Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد - ایرنا - نیروهای مسلح مستقر در مهاباد به مناسبت 29 فروردین «روز ارتش» اقتدار و توان دفاعی و رزمی خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا، در این آیین که امام جمعه، مسوولان، خانواده های معظم شهدا و جمعی از مردم این شهرستان حضور داشتند یگان های نمونه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در برابر تمثال شهدا آغاز شد و در ادامه یگان های نمونه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی از مقابل جایگاه رژه رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رژه یگان رزم در جنگل، یگان تیپ تکاوران ارتش، یگان های نمونه سپاه قرارگاه امام سجاد(ع) و مهاباد، یگان های نمونه موتوری، خودرویی، تجهیزات مختلف شامل انواع توپ های سبک و سنگین جنگی، ضدهوایی، کاتیوشا و تیربار از دیگر بخش های این رژه بود.
فرماندار مهاباد در این آیین با اشاره به وقوع سیل در 24 استان کشور گفت: امداد رسانی به سیل زدگان کارکرد خوب و موثر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در زمان صلح است.
ایرج شجاعی اظهار داشت: ارتش و دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هم در زمان صلح و هم در زمانی که کشور مورد تهاجم دشمنان قرار می گیرد، دارای کارکردهای متفاوتی هستند.
وی اضافه کرد: در چند هفته اخیر که برخی استان های کشور سیل موجب خساراتی به مردم شده، نیروهای مسلح در همان روزهای نخست به یاری مردم آسیب دیده شتافتند.
فرماندار مهاباد با اشاره به دیگر خدمات ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در آن دوران نیز رزمندگان اسلام با تمام توان خود در راه دفاع از کیان ایران اسلامی، ایثارگری و جانفشانی کردند.
وی افزود: ارتش در روزهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با مردم ایران همراه بود و پس از پیروزی انقلاب نیز به آموزش نیروهای بسیج مردمی پرداخت.
وی با اشاره به وقایع روزهای نخست پیروزی انقلاب پرداخت و گفت: در این روزها، برخی جریان های خائن می خواستند، که امام راحل ارتش را منحل کند اما آینده نگری و رهبری مقتدرانه باعث شد که ارتش با تمام توان خود وارد عمل شود.
وی افزود: در روزهای آغازین جنگ اگر مقاومت و جانفشانی های ارتش نبود، رژیم بعثی عراق می توانست با سرعت زیادی شهرهای مرزی را اشغال کند.
فرماندار مهاباد در ادامه با اشاره به رشادت های سربازان گمنام نیز گفت: نیروهای امنیتی سال گذشته توانستند 50 تا 60 تیم تروریستی را که قصد ورود به مرزهای کشور را داشتند، در نقاط مرزی شناسایی و منهدم کنند.
فرمانده تیپ 364 پیاده شهید نصیرزاده ارتش در مهاباد نیز گفت: امروزه نیروهای مسلح کشور این افتخار را دارند که به عنوان پیشروترین ارگان در دفاع از نظام جمهوری اسلامی در عرصه های داخلی، منطقه ای و بین المللی وارد عمل می شوند.
امیر سرتیپ محمود محمودی افزود: در طول 40 سال از عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی ارتش نیز در کنار سایر نیروهای مسلح، برای دفاع و حفظ اقتدار ایران با تمام توان جانفشانی کرده است.
وی با اشاره حضور ارتش در مناطق سیل زده کشور نیز گفت: تا زمانی که مسوولان و مردم در مناطق سیل زده کشور نیازمند حضور نیروهای ارتش باشند، فرماندهان و سربازان این نیرو در خدمت رسانی به مردم آمادگی دارند.
به گزارش ایرنا، 29 فروردین، روز بزرگداشت حماسه آفرینی دلاورمردان نیروی زمینی ارتش است، در جریان وقایع انقلاب اسلامی، ارتش به ندای رهبر انقلاب لبیک گفت و همراه با امت در براندازی نهایی رژیم طاغوت با دشمنان به مبارزه برخاست.
امام خمینی (ره) با صدور پیام تاریخی، 29 فروردین سال 1358 را روز ارتش نام نهادند؛ از آن تاریخ تاکنون هرساله نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این روز با برگزاری رژه بیعت جاودانه خود را با آرمان های انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید می کنند.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9903/3020/6185/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي روز ارتش امداد رساني مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن مجدد بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت بار دیگر یک کشتی اسرائیلی و همچنین بندر «ایلات» را مجددا هدف قرار دادند.

وی افزود: نیروی دریایی یمن کشتی اسرائیلی MSC DARWIN را در خلیج عدن با چند موشک دریایی مناسب و چند پهپاد با دقت مورد اصابت قرار داد.

یحیی سریع گفت: نیروهای مسلح یمن همچنین با چند موشک بالستیک و کروز چند هدف وابسته به دشمن صهیونیست را در منطقه ام‌الرشراش (بندر ایلات) واقع در جنوب فلسطین اشغالی مورد حمله دقیق قرار دادند.

این چندمین باری است که ارتش یمن در راستای حمایت از عزه، بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی را هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند
  • نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است