Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:01:55 GMT

تعهد خراسان رضوی در اجرای طرح مهارت آموزی تحقق یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۷۱۹۱

تعهد خراسان رضوی در اجرای طرح مهارت آموزی تحقق یافت

مشهد- ایرنا- مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی از اجرای موفقیت آمیز 'طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی' در این استان خبر داد.

استانداری خراسان رضوی روز پنجشنبه به نقل از شکوه میرشاهی گزارش داد: مهارت آموزی در محیط کار واقعی یکی از طرحهای 'بسته اشتغال' دولت می باشد که با پیشنهاد خراسان رضوی ظرف دو سال اخیر در کل کشور اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی هدف این طرح را آموزش کارجویان در محیط واقعی کار و جذب نیروی ماهر در بازار ذکر و بیان کرد: در این چارچوب تعهد پارسال خراسان رضوی تربیت چهار هزار و 155 نفر و سال 1396 سه هزار و 800 نفر بود. ظرف دو سال اخیر افزون بر 97 درصد تعهد استان در این زمینه محقق شده است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی یکی از دلایل بهبود وضعیت مهارت آموزی نیروی کار را در این استان رفع دغدغه کارفرمایان پیرامون قوانین کار و تامین اجتماعی ذکر و بیان کرد: پارسال طی تفاهمی بین اداره کل کار، تامین اجتماعی، اصناف و استانداری خراسان رضوی این دغدغه برای واحدهای پذیرنده مهارت آموزان رفع شد.
وی افزود: اجرای 'طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی' امسال نیز با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت و خراسان رضوی قادر است تعهداتی به مراتب بیشتر از سالهای گذشته را محقق سازد.
میرشاهی همچنین از همه کارفرمایان دعوت کرد تا در اجرای این طرح ملی به عنوان تکلیف اجتماعی که طی آن افراد فاقد مهارت به نیروی کار ماهر برای جذب بازار کار تبدیل می شوند حضوری فعال داشته باشند.
یک میلیون و 200 هزار کارگر در استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی مشغول کار هستند.
879 کارگاه تولیدی هریک با افزون بر 10 کارگر در خراسان رضوی دایر است. از این تعداد 540 کارگاه بین 10 تا 49 کارگر، 149 واحد بین 50 تا 100 کارگر و 190 کارگاه نیز افزون بر 100 کارگر شاغل دارند.
40،9 درصد واحدهای تولیدی خراسان رضوی در بخش خدمات، 39،9 درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش کشاورزی فعالیت دارند.
هزار و 178 تشکل کارگری و کارفرمایی در این استان فعالیت می کنند. بیشترین تعداد این تشکلها مربوط به کارگران و 181 تشکل هم مربوط به انجمن صنفی کارفرمایان است. بر این اساس خراسان رضوی از نظر تعداد تشکلهای کارگری و کارفرمایی رتبه دوم کشور را پس از تهران در اختیار دارد.
8005/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد طرح مهارت آموزي كارگر ماهر خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: نقش آموزش‌وپرورش در مهارت‌آموزی، سال‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دیدار روز گذشته کارگران نیز مجدد به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: از مسیر تقویت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، به عنوان یکی از قطعه‌های پازل توسعه اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی شد؛ دولت مردمی در جلسه دیروز هیئت وزیران، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • اعلام جزئیات مشوق های سربازی
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • مشوق‌های مهارت‌آموزی اعلام شد + جزئیات