Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از اندیمشک، محمد یزدانی پور مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه، ظهر امروز ۲۹ فروردین ماه در نشست شورای اداری اندیمشک اظهار کرد: سال ۹۷ در شش ماه نخست با خشک‌سالی کم‌نظیر و در شش ماهه دوم سال با ترسالی بی‌نظیر در حوزه کرخه روبرو شدیم.

او با اشاره به اینکه سد کرخه از بهمن ماه امسال سه سیلاب را مهار  کرد، گفت: دو سیلاب در بهمن ماه با دبی ساعتی ۶ هزار و ۸۰۰ متر مکعب در ثانیه و سیلاب فروردین با دبی ۸ هزار و ۶۰۰ متر مکعب در ثانیه مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک با اشاره به آورد ۹ میلیارد متر مکعب در حوزه کرخه، افزود: پیش‌‌بینی می‌شود آورد به سد کرخه اندیمشک به بیش از ۱۱ میلیارد متر مکعب برسد.

محمدرضا یزدانی پور با اشاره به سیلاب ۶ هزار و ۸۰۰ متر مکعبی با آورد دو میلیاردی، اضافه کرد: این سیلاب می توانست در ۱۰ روز مرکز و حوزه پایین دست کرخه در خوزستان را در هم بکوبد که سد کرخه در این خصوص به خوبی به رسالت خویش عمل کرد.

او بیان کرد: اگر سیلاب لرستان به واسطه سدها کنترل نمی‌شد یک فاجعه بزرگ و عظیم در ابعاد ملی پدید می‌آمد.

مدیر عامل سد کرخه اندیمشک با اشاره به تراز ۲۲۳ متر و ۸۰ سانتی متر عنوان کرد: در حوزه سد کرخه برای اولین ‌بار این میزان آب در مخزن سد کرخه ذخیره تجربه شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: رضا میر

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیلاب خوزستان اندیمشک کرخه برنا خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۰۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش خیره‌کننده گلر تیم ملی در تایلند (عکس)

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتسال ایران روز گذشته در دومین دیدار خود از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2024 به یک پیروزی بحث‌برانگیز دست یافت. شاگردان شمسایی در شرایطی با این برتری به صدر جدول دوخته شدند که نیمه نخست مسابقه را با نتیجه دو بر یک به حریف سطح سومی بحرین واگذار کردند و این شکست می‌توانست عمیق‌تر هم شود. در حالی که بازی بدون گل در جریان بود و ملی‌پوشان فوتسال ایران بر روی دروازه بحرینی‌ها فشار می‌آوردند و آن‌ها را در لاک دفاعی فرو برده بودند، در لحظه‌ای توپ را از دست دادند و عمارحسن علی بازیکن بحرین به شکل برق‌آسایی به سوی دروازه تیم ملی هجوم آورد که در مصاف تک‌به‌تک با باقر محمدی ناکام ماند و سنگربان تیم ملی واکنش خیره‌کننده‌ای را به تصویر کشید.

در این صحنه، که اولین تهدید جدی بحرینی‌ها بود، ضربه نواخته شده عمارحسن را باقرمحمدی با دست راست خود مهار کرد و تشویق تماشاگران را برانگیخت، تا همچنان بازی بدون گل دنبال شود.

به رغم دریافت دو گل در نیمه اول، سنگربان تیم ملی در ثانیه‌های پایانی، موفق شد ضربه پنالتی نقطه دوم بحرینی‌ها را با واکنش خوب خود مهار کند و مانع از بیشتر شدن اختلاف شود.

مرد شماره یک ایران که در لیگ برتر رکورد ۹ کلین شیت را از خود ثبت کرد و بهترین دروازه‌بان فصل به شمار رفت، برای چنگ زدن به اولین کلین شیت خود در جام ملت‌های آسیا لحظه شماری می‌کند و باید دید مقابل تیم ملی کویت چه عملکردی را از خود برجای می‌گذارد.

دیگر خبرها

  • واکنش خیره‌کننده گلر تیم ملی در تایلند (عکس)
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد
  • سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی