Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- دبير خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: 50 درصد ماشين آلات خطوط توليد واحدهاي صنعتي استان براي تحقق شعار سال و توليد کالاهاي باکيفيت نيازمند بازسازي است.

عبدالحميد دربانيان روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: با وضع موجود ماشين آلات خط توليد استان سمنان، نمي توان براي رونق توليد در بخش صنعت گام هاي عملي برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطرنشان کرد: به غير از واحدهايي که در پنج سال گذشته در استان سمنان به بهره برداري رسيده، ديگر واحدهاي استان با معضل فرسودگي ماشين آلات خط توليد مواجه هستند.
دبير خانه صنعت و معدن استان سمنان ادامه داد: رونق توليد در استان سمنان نيازمند اصلاح قوانين و رفع مشکل سرمايه در گردش بنگاه هاي اقتصادي است.
دربانيان اضافه کرد: واردات بي رويه کالاهاي نهايي به رونق توليد در استان سمنان ضربه مي زند و مسئولان بايد براي ريشه کني واردات غيرضروري اقدام جدي در سال 98 انجام دهند.
دبير خانه صنعت و معدن استان سمنان تصريح کرد: قرار بود پرداخت 9 درصدي ماليات بر ارزش افزوده به صورت آزمايشي در کشور اجرا شود، اما اين طرح در چند سال گذشته همچنان در حال اجرا است و صنعتگران به جاي مصرف کنندگان اين مبلغ را به دولت پرداخت مي کنند.
به گزارش ايرنا، سال 1398 از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «رونق توليد» نامگذاري شده است.
سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بيش از 38 درصد، و از توليد ناخالص اين استان حدود 22 درصد است.
7339/6103
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌ المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

عادل شهرزاد با اشاره به ۷ ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته، افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین المللی می‌تواند در ارتقا کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ برای تجهیز واحدهای تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جز سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثر بخش خواهد بود.

کد خبر 6089526

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی