه در حوزه اجتماعی و فرهنگی در مرحله پسابحران خبر داد و گفت: طرح مداخله در بحران در روستاها با بکارگیری گروه‌های جهادی در قالب ۱۱۰ تیم ۵الی ۱۰ نفره در کنار دستگاه‌های اجرایی در مناطق روستایی قابل ورود آغاز خواهد شد که این گروه‌ها خدمات‌ رسانی از بهسازی محیط بهداشتی روستاها تا بقیه امورات را انجام خواهند داد.

کریمی کیا افزود: طرح دیگر اجرای تسهیلگران اجتماعی روستایی است که این تسهیلگران برای مدت چند ماه در روستاهای آسیب دیده ناشی از سیل مستقر می شوند و خدمات اجتماعی- روانی به روستاییان بویژه زنان و کودکان ارایه خواهند داد.

وی از طرح حمایتی یک استان، یک روستا به عنوان سومین طرح اجتماعی خبر داد و عنوان کرد: این طرح برای اولین بار بصورت پایلوت در خوزستان اجرا خواهد شد. در این پروژه اجتماعی، با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد تمام خدمات و کمک‌رسانی فیزیکی، اجتماعی و فنی به روستای منتخب ارائه می شود.

کریمی‌کیا با تقدیر از دستگاه‌های اجرایی که در این بحران با تمام توان خود در کنار مردم بودند، خاطرنشان کرد: برای بهبود شرایط آسیب دیدگان و مناطق بحرانی از سازمان‌های همکار پشتیبانی مالی و اعتباری بعمل خواهد آمد.

مدیرکل امور اجتماعی استان با اشاره به اینکه هنوز در دوران بحران بسر می‌بریم و با پدیده‌ای سیال، پیچیده و چند‌بعدی رو‌به‌رو هستیم، تصریح کرد: طرح‌های سه‌گانه معاونت سیاسی- اجتماعی تا پایدار شدن اوضاع و امکان ورود به روستاها از اول اردیبهشت ماه با هماهنگی مدیریت بحران استان عملیاتی می شود.

کریمی کیا در پایان تاکید کرد: بهسازی و بازآفرینی نباید تنها به حوزه عمرانی ختم شود و برای بازتوانی در حوزه اجتماعی، فرهنگی و روحی بویژه در خصوص زنان و کودکان نیازمند نگاه ویژه دولت هستیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بحران استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست

به گزارش خبرنگار مهر، علی قاسم زاده صبح یکشنبه در صحن علنی شورا اظهار کرد: کلید حل همه مسائل کشور در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در دل تعلیم و تربیت نهفته است.

وی افزود: در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها آن طور که لازم است به آموزش و پرورش پرداخته نشده و این سیستم با حداقل امکانات بیشترین تلاش‌ها را در امر تعلیم و تربیت صورت داده است.

شهردار اصفهان گفت: اگر نسلی تربیت کنیم که این نسل در حوزه‌های مختلف به منابع انسانی نظام تزریق شود بسیاری از مشکلات از مسیر تعلیم و تربیت حل خواهد شد.

وی افزود: هر کشوری که مسیر رشد را توانسته با موفقیت طی کند به امر تعلیم و تربیت به خوبی پرداخته است، امیدواریم ما نیز با وجود مشکلات و فشارها آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

قاسم زاده با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست، گفت: وقتی ما یک دانش آموز را ۱۲ سال از خانواده امانت می‌گیریم هر گونه شکل دهی به شخصیت او باید در مدرسه صورت گیرد.

کد خبر 6092870

دیگر خبرها

  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • اجرای طرح آمایش سرزمینی ورزش در خوزستان
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • اجرای طرح هر کلاس یک قفسه کتاب
  • اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • عیادت از جورج شکور؛ خالقِ سه گانهِ حماسه های ماندگار …
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست