Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@22:15:51 GMT

افشای اطلاعات ایمیل ۱.۵ میلیون کاربر فیس‌بوک

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۱۴۴۸

به گزارش ایسنا، یک سال گذشته برای شرکت فیس‌بوک که بدون شک بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان به شمار می‌رود، سال بسیار دشوار و دردسرسازی بوده است و این شرکت بزرگ تحت فشارهای متعددی از سوی نهادهای مردمی، دولتی و غیردولتی بسیاری قرار گرفته است.

حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در رویترز نشان می‌دهد که فیس‌بوک خود روز گذشته اعلام کرده است که به صورت کاملاً ناآگاهانه اطلاعات مندرج در ایمیل بالغ بر یک میلیون نفر از کاربرانش را آپلود و در فضای مجازی منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر می‌تواند بسیار برای فیس‌بوکی که در سال گذشته تحت تأثیر افشای حریم خصوصی کاربران و همکاری با مؤسسه تحقیقاتی و مشاوره‌ای کمبریج آنالتیکا به شدت زیر تیغ انتقاد مخالفان و نهادهای مختلف قرار گرفته بود، مشکل آفرین باشد و به طور کلی وضعیت امنیت این غول تکنولوژی آمریکایی را زیر سوال ببرد.

سال گذشته نیز بعد از رسانه‌ای شدن خبر رسوایی بزرگ فیس‌بوک، هزاران کاربر فیس‌بوک در گوشه و کنار جهان تصمیم گرفتند که به فعالیت خود در این شبکه اجتماعی خاتمه داده و از آن برای همیشه خارج شوند. در همین راستا افراد مشهور نیز به نشانه اعتراض به نقض حریم خصوصی کاربران توسط فیس‌بوک اقدام به بستن حساب کاربری خود کردند.

فیس‌بوک روز گذشته، چهارشنبه اعلام کرد که به نظر می‌رسد مخاطبان موجود در ایمیل‌های ۱.۵ میلیون نفر از کاربران فیس‌بوک از ماه مه سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون به صورت کاملاً ناآگاهانه و اتفاقی در فضای مجازی منتشر و افشا شده است.

پیشتر نیز گزارش‌های متعددی از سوی وب سایت Business Insider منتشر شده بود که نشان می‌داد فیس‌بوک بدون اجازه از کاربرانش ، به اطلاعات موجود در پست الکترونیک ثبت شده آنها در این شبکه اجتماعی دسترسی و از آن استفاده کرده است.

یکی از مقامات فیس‌بوک در گزارشی به خبرنگار رویترز خاطرنشان کرده است: تخمین زده می‌شود که این مشکل برای ۱.۵ میلیون کاربر فیس‌بوک رخ داده باشد که البته بلافاصله بعد از آنکه از این موضوع آگاه شدیم، اقدامات مربوطه برای برطرف کردن مشکل امنیتی مذکور را انجام داده‌ایم. اطلاعات ایمیل کاربران با هیچ نهاد و فردی به اشتراک گذاشته نشده و آنها باید از این موضوع خیالشان راحت و آسوده باشد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی

محققان گوگل می‌گویند با وجودی که دستیار‌های هوش مصنوعی ابزار‌هایی مفید و کاربردی هستند، اما می‌توانند کاربران را از نظر عاطفی بیش از حد به خود وابسته کنند. این وابستگی عاطفی می‌تواند پیامد‌های اجتماعی منفی به‌دنبال داشته باشد.

به گزارش دیجیاتو؛ دستیار‌های هوش مصنوعی این روز‌ها بیش‌از‌پیش درحال توسعه هستند و تقریباً در تمامی پلتفرم‌ها به ابزاری کاربرپسند تبدیل شده‌اند. با این شرایط، محققان گوگل در مقاله‌ای در مورد استفاده بیش از حد از آن‌ها و وابستگی عاطفی کاربران نسبت به چنین ابزار‌هایی هشدار می‌دهند.

کاربران در معرض وابستگی عاطفی به هوش مصنوعی قرار دارند

براساس مقاله جدید آزمایشگاه تحقیقاتی DeepMind گوگل، دستیاران هوش مصنوعی پیشرفته و شخصی‌سازی‌شده مزایای بالقوه زیادی به‌همراه دارند و می‌توانند تغییراتی همه‌جانبه در زندگی ما ایجاد کنند. این ابزار‌ها می‌توانند وضعیت کار، آموزش و فعالیت‌های خلاقانه و همچنین نحوه برقراری ارتباط ما را تغییر دهند. محققان این مطالعه می‌گویند اگر توسعه هوش مصنوعی بدون برنامه‌ریزی مدبرانه باشد، می‌تواند به یک شمشیر دولبه تبدیل شود.

این مقاله می‌گوید: «این ابزار‌های غیرطبیعی (مصنوعی) حتی ممکن است محبتی خیالی و رویکردی عاشقانه نسبت به کاربر ابراز کنند. چنین وضعیت‌هایی می‌تواند پایه و اساس ایجاد وابستگی عاطفی طولانی‌مدت به هوش مصنوعی را برای کاربران ایجاد کنند.»

در صورت عدم کنترل این ارتباط، استقلال کاربر ممکن است تحت‌الشعاع قرار گیرد و روی روابط اجتماعی وی تأثیرگذار باشد. هوش مصنوعی حتی می‌تواند جایگزین تعامل انسانی شود.

این خطرات، صرفاً موضوعاتی نظری نیستند. حتی زمانی که هوش مصنوعی در حد یک چت‌بات باشد نیز می‌تواند روی کاربر تأثیر بگذارد. در سال ۲۰۲۳ کاربر پس از چت طولانی با چت‌بات متقاعد شده بود که خودکشی کند.

«ایسون گابریل»، دانشمند محقق در تیم تحقیقاتی DeepMind و یکی از نویسندگان مقاله در توییتی هشدار داد که انواع دستیار شخصی و دستیار‌های شبیه انسان، به‌صورت فزاینده‌ای برخی موضوعات در مورد انسان‌شناسی، حریم خصوصی، اعتماد و روابط مناسب را مطرح می‌کنند. او معتقد است که باید با دقت بیشتری به حوزه‌های اجتماعی و هوش مصنوعی توجه کرد.

دیگر خبرها

  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • نارضایتی کارکنان منچستریونایتد از رویکرد رتکلیف در حذف امتیاز آن‌ها
  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت
  • در شش ماه گذشته در یک جنگ دو مرتبه شکست اطلاعاتی خوردیم + فیلم