Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:00:44 GMT

صادرات محصولات باغی مازندران 3 برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۴۷۱۳

صادرات محصولات باغی مازندران 3 برابر شد

نوشهر - ایرنا - مدیر باغبانی جهادکشاورزی مازندران از افزایش 3 برابری صادرات محصولات باغی مازندران در سال 97نسبت به سال ماقبلش خبر داد و گفت : پارسال 100 هزار تن انواع محصولات باغی از استان صادر شد.

هادی ایزدی امیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش این میزان صادرات باغی از استان مازندران 500 میلیارد تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: محصولات صادراتی مازندران 55 درصد مرکبات و 45 درصد کیوی بود که به کشورهای عراق، افغانستان و جمهوری های آسیای مرکزی صادر شده است.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران به سطح 150 هزار هکتاری باغهای استان اشاره کرد و افزود: از این مقدار 115 هزار هکتار سطح باغ مرکبات، 15 هزار هکتار سطح باغ های هلو و شلیل، 6 هزار هکتار باغ کیوی و 14 هزار هکتار دیگر نیز سایر ارقام باغی است.
وی با اشاره به تولید 3 میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی در سال گذشته در مازندران گفت: 2 میلیون و 700 هزار تن مرکبات، 300هزار تن هلو و شلیل، 200 هزار تن کیوی و 300 هزار تن نیز سایر محصولات باغی از باغ های استان بدست آمد.
ایزدی امیری ادامه داد: این درحالی است در سال 96، سه میلیون و 300 هزار تن محصول باغی در استان تولید شده بود.
وی با اشاره به قرار داشتن 40 درصد باغهای مازندران در اراضی شیب دار افزود: بیش از 70 درصد از این باغات دارای سیستم آبیاری تحت فشار هستند.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: 23 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل اشتغال روستایی و عشایری برای توسعه گلخانه ها در این استان به 140 بهره بردار در سال گذشته پرداخت شد.
در حال حاضر استان مازندران با تولید 72 نوع محصول زراعی و باغی سالانه حدود 7 میلیون تن محصول کشاورزی تولید می کند.
این استان با برخورداری از تنها 2 و نیم درصد از سطح زراعی کشور ، سالانه 7 درصد از تولیدات کشاورزی و 11 درصد از ارزش اقتصادی کشاورزی کشور را در اختیار دارد.
1295/ 1602/1899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صادرات باغي نوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر، پاکستان کشوری با جمعیت ۲۳۵ میلیون از بین کشورهای همسایه ایران بازار بزرگی برای بحث صادرات دارد. به طوری که آمار واردات محصولات کشاورزی این کشور سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد دلار بوده و سهم ایران از این بازار ۴۳۷ میلیون دلار بود.

با توجه به اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی انجام داده، صادرات سال گذشته محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به پاکستان رشد ۲۶ درصدی تجربه کرد. ظرفیت بخش کشاورزی ایران ظرفیت بالایی در صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی داشته و می‌توان سالانه تا سقف یک میلیارد دلار صادرات به پاکستان داشت.

علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر جهاد کشاورزی حضور پررنگ در رویدادهای تجاری و نمایشگاه‌های بزرگ مرتبط اصلاح روش‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات و نیز توسعه زیرساخت‌های گمرکی و تجهیز زنجیره سرد لجستیک حمل و نقل کالای کشاورزی را از جمله برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای دستیابی به این هدف صادرات برشمرد و گفت: با توجه به اینکه پاکستان کشور اسلامی است، می‌توان بحث واردات گوشت و دام زنده از آن کشور را بررسی و پیگیری کرد.

وی افزود: از سوی دیگر ذرت دامی که در این کشور کشت می‌شود از کیفیت مطلوب و قیمت مناسب برخوردار بوده و جز نهاده‌های مورد نیاز ایران است.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران و پاکستان تا حدودی مکمل یکدیگر بوده که می‌تواند منجر به گسترش تعاملات شود.

گفتنی است؛ از جمله مواردی که در سفر ریاست جمهوری در سفر پاکستان پیگیری شد بحث کشت قراردادی، تهاتر کالاهای اساسی و سایر اقدامات زیرساختی بود.

کد خبر 6087611

دیگر خبرها

  • نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق