Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:41:00 GMT

جشنواره ملی مجسمه های نمکی در نهبندان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۸۴۱۹

جشنواره ملی مجسمه های نمکی در نهبندان آغاز شد

بیرجند - ایرنا - دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار روز پنجشنبه در نهبندان آغاز شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: هنرمندان از 11 استان کشور در قالب 25 گروه از بخش رقابتی، 16 گروه از هنرمندان بومی منطقه تالاب و 10 گروه از هنرمندان انجمن مجسمه سازان برای ساخت مجسمه های نمکی با هم رقابت می کنند و تا ساعت 14 روز جمعه فرصت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید علی زمزم افزود: در این دوره از جشنواره استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، همدان، لرستان، البرز، یزد، آذربایجان شرقی، کرمان و تهران با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی اظهار داشت: داوری آثار بلافاصله پس از اتمام مجسمه سازی ساعت 14 فردا( جمعه) آغاز می شود و ساعت 16 نتیجه داوری های اعلام خواهد شد.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: استاد عرب نرمی، شیخ الحکمایی و قره باغی سه تن از مجسمه سازان برجسته کشور کار داوری آثار را انجام می دهند.
زمرم گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره که روز جمعه 30 فروردین ماه جاری برگزار می شود معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی و مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت ‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تالاب آمده و در جمع هنرمندان حضور پیدا می یابند.
وی افزود: این جشنواره با حمایت های مرکز هنری و تجسمی کشور، همکاری استانداری خراسان جنوبی، فرمانداری و امام جمعه نهبندان و ادارات کل حفاظت محیط زیست، امور عشایری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، جمعیت هلال احمر و فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی برگزار می شود.
نخستین جشنواره ملی مجسمه های نمکی سال 1396 برگزار شد و آثاری از هنرمندان 22 استان کشور به دبیرخانه جشنواره رسید.
جشنواره در سال گذشته با وجود ارائه فراخوان، به دلیل خشکسالی و مساعد نبودن شرایط جوی برگزار نشد و اکنون در پی بارش باران و آماده شدن تالاب، دومین جشنواره با حضور 25 گروه از استان های مختلف کشور روزهای 29 و 30 فروردین برگزار می شود و روز جمعه در مراسم اختتامیه گروه های برتر معرفی خواهند شد.
تالاب کجی نمکزار نهبندان با چشم انداز زیبا در 75 کیلومتری نهبندان و حاشیه محور این شهرستان به بیرجند قرار گرفته است.
مساحت آن بیش از 22 هزار هکتار است و با وجود دو دهه خشکسالی در استان خراسان جنوبی هنوز زنده و پایدار است که زیستگاه پرندگان آبزی به شمار می رود.
این تالاب شوره زار وسیع بوده و با توجه به شوری زیاد خاک آن به دریاچه ای پوشیده از نمک و به رنگ سفید تبدیل شده است.
مرکز شهرستان نهبندان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند است.
7559 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هنري تالاب كجي مجسمه سازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۸۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در ۲۱ اردیبهشت برگزار و از امروز ۱۳ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها آغاز شده است.

تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه دارد و در این مدت نامرد‌ها می‌توانند ستاد‌های انتخاباتی خود را فعال و از امکاناتی که شهرداری‌ها برای تبلیغات نامزد‌ها در نظر گرفته، استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

اعلام اسامی نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی بیرجند، درمیان و خوسف

مستند‌ها و مناظرات انتخاباتی که از سوی صدا و سیما هم ضبط شده است، از طریق شبکه استانی خاوران پخش می‌شود تا مردم بتواند با رصد و پیگیری برنامه ها، شناخت کافی از نامزد‌ها پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • جسد پیرمرد ۷۵ ساله نهبندانی در تالاب کجی نهبندان کشف شد
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک