Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@15:10:11 GMT

گرای باستانی به مقامات آمریکایی

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۱۳۵۳

گرای باستانی به مقامات آمریکایی

به گزارش جام نیوز،بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با صدور پیامی تاریخی در 29 فروردین سال 58 خطاب به ملت ، سنگ بنای روز ارتش را گذاشتند.  و از آن سال به بعد روز 29 فروردین ماه به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران شناخته شد. تلاش های گسترده ارتش در سالیان گذشته و قرار گرفتن در رتبه های بالا در میان ارتش های جهان، جایگاه ارزشمندی را برای ارتش در میان افکار عمومی داخلی و خارجی به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصادف شدن روز ارتش امسال با تصمیم دولت آمریکا مبنی بر قرار گرفتن بخشی از نیروهای نظامی در لیست گروه های تروریستی، توجه  ویژه برخی از رسانه ها به قدرت نمایی  امروز ارتش جلب کرده است. 

 

شبکه فارسی بی بی سی به عنوان مهم ترین و حرفه ای ترین شبکه جریان معارض انقلاب  گفتگویی  را با حضور تحلیلگر ارشد خود، حسین باستانی پخش کرد. موضوع اصلی این گفتگو جایگاه ارتش و سپاه در قانون اساسی و تفاوت های آنها با یکدیگر بود. در این گفتگو نکات درخور توجهی از سوی باستانی مطرح شده است.

 

گفتگوی حسین باستانی در بی بی سی با موضوع جایگاه ارتش و سپاه

 

 

 نکته اول:

باستانی  در جایجای گفتگوی خود اصرار بر این نکته دارد که تفاوت های میان ارتش و سپاه ظاهری است با اینکه هر کدام ماموریت های تعیین شده جداگانه دارند. ولی در عمل هر دو یکی هستند چون طبق قانون ارتش می تواند تمام یا بخشی از ماموریت های سپاه را انجام دهد. و همچنین اصرار بر این نکته دارد که جغرافیای علمیاتی این دو محدود به مرزهای ایران نیست. او در این باره می گوید: در قانون ارتش جمهوری اسلامی آمده است که سپاه می تواند در حفاظت از مرزها به کمک ارتش بیاید و بالعکس در قانون ارتش آمده است که ارتش می تواند در خارج از مرزهای ایران به سپاه کمک کند.

اصرار باستانی در تلویزیون بی بی سی  به تشابه ارتش و سپاه در کنار تروریستی خوانده شدن سپاه از سوی دولت آمریکا بیانگر این واقعیت است که این شبکه  زمینه ی تروریستی خواندن ارتش از سوی جریان های معارض  را فراهم می کند. و غیر مستقیم به این نکته اشاره می کند که ارتش نیز می بایست تروریستی خوانده شود. این بیان آیا دادن گرا به دولت آمریکا برای تروریستی خواندن ارتش نیست؟

 

نکته دوم:

باستانی در بیان ماموریت سپاه  بارها اشاره می کند که در ادبیات سیاسی و قانون اساسی ماموریت سپاه خارج از مرزهای ایران تعیین شده است. او ادعا می کند در قانون اساسی تبعه ایران بودن برای کارد سپاه ذکر نشده است. سخنان اینچنینی  از طرف باستانی یاد آور جمله ی خود اوست که می گوید: برخی از اوقات از من می خواهند در کوتاه ترین زمان جلوی دوربین رفته درباره موضوعات مهم سیاسی حرف بزنم. زیرا ایشان  به عنوان تحلیلگر ارشد بی بی سی توجه کافی بر سخنان خود را نداشتند. زیرا هیچ کجای قانون اساسی شرایط استخدام و جذب نیرو برای دستگاه های متعدد بیان نمی شود. چه در ارتش، چه در سپاه و چه در بخش های دیگر کشور؛ باستانی چقدر ناشیانه از این موضوع برای مدعی خود استفاده می کند. در صورتی که طبق قوانین تعیین شده برای سپاه تمامی کادر می بایست تبعه ایرانی باشند و غیر ایرانی نمی تواند سپاهی تعریف شده در قانون باشد. او ادعا می کند که سپاه در عمل نیز ایرانی نبودن را انجام داده است. در صورتی که این دروغی بیش نیست. زیرا کادر نیروی قدس سپاه همه ایرانی بوده و هستند. کمک های معنوی به برخی از نیرو های مردمی در خارج از مرزهای ایران برای احقاق حقوق اولیه خود از قبیل حزب الله لبنان، حشد شعبی عراق و حوثی های یمن دلیلی برای سپاهی بودن آنها نیست. و نکته مهم دیگر اینکه  باستانی به انبوه ماموریت های سپاه در داخل مرزهای ایران توجه نکرده است. و همه نقش این نیرو را خارج از مرز های ایران می داند. در حالی که مبارزه با اقدامات تروریستی در داخل کشور، حفظ امنیت مراکز حساس از قبیل مجلس شورای اسلامی، امنیت پروازها داخلی و خارجی، حفاظت از شخصیت ها، توانمند سازی قدرت دفاعی و .... همه و همه از ماموریت های سپاه هستند.

 

نکته سوم:

تحلیل گر ارشد بی بی سی ظاهرا تفاوت بین لفظ و ترمینولوژی را نمی دانند. و بسیار ناشیانه از مفهوم ترمینولوژی در بیان ماموریت های ارتش استفاده می کنند. در حالی با اندک مراجعه ای به کتب مرتبط می توانست با تعریف مفهوم ترمینولوژی آشنا شده و بیجا آن را استفاده نکند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: حسین باستانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتش ایران بی بی سی فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود

فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع است بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی روز پنجشنبه با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد و اظهار کرد: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم‌افزایی ارتش، وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

وی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‌افرا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

امیر سرلشکر موسوی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

وی، عملیات وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع دانست و از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسالت کرد.

کد خبر 747788

دیگر خبرها

  • نفرت شهروندان و دانشجویان آمریکایی از اسرائیل (فیلم)
  • سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • حمایت سرلشگر سپاه از طرح حجاب و تذکر رهبری: اصل ماموریت که زیر سوال نمی‌رود | صوت