Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:49:50 GMT

سیل شیراز ، کدام مقصر

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۶۳۵۸

سیل شیراز ، کدام مقصر

روزنامه نیم نگاه چاپ شیراز در شماره 6101 در نوشتاری با عنوان ' سیل شیراز ، کدام مقصر' موضوع جاری شدن سیلاب در شهرک سعدی شیراز را به بحث گذاشت و بر لزوم بهسازی و بازسازی این منطقه تاکید کرد.

در این نوشتار به قلم سید محمد حسین شفاعتیان آمده است: با گذشــت قریب یکماه از حادثه ســیل شــیراز همچنان برخی بــه دنبال تعیین مقصرنــد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فــارغ ازاینکــه دســتگاه قضایی و بازرســی بــه وظایــف خطیر خود عمل می نماید و در جای خود یک ضرورت محســوب می شــود .
مع الاســف سالهاست در استان فـارس و شــیراز، افــکار برخــی مدیــران و ادارات درشــهرمان به محــض وقوع بحرانها به ســمت اتهام زنی و اختلافــات می رود .
در ماجــرای اخیــر چندین مرحله شـاهد بودیم کــه در جســتجوی علل وقوع ســیل، شــوراییان حاضر و ســابق ،شــهرداران ســابق و فعلــی ،ادارات مختلف متهم به قصور و علت وقوع سـیل شـدند ،درحالیکه ســیل و رخدادهای ناشــی از خشــم طبیعــت در همه جای دنیا رخ می دهد و در کشــور ما نیــز به عنوان بلایای طبیعی شــناخته می شــود .
ســیل شــیراز جــان ٢٢نفــراز هموطنان عزیزمــان را گرفــت و درســایر مناطق کشــور بیش ٥٠کشــته و هــزاران زخمی و چندصــد هزار نفــر آواره کرد .
همان گونــه کــه ازنامــش پیداســت بلاهــا و حــوادث طبیعــی در بخشــی قابــل پیــش بینــی و در بخــش دیگــر غیرقابــل تصــور وپیشــگیری اســت و بهمیــن دلیــل بــلا نامگــذاری شــده اســت.
در تمام حوادث ناشــی از ســونامی ، ســیل و طوفان حتی در پیشــرفته ترین کشورهای دنیا خســار ات فراوان جانی و مالــی وارد می شــود و کمتر شــاهدیم که به محض وقوع این مســائل، انگشــت اتهام به ســوی یکدیگــر دراز کنند.
بــا وقــوع ســیل، ابتــدا بایــد بــه موضــوع امدادهــای ضــروری پرداخــت کــه ایــن مهــم بــا کمکهــای شــایان توجــه دولتــی و بویــژه مردمــی بــا زیبایــی تمــام انجــام شــد.
سیل اخیر در کشور بیش از ٢٠استان را درگیر کرد و دربرخی استانها خسارات مالی و جانی گسترده ای به جای گذاشت. بــا فروکــش کــردن تدریجی ســیل در کشــور برآوردهــای ریالی بــرای محاســبه خســارات در حال تهیه اســت ودولــت قصــد دارد خســارات وارد شــده بــه شــهروندان ،کشــاورزان ،حادثــه دیــدگان راازطریق صنــدوق ذخیره ارزی تامیــن نمایــد و اکنــون بایــد همــه مســئولین دراســتان بخصــوص اســتاندار و نماینــدگان مجلــس بــا همراهــی همــه بخشــها تــلاش نمایند تــا ســهم اســتان را از محل بودجــه درنظــر گرفته شــده تامیــن نمایند.
مســئولین و متصدیــان در شــیراز مــی تواننــد با یــک عظم جدی شــهرک ســعدی را برای همیشــه نوســازی و بازســازی نماینــد ،مســاکن جایگزیــن بــرای متقاضیان در شــهر صــدرا یا اماکــن دیگــر درنظر گرفتــه و مناطق اطــراف ســعدیه را بــا زیباتریــن شــکل طراحــی و بــه یک مرکــز بــزرگ اقامتــی وگردشــگری تبدیــل نمایند.
فرصــت کنونــی زمــان مناســبی اســت تــا بجــای تفرقــه و اتهــام زنــی، بــا اشــتراک مســاعی و همفکــری ،بیشــترین اســتفاده از تجربــه وقــوع ســیل داشــته باشـیم.
اولین گام برای پیشــرفت و توســعه منطقه ســعدی ومناطق ســیل زده اخذ بودجــه و اعتبــارات از محل کمک های داخلی و خارجی برای احداث مســاکن اســتاندارد و کمک به اقشار محرومی اسـت که در این منطقه زندگی می کنند.
گام دوم و بســیار مهم دیگر تصمیم گیری های اســتراتژیک و اساسـی در پیشــگیری از وقوع اینگونه حوادث اسـت. حفر کانالها ومسیل های مورد نیاز ،سیل بندها، هشداردهنده های الکترونیکی ،تجهیزات پیشرفته،سنسورها و دوربین های مدرن برای رصد لحظه ای سیلابها ،لایروبی ،آزادکردن حریم رودخانه ها و سایراقدامات مورد نیاز راباید از هم اکنون آغاز کرد.
امید که همه مدیران و دســت اندرکاران با افق و چشــم انداز وسیع ، ضمن رفع مشکلات موجود برای سیل زدگان ، اقدات موثری در پیشگیری از وقوع موارد مشابه اعمال نمایند.
منبع : روزنامه نیم نگاه
6113

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي رسانه سيل98 روزنامه هاي شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۶۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اولین تصاویر از وقوع زلزله شدید در ژاپن

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900169

دیگر خبرها

  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • کمیته فوتسال مقصر بازی‌های ضعیف تیم ملی است
  • تعارف ستاره‌های پرسپولیس بعد از اتفاق تلخ/ همه ما مقصر هستیم!
  • ببینید | تصاویری آخرالزمانی از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • فیلم/ وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • ببینید | اولین تصاویر از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر