Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،موزه‌ها مکان‌هایی برای ثبت خاطرات تمدن‌ها، کشورها، ملت‌ها و جهانیان هستند و در هر شهر و کشوری که بگردید موزه‌های متعددی را خواهید دید.

سمنان نیز همچون نقاط دیگر مختلف کشورمان موزه‌های متعددی دارد. یکی از این موزه‌ها که در تیمچه تکیه پِهنه شهر سمنان قرار گرفته است با نام موزه مهر و سکه کومش شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کومش نام یکی از ایالت‌های کهن ایران است. امروزه استان سمنان محدوده سرزمین باستانی کومش را دربرگرفته است.

 موزه مهر و سکه کومش به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان و مشارکت بخش خصوصی ( حسن پاکزادیان) در بیست و هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ هجری خورشیدی و همزمان با هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها افتتاح شد. این موزه ابزار‌های مبادلاتی کالا مانند حلقه‌های مبادلاتی، پول‌های اولیه، سکه، اسکناس، سفته، برات و ابزار‌های پول را در ۳ بخش در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

بازدیدکنندگان موزه مهر و سکه کومش می‌توانند در بخش این موزه با مهر‌های مربوط به هزاره دوم پیش از میلاد تا دوره قاجار بیش از پیش آشنا شوند. آن‌ها در بخش سکه‌های موزه مهر و سکه کومش اطلاعاتی درباره تاریخ ۳۰۰۰ ساله تبادلات پولی کشورمان به دست می‌آورند. در این بخش تلاش شده است که «سکه ها» به عنوان مستند‌ترین اسناد تاریخی، از جهات اقتصادی، هنری و تاریخی بررسی شده و به نمایش گذاشته شوند.
سکه‌های ضرب شده در بخش پایانی موزه مهر و سکه کومش در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند. بازدیدکنندگان موزه در این مجموعه بیش از ۵۰۰ سکه، ۲۴ برگ اسکناس و ۸۰ قطعه مُهر را می‌بینند.

گفتنی است موزه مهر و سکه کومش نخستین موزه تخصصی سکه و مهر در استان سمنان است.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان

   به گزارش خبرگزاری صدا و سیمامرکز کرمان، پیراهن تیم ملی فوتسال کشورمان که در روز‌های اخیر عنوان قهرمانی مسابقات جام ملت‌های آسیا را بدست آورده بود، توسط مهدی تاج به موزه دفاع مقدس در کرمان اهدا شد.

رئیس فدراسیون فوتبال امروز به همراه جمعی از مدیران فوتبال استان کرمان با حضور در موزه دفاع مقدس کرمان از این موزه دیدن کرد.

دیگر خبرها

  • ۱۱۳۰نفر از استان سمنان به حج اعزام می‌شوند
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند/ میانگین سنی ۵۶ سال
  • افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در استان سمنان
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد
  • آزمون مدرک تخصصی قرآن کریم در استان سمنان برگزار شد
  • موزه‌ها شنبه تعطیل است
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان