Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: راهنمایان تورهای گردشگری نقش مهمی در تبدیل این شهرستان به مقصد گردشگران داخلی و خارجی دارند.

محمد اسماعیل اعتمادی روز پنجشنبه در نشست اعضای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان خراسان رضوی در نیشابور افزود: سالانه حدود 2 میلیون گردشگر خارجی وارد این استان می شود که نیشابور با دارا بودن بیش از 400 اثر تاریخی می تواند یکی از قطبهای اصلی جذب گردشگران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: معرفی مطلوب جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی نیشابور باعث ایجاد جذابیت، جلب گردشگر بیشتر و رونق اقتصاد گردشگری منطقه است.
وی گفت: این شهرستان دارای سه هتل، سه هتل آپارتمان و چهار اقامتگاه بومگردی است و زیرساختهای لازم برای اقامت گردشگران در نیشابور فراهم شده است.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: برگزاری سفرهای گردشی گروهی برای بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی بدون بهره گیری از راهنمایان گردشگری باعث کاهش کیفیت این سفرها و آسیب جدی به حرفه راهنمایان گردشگری شده است.
حمیده روحبخش افزود: جلوگیری از برگزاری تورهای غیرمجاز نیازمند هماهنگی بیشتر بین آژانس های گردشگری، هتل ها و راهنمایان گردشگری و نظارت دقیق اداره میراث فرهنگی، نیروی انتظامی و پلیس فتا است.
وی اظهار داشت: در ایام نوروز امسال حدود 12 میلیون مسافر و گردشگر وارد مشهد شدند اما طی این مدت 17 تور مشهد گردی برگزار شد در حالی که راهنمایان تورهای گردشگری با معرفی صنایع دستی هر منطقه به رونق اقتصاد گردشگری کمک می کنند.
وی با بیان اینکه حرم مطهر رضوی و آرامگاه فردوسی از مقاصد گردشگران در مشهد است گفت: زائران حضرت امام رضا (ع) با همراهی راهنمایان گردشگری می توانند اطلاعات مفید در زمینه تاریخچه و دلیل هجرت حضرت امام رضا (ع) و معماری حرم مطهر رضوی به دست آورده و با موزه های آستان قدس رضوی آشنا شوند.
روحبخش افزود: بیش از 300 راهنمای تورهای گردشگری در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد حدود 120 نفر در انجمن صنفی راهنمایان گردشگری این استان عضو هستند.
در این نشست اعضای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان خراسان رضوی از معدن فیروزه، آرامگاه های عطار و خیام، سایت موزه تاریخی شادیاخ و تعدادی از هتل ها، مهمانپذیر ها و اقامتگاههای بومگردی نیشابور دیدن کردند.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي راهنمايان گردشگري خراسان انجمن صنفي راهنمايان گردشگري شهرستان نيشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۹۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است

ایسنا/بوشهر رئیس شورای شهر بوشهر بافت تاریخی بوشهر را یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری کشور دانست و گفت: این گنجینه تاریخی دارای ساختمان‌های منحصر به فردی است که می‌تواند باعث رونق گردشگری ایران شود.

وحیدنیک روش روز پنج شنبه ۶ اردیبهشت در هفتمین اجلاس مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی ومعماری کشور در بوشهر افزود: بافت تاریخی بوشهر دارای ۳۸ هکتار مساحت است و در آن بیش از ۹۰ اثر تاریخی به ثبت ملی رسیده است.

وی از استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر خبر داد و بیان کرد:  بیش از ۹۵ درصد از زیرساخت‌های عمرانی در بافت تاریخی بوشهر تکمیل شده  و در سال جاری طرح‌های کف‌سازی بافت تاریخی بوشهر به اتمام می‌رسد.

رئیس شورای شهر بوشهر به توسعه شبکه فاضلاب در همه نقاط شهر بوشهراشاره کرد و گفت: شبکه‌گذاری فاضلاب محلات جنوبی بوشهر آغاز شده و امیدواریم اعتبارات آن زودتر تأمین شود.

نیک روش به محدودیت‌های ایجاد شده برای ساکنان در حریم نیروگاه اتمی پرداخت و گفت: این نیروگاه باعث افتخار است اما برای مردمی که در حریم آن است مشکلاتی را به وجود آورده است و در حوزه شهرسازی مشکلات عمده در این مناطق وجود دارد.

وی یکی از مشکلات شهر بوشهر را نبود خروجی دوم عنوان و تأکید کرد: بوشهر شبه جزیره‌ای است و در عرصه پدافند غیرعامل آن دچار مشکل است، باید برای خروجی دوم آن طراحی و برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

شهردار بوشهر نیز بازآفرینی شهری را  یکی از رویکردها و راه‌یافته در موضوع شهری دانست و با بیان اینکه دنیا در ادامه تفکرات نوسازی به آن رسیده است، گفت: تمام تلاش بازآفرینی و خلق فضاها و مکان‌های شهری برای این است که مردم زندگی استاندارد و با کیفیت داشته باشند.

حسین حیدری افزود: اگر با منطق بازآفرینی به این فضاها نگاه شود می‌توان به رفع کمبود مسکن و ایجاد فرصت‌هایی برای زندگی از طریق بازگرداندن مکان زیست و زندگی در زیستگاه‌های شهر کمک شود.

وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری بدون مشارکت مردم به نتیجه مورد نظر منجر نمی‌رسد، اظهار کرد: مردم بهره‌بردار نهایی و اصلی هستند و بازآفرینی با سه رکن سازمان‌ها، سمن‌ها و جامعه محلی و بخش خصوصی قابل اجراست.

شهردار بوشهر، مهمترین مشکل در فرآیند بازآفرینی شهری را عدم هماهنگی و نگاه شهری سازمان‌ها به عنوان ذی‌مدخل در کشور دانست و اضافه کرد: وقتی سازمان‌ها هماهنگ عمل نمی‌کنند و منافع سازمانی خود را بسیار مد نظر قرار می‌دهند، همین امر باعث می‌شود که پروژه‌ها زمان بر و هزینه بر باشد.

حیدری با بیان اینکه این ناهماهنگی به اعتماد مردم آسیب می‌زند و آنها را نگران می‌کند، خاطرنشان کرد: این مهم باعث عدم همراهی و مشارکت مردم و در نتیجه به پاشنه آشیل طرح‌های بازآفرینی شهری تبدیل و سبب آسیب به جلب مشارکت مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهر بوشهر بافت‌های فرسوده حدود ۳۰۰ هکتار است، گفت: مساحت بافت تاریخی بوشهر تقریباً ۳۸ هکتار است و باید با نگاه بازآفرینی به این مجموعه‌ها نگاه کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان
  • خبر‌های کوتاه در خراسان رضوی؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت