Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به نامگذاری امسال ازسوی رهبر انقلاب به عنوان سال 'رونق تولید'، گفت: برای تحقق این شعار و پیشبرد سیاست های دولت در این حوزه، اتاق فکر و کارگروه ویژه ای با حضور نخبگان، جوانان، دانشگاهیان و فعالان اقتصادی تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز پنجشنبه درنشست هم اندیشی با تعدادی از جوانان این شهرستان تصریح کرد: گنبدکاووس ظرفیت های زیادی در بخش رونق تولید دارد و سرمایه گذاری حدود 10 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در دو سال گذشته دراین شهرستان موید این ظرفیت ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، توجه به ورزش و سرگرمی را از دیگر اولویت های این شهرستان در سال جاری ذکر کرد و گفت: ظرفیت بالای ورزش و وجود فعالان فرهنگی و هنری قابل توجه در گنبدکاووس، زمینه بسیار خوبی برای ایجاد تندرستی و نشاط اجتماعی در گروه های مختلف مردم بویژه جوانان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
کریمی با راهگشا دانستن ایده های جوانان و نخبگان برای پیشبرد امور درحوزه های مختلف، برلزوم استفاده بیشتر مدیران ادارات و نهادهای شهرستان از ایده های این قشر تاکید کرد و گفت: حوزه جوانان همواره مورد توجه فرمانداری ویژه گنبدکاووس بوده و امسال نیز با جدیت بیشتر مسائل این حوزه پیگیری می شود.
وی، رونق تولید، ورزش و سرگرمی، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی را از مسائل مهم گنبدکاووس درسال جاری دانست و بر لزوم استفاده مدیران ادارات و نهادهای شهرستان از ظرفیت جوانان و نخبگان دراین حوزه ها تاکید کرد.
کریمی به فضای مجازی و فرصت ها و تهدیدهای آن نیز اشاره کرد و با تاکید بر نظارت و مدیریت بیشتر در این حوزه که آسیب های جدی بر بنیان خانواده ها وارد می کند، افزود: برای آشنایی بیشتر خانواده ها و جوانان با آسیب های فضای مجازی، همایشی بزرگ در گنبدکاووس برگزار می شود.
وی، توجه به شادی و نشاط شهروندان بویژه نسل جوان را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: انجام این امور نبایستی زمینه ساز آسیب اجتماعی باشد و برگزاری کنسرت های موسیقی بایستی در چارچوب قانون و رعایت موازین اسلامی انجام شود.
فرماندار ویژه گنبدکاووس به مساله آبگرفتگی و وقوع سیل در روزهای پایانی سال گذشته و اوایل امسال در این شهرستان نیز اشاره کرد و از مدیریت هماهنگ مجموعه اعضای ستاد مدیریت بحران گنبدکاووس در این حادثه قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، در این نشست که مشاور امور بانوان و خانواده و مشاور جوان فرماندار ویژه، مدیر آموزش و پرورش و روسای اداره ورزش و جوانان، فنی و حرفه ای و اورژانس اجتماعی گنبدکاووس نیز حضور داشتند، برخی از جوانان نیز به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.
توجه به حوزه ورزش جوانان و استفاده بهینه از فضای بوستان های شهری بالاخص بوستان الغدیر گنبدکاووس برای ورزش همگانی، استفاده بیشتر از جوانان در راستای بیانیه رهبری با عنوان گام دوم انقلاب، توجه به مهارت آموزی جوانان درکنار تحصیل، افزایش فضاهای تفریحی و بازی و سرگرمی، استفاده از ظرفیت بازرگانی منطقه و توسعه روابط با کشورهای آسیای مرکزی و آموزش جوانان درحوزه فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوین این بخش از مهمترین موضوعات مطرح شده توسط جوانان این شهرستان بود.
نظارت بر کافه رستوران ها و جلوگیری از استعمال قلیان در آنها، راه اندازی صندوق های خرد در محلات، استفاده بیشتر از ظرفیت تشکل های مردم نهاد دربخش های مختلف، آموزش به والدین برای ارتباط بهتر با فرزندان، برگزاری مستمر جلسات ساماندهی امور جوانان و حمایت از جوانان نخبه و مخترع از دیگر نقطه نظرات جوانان در این جلسه بود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد رونق توليد جوانان گنبدكاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در جلسه گرامیداشت هفته کارگر و تجلیل از کارگران نمونه این شهرستان گفت: حمایت از کارگران و توجه به دغدغه های این قشر مولد موجب رونق و بهره وری در حوزه تولید خواهد شد.

حسن عباسی افزود: هر اندازه بتوان وضعیت خدمات رفاهی و معیشت کارگران را تقویت کرد می توان به پیشرفت کشور و توسعه در حوزه های مختلف امیدوارتر بود.

عباسی اظهارکرد: کارگران در محیط های کاری نیز باید با تعهد، خلاقیت و ابتکار به خرج دهند و صرف حضور فیزیکی و گذشت ساعت کاری نمی تواند جامعه را به اهداف خود سوق دهد.

وی، با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را در حمایت از کارگران و بازنشستگان بکار گرفته است، افزود: روابط صمیمانه بین کارگر و کارفرما و پرداخت به موقع حق و حقوق آنها هم می تواند نقش بسزایی در بهبود عملکرد کارگران در فضای تولید باشد.

عباسی، از تأمین مسکن بخشی از کارگران در قالب واگذاری زمینهای نهصت ملی خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از هفت هزار قطعه زمین در سطح روستاهای حاشیه شهر آماده تحویل به متقاضیان مسکن است.

وی تأکید کرد: کارگران مورد حمایت مدیریت شهری بوده و هر درخواست و مشکلی را می توانند با مراجعه به دستگاه مربوطه و یا فرمانداری پیگیری کنند.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی هم در این مراسم گفت: حدود ۱۰۰ درصد مطالبات و دستمزد کارگران مهاباد به روز بوده که جای قدردانی از کارفرمایان فعال شهرستان دارد.

محمدصالح پیروتی افزود: ضروری است کارفرمایان بیمه های کارگران را متناسب با رسته شغلی خود پرداخت کرده و نسبت به طرح طبقه بندی مشاغل اهتمام داشته باشند.

پیروتی اظهارکرد: هر میزان سرمایه گذاری ها روی منابع انسانی در جوامع بیشتر باشد، به همان میزان قادرخواهند بود در توسعه اقتصادی، اشتغال آفرینی و رونق تولید اثربخش باشد.

در ادامه این جلسه نماینده کارگران وکانون بازنشستگان برخی از مشکلات و مطالبات کارگران را مطرح کردند.

در پایان جلسه به مناسبت روز کارگر از تعدادی از کارگران نمونه با اهدای لوح قدردانی شد.

 

 

دیگر خبرها

  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران
  • حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود