Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر محمد یزدانی پور ظهر امروز پنجشنبه در نشست شورای اداری اندیمشک اظهار کرد: سال ۹۷ در شش ماه نخست با خشک‌سال با خشک‌سالی کم‌نظیر و در شش ماهه دوم سال با ترسالی بی‌نظیر در حوزه کرخه روبرو شدیم.

وی افزود: سد کرخه از بهمن ماه امسال سه سیلاب را مهار که دو سیلاب بهمن ماه با دبی ساعتی ۶ هزار و ۸۰۰ متر مکعب در ثانیه و سیلاب فروردین با دبی ۸ هزار و ۶۰۰ متر مکعب در ثانیه در سد کرخه تجربه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه با اشاره به آورد ۹ میلیارد متر مکعب در حوزه کرخه، گفت: پیش‌بینی می‌شود آورد به سد کرخه اندیمشک به ۱۱ میلیارد متر مکعب خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به سیلاب ۶ هزار و ۸۰۰ متر مکعب با آورد ۲ میلیارد در ۱۰ روز باید گفت سد کرخه به خوبی به رسالت خود را عمل کرد.

یزدانی پور گفت: در استان خوزستان به واسطه جلگه و هم‌سطحی زمین اگر سیلاب لرستان به واسطه سدها کنترل نمی‌شد یک فاجعه بزرگ و عظیم در ابعاد ملی پدید می‌آمد.

مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه با اشاره به تراز ۲۲۳ متر و ۸۰ سانت تصریح کرد: در حوزه سد کرخه برای اولین بار این میزان آب در مخزن سد کرخه ذخیره تجربه شد.

کد خبر 4594613

منبع: مهر

کلیدواژه: سد کرخه شهرستان اندیمشک سیل خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، بدیعی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در حوزه آبخیزداری دستگردان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب در بند‌های خاکی و سازه‌های سنگی ملاتی وجود دارد.


وی همچنین افزود: در سازه‌های سنگ ملاتی حوزه سد دربید ۳۵۰هزار متر مکعب آبگیری شده است.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طبس با اشاره به آبگیری ۲۰۰ هزار متر مکعب در حوزه کریت گفت: بند خاکی ملوند نیز ۶۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است.

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • اجرای طرح امنیت محله محور در شهرستان کرخه
  • دستگیری ماشین قاچاق سوخت در کرخه خوزستان
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • تولد اولین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی پارک ملی کرخه در سال جاری
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد