Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:50:03 GMT

طرح جهاد همبستگی ملی ظرفیتی برای حل مشکل سیلزدگان است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۱۶۳۹

طرح جهاد همبستگی ملی ظرفیتی برای حل مشکل سیلزدگان است

تربت حیدریه- ایرنا- مسئول سازمان بسیج اصناف خراسان رضوی گفت: طرح 'جهاد همبستگی ملی' که توسط سازمان بسیح کشور ارایه شده، ظرفیتی بزرگ برای تسریع در حل مشکلات سیلزدگان کشور است.

محمدهادی قوی پنجه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای این طرح مسجد و اصناف برای تسریع در حل مشکلات سیلزدگان کشور و ارایه خدمت به آنان پیشقدم شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: طرح جهاد همبستگی ملی با محوریت مساجد و اصناف طی هفته اخیر و در مناطق سیلزده توسط سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تشریح شد تا بتوان خدمات مطلوبتری به سیلزدگان ارایه کرد و در راستای رفع مشکلات آنان گام برداشت.
وی گفت: مساجد و اصناف همانند دوران دفاع مقدس که پشتیبانی های مهم و اساسی جبهه را بر عهده داشتند امروز هم رسالتی مانند همان دوران را بر دوش دارند تا هر مسجد و صنف به اندازه توان خود و در کنار سایر کمک های امدادی و دولتی بتواند با ارایه خدمت بی منت، مشکلات سیلزدگان کشور را کاهش دهد.
قوی پنجه افزود: این طرح یک کار بزرگ جهادی است و هدف آن استفاده از توان افراد، مساجد و اصناف برای ساخت منازل مسکونی و تامین کالاهای اساسی سیلزدگان می باشد.
وی اظهار داشت: بسیج از متن مردم است و اعتماد همه صنوف به این نهاد مردمی باعث می شود مشارکت ویژه ای را در اجرای این طرح شاهد باشیم.
براساس طرح 'جهاد همبستگی ملی' هر مسجد در سراسر کشور یک باب واحد مسکونی را در مناطق سیلزده احداث می کند و هر کاسب نیز تامین یک کالای اساسی را بر عهده‎ می گیرد.
در این طرح از مردم سراسر کشور با محوریت مساجد دعوت شده است در بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی سیلزدگان مشارکت کنند.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
7079/ 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 طرح جهاد همبستگي تربت حيدريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است

نماینده مردم اصفهان گفت: شبکه معابر شرق شهرستان اصفهان بسیار ضعیف است و جاده‌های اصلی سرویس دهنده در مناطق  شمالی و جنوبی و قهاب در بدترین شرایط خودش است و پیگیری‌های ما برای حل این مشکل تاکنون به جایی نرسیده و شرمنده مردم هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی طغیانی در شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان اظهار داشت: بخش امروزی منطقه شرق شهرستان اصفهان، حکم قلب منطقه شرق استان را دارد و در این بخش بین 70 تا 80 هزار نفر جمعیت داریم و نقطه صقل منطقه به شمار می‌رود.

وی افزود: با این حال شبکه معابر این بخش بسیار ضعیف است و جاده‌های اصلی سرویس دهنده در مناطق  شمالی و جنوبی و قهاب در بدترین شرایط خودش است و پیگیری‌های ما برای حل این مشکل تاکنون به جایی نرسیده و شرمنده مردم هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه منطقه و به طور کلی شرق استان مسیر سرویس‌دهی مناسبی ندارد و حل این مشکلات نیاز به عزم جدی دارد.

وی مسئله آب را مهم‌ترین مشکل منطقه شرق شهرستان اصفهان دانسته و گفت: در این منطقه کشاورزی از قدیم جریان داشته و صدمات زیادی از این موضوع خورده است اما متاسفانه تلاش‌های ما تاکنون به جایی نرسیده است و امیدواریم بتوانیم در زمان باقی مانده از عمر دولت سیزدهم، خروجی قابل عرضه‌ای برای مردم این منطقه در حل مسئله آب داشته باشیم.

ACD فضای اقتصادی اصفهان را تغییر خواهد داد + فیلم

وی در ادامه افزود: یکسری از مشکلات خاص مناطق هستند به طور مثال در منطقه اصفهانک بنیاد مسکن در دوره‌ای واگذاری داشته اما سایر خدمات روی زمین مانده است و این دست مشکلات باید هر چه سریع‌تر حل شوند.

طغیانی در پایان گفت: امیدوارم این جلسه نقطه عطفی برای حل مشکلات منطقه شرق اصفهان و سایر مناطق استان باشد.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد