Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:06:08 GMT

اجرای طرح گفتگوی ملی خانواده برای ترمیم روانی سیل زدگان

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۵۰۶۲

اجرای طرح گفتگوی ملی خانواده برای ترمیم روانی سیل زدگان

معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اقدامات این معاونت در حادثه سیل اخیر گفت: از ساعات اولیه شروع سیل در استان گلستان، لرستان و خوزستان با مشاوران و مدیران کل استان‌های آسیب دیده ارتباط برقرار کردیم و بر روی نیازهای خاص زنان، کودکان و امنیت زنان باردار تمرکز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تشکل‌های دولتی و ستادی نیز از ابتدای سیل فعالیت خود را در استان‌ها آغاز کرده و در حال امداد رسانی به خانواده‌ها هستند. در سفرم به لرستان نیز از از اقدامات خوب تشکل‌های فعال و ستادها بازدید کردم.

ابتکار با بیان اینکه برای ترمیم روحیه زنان و کودکان آسیب دیده، طرح ارتقا تاب‌آوری را در مناطق در حال اجرا است، اظهار داشت: این طرح پیش‌تر در استان‌های مختلف اجرا می‌شد و با توجه به وضعیت کنونی هموطنان و نیاز روانی خانواده‌ها به آرامش، با قوت بیشتری آن را اجرا خواهیم کرد.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور تصریح کرد: طرح گفتگوی ملی خانواده نیز با حضور مددکاران اجتماعی و برای مدیریت شرایط روانی خانواده‌های سیل زده اجرا می‌شود.

وی در خصوص سفر خود به لرستان خاطرنشان کرد: در سفرم به لرستان با مدیران شبکه بهداشت نشست و بهداشت باروری نشست اختصاصی برای تمرکز بر امدادرسانی به بانوان داشتم. به علاوه از کمپ‌های هلال احمر و چادرهای اسکان نیز بازدید کردم. خوشبختانه خدمات بهداشتی به بانوان و کودکان با وضعیت خوبی ارائه می‌شود و در همین مدت ۴۶ مورد زایمان موفق در شهرها و روستاهای سیل زده داشتیم.

ابتکار در پایان تأکید کرد: مهم‌ترین وظیفه معاونت زنان در این حادثه، سیاست گذاری، همکاری با دستگاه‌های دیگر برای نظارت بر ارائه خدمات و پایش نیازهای مناطق سیل زده است.

کد خبر 4593547

منبع: مهر

کلیدواژه: معصومه ابتکار کمک به سیل زدگان زنان باردار زنان خانواده سیل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۵۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بنابر اعلام بهزیستی استان تهران با ترمیمی که در دستورالعمل فرزندخواندگی انجام شد، برخی شیرخوارگاه‌ها به علت ایجاد صف فرزندخواندگی جمع‌آوری و بچه‌ها به خانواده‌ها سپرده شده‌اند.

خزعلی افزود: در سال نخست دولت بسیاری در شهر‌های مختلف از این موضوع ناراحت بودند که در نوبت هستند، اما به آنان فرزندی سپرده نمی‌شود و این انتظار دو تا سه سال طول می‌کشید.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در موضوع رویکرد زیست عفیفانه در جامعه هم گفت: برنامه‌های آموزشی، اردویی و کارگاه‌هایی در ۵ استان در مقوله سبک زیست عفیفانه برگزار شده و در ۱۰ استان دیگر نیز اجرا می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود