Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی شامگاه گذشته ۲۹ فروردین‌ماه در نشست صمیمی استاندار با سمن‌های حوزه جوانان و تجلیل از جوانان برتر که به مناسبت هفته جوان در سالن جلسات استانداری برگزار شد با ابراز نارضایتی از این که کشور از گذشته تا به کنون نتوانسته است از ظرفیت نیروهای جوان به نحو شایسته استفاده کند، گفت: این موضوع به شدت نگران‌کننده است، همه مسئولان در چارچوب اختیارات خود در رأس آنان مقام معظم رهبری، نهایت تلاش خود را در جهت استفاده از ظرفیت جوانان به کار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در دولت‌های نهم و دهم حجم زیادی از افراد حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر به بدنه دولت تزریق شدند که به اعتقاد بنده کاری غیر‌کارشناسی بود و تبعات آن نصیب دولت یازدهم و دوازدهم شد. اما در مجموع نتوانستیم از نیروی جوانان به خوبی استفاده کنیم و متأسفانه این شرایط نیز هم‌اکنون بر جامعه حاکم است.
به گفته استاندار مرکزی یکی از هنرهای مسئولان به کارگیری جوانان در قالب خدمات غیر‌دولتی است، نباید استفاده از جوانان را فقط به حوزه دولتی محدود کرد می‌توان از این ظرفیت عظیم، در حوزه‌های اقتصادی، بازار، صنعت، کشاورزی، فناوری‌های جدید و... استفاده کنیم زیرا عدم استفاده از این ظرفیت‌ها، هدر‌رفت انرژی انسانی در کشور را به همراه دارد.
آقازاده نیروی انسانی را بزرگترین ثروت در جامعه جهانی خواند و تصریح کرد: ایران به عنوان یکی از جوان‌ترین کشورهای جهان، هنوز نتوانسته است از این ثروت عظیم نهایت استفاده را ببرد.
وی ادامه‌ داد: ایجاد ۴۰ تا۵۰ هزار فرصت شغلی در استان پاسخ مناسبی برای بازار کار جوانان هم استانی است، نگاه به این موضوع نباید فقط نگاه خدمات دولتی باشد، باید جوانان را از محدود کردن به کار دولتی خارج کرد و در بخش سرمایه‌گذاری خصوصی از آنان نهایت استفاده را برد.
آقازاده تأکید کرد: افزایش تعداد خانه‌های جوان در سطح استان ضروری است، خانه‌های جوان در ارتقای دیدگاه جوانان و استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت، نقش بسیار مؤثری دارند. هر چقدر بر تعدد خانه‌های جوان در استان مرکزی افزوده شود به همان میزان فرصت و بستر مناسب‌تری برای استفاده از انرژی جوانان فراهم می‌شود. هر کسی که در حوزه جوانان مسئولیتی را بر عهده می‌گیرد، نباید موی سفید داشته باشد؛ چراکه حوزه جوانان باید بتواند به نشاط و انرژی مورد‌نظر دست پیدا کند، بایستی از جوانان در بدنه این فعالیت‌ها استفاده شود.
آقازاده با مثبت ارزیابی کردن عملکرد اداره ورزش و جوانان استان مرکزی در راستای افزایش نشاط جوانان و بهره‌گیری از این ظرفیت موجود، گفت: خوشبختانه امروزه در بحث فعالیت‌های ورزشی و اموری که به جوانان باز می‌گردد، انتصاب مدیران جوان شدت گرفته است و ما هم از این موضوع در استان مرکزی استقبال می‌کنیم و سال گذشته چندین مدیر جوان به کار‌گیری شدند.
آقازاده اضافه کرد: سمن‌های فعال در حوزه جوانان الگوهای موفقی برای سایر جوانان هستند، امید است استان مرکزی به عنوان یکی از استان‌های برخوردار از ظرفیت جوانان، بتواند با عزم جدی مسئولین استانی و مشارکت فعال سمن‌های جوانان، اقدامات خوبی را در زمینه بهره‌گیری از این ظرفیت سرشار انجام دهد.
استاندار مرکزی در پایان بیان کرد: باید شرایطی در استان مرکزی فراهم شود تا جوانان بتوانند به تصدی مدیریت‌های میانی و عالی دست پیدا کنند، که برگزاری جلساتی با سمن‌های حوزه جوانان می‌تواند در راستای دستیابی به این هدف، بسیار مفید باشد‌.
به گزارش ایکنا، بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار مرکزی هم با بیان این نکته که اولین مختصات جوان فعال داشتن انرژی برای انجام فعالیت‌های مختلف است گفت: خلاقیت و اجرای برنامه‌های نو طبیعت جوان است. جوانان باید پیگیر، پر جنب و جوش و پر انرژی باشند، در صورتی که جوان فارغ از سن قانونی، این ویژگی‌ها را نداشته باشد، قطعا جوان محسوب نمی‌شود.
وی از تشکیل ستاد ساماندهی جوانان در سال 98 به صورت مستقل خبر داد و افزود: جلسات این ستاد به زودی به صورت ماهانه با حضور مدیران کل برگزار می‌شود و مدیران کل موظف هستند شخصا به صورت منظم حضور داشته باشند. به غیر از شورای تأمین، سایر کارگروه‌‌هایی که به ریاست استاندار و یا معاونان استانداری تشکیل می‌شود، سمن‌های جوانان مرتبط با موضوع، می‌‌توانند در آن جلسات شرکت کنند.
اکرمی تصریح کرد: سال گذشته پرداخت 9 میلیارد تومان به تمامی سمن‌های استان مرکزی در دستور کار قرار داشته است، جوانان ما باید از انجام فعالیت‌های نمادین و سمبلیک خودداری کرده و اهداف خود را عینی‌تر، علمی و دقیق تعریف کنند. ما نیز باید در نوع نگرش خود نسبت به جوانان اصلاحاتی را انجام داده و در جهت پیشبرد اهداف آنها، حمایت‌های لازم را داشته باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار مرکزی از حمایت مالی مجموعه استانداری مرکزی از سمن‌های فعال در حوزه مقابله با مصرف مواد مخدر خبرداد و گفت: هرکسی در حوزه نشاط اجتماعی ایده و برنامه‌ای داشته باشد، ما حمایت‌های لازم را انجام داده و تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران سطح استان هم موظف هستند تا از این ایده حمایت کنند.
اکرمی در پاسخ به یکی از دبیران سمن‌ها که پرسید برای هر نوع فعالیت از ما مجوز می‌خواهند نیز گفت: سمن‌ها تنها مجوز فعالیت دارند و برای برگزاری برنامه‌هایی همچون برپایی نمایشگاه یا کنسرت باید از دستگاه‌های مربوطه مجوز لازم را دریافت کنند.
وی با تأکید بر اینکه فرمانداران موظف به حمایت سمن‌ها هستند، اظهار کرد: همایش فضای مجازی را در سطح ملی حمایت می‌کنیم برخی کارها می‌تواند برون سپاری شده و به سمن‌ها واگذار شود. حضور یک نماینده جوان در هر اداره‌ای دردی دوا نمی‌کند باید نگاه و نگرش ادارات به سمت جوانان اصلاح شود و اهداف باید دقیق‌تر تعریف شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۳۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی ظهر چهارشنبه در نشست شورای جوانی و جمعیت استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن اشاره به پیش نیازهای جوانی جمعیت و همچنین ازدواج جوانان، تاکید کرد: تحقق جوانی جمعیت پشتوانه‌های قانونی است که نمایندگان مجلس باید به آن دقت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در کنار این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی در بین جوانان هستیم، افزود: دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی و آموزش عالی و … می‌بایست در این زمینه برنامه‌های عملیاتی ویژه ای را در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تحقق جوانی جمعیت و اهمیت ازدواج نیازمند تبیین است، تاکید کرد: تبیین اهمیت جایگاه ازدواج و فرزندآوری به ویژه برای نسل جوان اهمیت بسزایی دارد.

مطیعی با اشاره به وضعیت موجود در جامعه بیان کرد: غفلت در نگاه برخی جوانان نسبت به اصل خانواده مشهود است در حالی که می‌توان با تبیین اهمیت و اساس خانواده برای نسل جوان، این تفکر را تغییر داد.

وی افزود: تبیین اساس و اهمیت خانواده در ترغیب به ازدواج و فرزندآوری بسیار تأثیر دارد لذا انتظار می‌رود که مسئولان فرهنگی در این زمینه بیشتر فعالیت داشته باشند.

کد خبر 6087843

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان
  • سانحه رانندگی برای معاون اداره کل ورزش هرمزگان
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی