Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار خراسان رضوي گفت: از زمان آغاز اجراي طرح `مثلث توسعه اقتصادي فرهنگي` با ابتکار استاندار در اين منطقه ارکان حاکميتي، مديريتي در حوزه دولتي و بخش خصوصي همراهي چشمگير و مناسبي با روند اجراي آن داشته اند.

علي رسوليان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ميزان همراهي و همکاري ارکان مديريتي خراسان رضوي را با اجراي طرح مثلث توسعه اقتصادي فرهنگي ستودني توصيف و بيان کرد: از ابتداي اجراي اين طرح از اواخر پارسال تاکنون 609 پروژه سرمايه گذاري در شهرستانهاي مختلف استان با تاييد و امضاي روساي دادگستري، ائمه جمعه، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و فرمانداران به تصويب رسيده که نشانگر همراهي و همکاري مناسبي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اين پروژه هاي سرمايه گذاري طي نشستهايي با حضور استاندار خراسان رضوي در هر شهرستان بررسي شده و تعهداتي که قرار است بخشهاي حاکميتي تقبل کنند از سوي استاندار به آنان ابلاغ شده است.
معاون استاندار خراسان رضوي ادامه داد: در مسير اجراي طرح مثلث توسعه اقتصادي فرهنگي در استان هر دستگاه اجرايي که اختياراتش در اين حوزه محدود بوده و يا بطور کلي اختياري ندارد موضوع را به صورت مکتوب گزارش مي کند تا در ستاد تدبير و فرماندهي اقتصاد مقاومتي خراسان رضوي بررسي و از طريق نمايندگان مجلس در سطح ملي پيگيري شود.
وي گفت: بر اين اساس نتيجه بررسي مبني بر اينکه درخواست سرمايه گذار پروژه تاييد شده اما به دليل محدوديت اختيارات مديران استان پاسخگويي به آن دشوار است، به صورت شفاف اعلام خواهد شد.
رسوليان افزود: موضوع مهم ديگر در اجراي طرح مثلث توسعه اقتصادي فرهنگي `ضعف فرهنگي در حوزه کار و کارآفريني` است که بايد در چارچوب اقدامات آموزشي با هدف فرهنگ سازي، اين ضعف برطرف شود.
وي گفت: از اين منظر تلاش شده فرمايش رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر اينکه `کارآفريني عبادت است` ترويج شو و کارآفرين به عنوان يک مجاهد، مورد وثوق و تکريم جامعه قرار گيرد.
عليرضا رزم حسيني پيش از حضور در سمت استاندار خراسان رضوي در زمان تصدي استانداري کرمان طرحي موفق از توسعه را در قلعه گنج کرمان اجرا کرد که مورد توجه و تشويق رهبر معظم انقلاب اسلامي قرار گرفت. وي با الگوگيري از تجربه موفق قلعه گنج `طرح مثلث توسعه اقتصادي فرهنگي` را به عنوان برنامه عملياتي خود در چارچوب تلاش براي تحقق اقتصاد مقاومتي خود در خراسان رضوي اعلام و در همين راستا با تقسيم استان به 12 منطقه (بر مبناي شمار حوزه هاي انتخاباتي) اجراي آن را پيگيري کرده است.
استاندار خراسان رضوي تاکنون در روند اجراي طرح مثلت توسعه اقتصادي فرهنگي شامل سه ضلع `کارگزاران حکومتي، سرمايه گذران و کارآفرينان و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي` که ائمه جمعه نيز به عنوان ناظران عالي در درون آن جاي دارند، به 21 شهرستان سفر و در اين چارچوب 54 تفاهمنامه اقتصادي را با مسئولان محلي و شرکتهاي اقتصادي بخش خصوصي به عنوان معين طرح امضا کرده است.
بر اين اساس با هدف رفع مشکلات اقتصادي به ويژه در روستاها و مناطق کمتر توسعه يافته خراسان رضوي 609 پروژه با سرمايه گذاري 270 هزار ميليارد ريال و 700 ميليون يورو تعريف شده است.
خراسان رضوي با وسعت 118 هزار و 851 کيلومترمربع معادل 11 ميليون و 740 هزار و 659 هکتار سهمي هفت درصدي از مساحت کل ايران دارد. اين استان شامل 29 شهرستان، 70 بخش و دو هزار و 540 روستا است.
خراسان رضوي با 8.1 درصد جمعيت کشور شش ميليون و 434 هزار و 501 نفر را نفر را در خود جاي داده است. يک ميليون و 733 هزار نفر از جمعيت خراسان رضوي در روستاهاي اين استان سکونت دارند.
شش هزار و 508 واحد صنعتي با اشتغالزايي 204 هزار نفر و سرمايه گذاري 103 هزار و 700 ميليارد ريال در خراسان رضوي فعال هستند. 95 درصد سرمايه گذاري بخش توليد صنعتي در اين استان متعلق به بخش خصوصي است. بيشترين حجم سرمايه گذاري صنعتي در خراسان رضوي به ترتيب متعلق به صنايع فلزي، صنايع غيرفلزي و معدني، صنايع پتروشيمي و پليمري است.
7489/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۸۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: پروژه انتقال آب‌های سرانی استان در بودجه ۱۴۰۳، ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی رشیدی امروز _ پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در آئین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستا خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به اینکه اوایل کار دولت، خشکسالی در استان مشهود بود و اقدامات انجام شده در گذشته کافی نبود، اولویت‌های استان پیش از سفر هیئت دولت در نظر گرفته شد.

وی افزود: با تاکید استاندار، تأمین آب استان در اولویت قرار گرفت؛ نقاط ضعف و قوت شناسایی و با برگزاری ۱۱۰۰ ساعت کار کارشناسی پروژه‌های نیمه‌تمام و بالای ۵۰ درصد مشخص شد.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به پروژه‌هایی اجرایی در حوزه صرفه‌جویی و تأمین آب استان، خاطرنشان کرد: طرح انتقال آب سرانی، با پیگیری مسئولان ارشد استان در سفر رئیس‌جمهور به استان مصوب شد، اما برای اجرا با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود تا اینکه با پیگیری‌های مستمر استاندار خراسان شمالی اواخر سال گذشته، مجوز ماده ۲۳ آن اخذ شد و اکنون برای اجرا در ردیف‌های بودجه‌ی سال ۱۴۰۳ برای آن چهار هزار میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده است.

رشیدی از مرمت، احداث و آسفالت بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی، ۸۵۰ هزار مترمربع آسفالت معابر روستاها و ۸۳۰ هزار مترمربع آسفالت معابر شهری خبر داد.

کد خبر 750014

دیگر خبرها

  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳
  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی