Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:22:40 GMT

نگاهی به حضور طلاب جهادی خراسان در مناطق سیل زده

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۴۱۶۷

نگاهی به حضور طلاب جهادی خراسان در مناطق سیل زده

مشهد - ایرنا - همزمان با وقوع سیل در چند استان کشور طلاب و روحانیون حوزه های علمیه خراسان هم در کنار نیروهای امدادی، ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کمک هموطنان سیل زده شتافتند.

حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت هم اکنون دو هزار استاد دارد و حدود 43 هزار طلبه در 131 مدرسه علمیه تحت نظر این حوزه مشغول به تحصیلند و این حوزه پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طلاب و روحانیون در عرصه ها و مسئولیتهای مختلف کشور حضور دارند و به هنگام دفاع از نظام و کشور نیز در کنار سایر مردم حرکت کرده اند که نمونه آن حضور در دوران دفاع مقدس و تقدیم دست کم چهار هزار و 300 شهید از این قشر است.
در سیل اخیر استانهای گلستان، خوزستان و لرستان هم گروههای مختلفی از طلاب و روحانیون خراسان به این استانها اعزام شدند تا بتوانند به هموطنان سیل زده کمک کنند.
مدیر حوزه علمیه خراسان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: به فرموده مقام معظم رهبری هدایت دینی و سیاسی جامعه بر عهده روحانیت و حوزه های علمیه است در کنار این موضوع خدمت رسانی هم که آثار بسیار زیادی دارد باید مورد توجه قرار گیرد.
آیت الله سید مصباح عاملی با بیان این که کمک به مردم در عرصه های مختلف باید یک سنت و رسالت در کنار سایر رسالتهای حوزوی باشد افزود: باید طوری برنامه ریزی کنیم که این خدمت رسانی فقط در حوادث خلاصه نشود و گستره بیشتری را شامل شود.
وی ادامه داد: در آغازین روزهای جاری شدن سیل به منظور پیشگیری از کارهای پراکنده، یک ستاد متشکل از نهادهای حوزوی در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تشکیل شد و طلاب بسیار از مدارس علمیه برای کمک مالی و حضور در استانهای سیل زده اعلام آمادگی کردند.
مدیر حوزه های علمیه خراسان گفت: خدمت اجتماعی موجب محقق شدن هدایت دینی و سیاسی جامعه می شود و همان گونه که هدایت دینی و سیاسی جامعه مقطعی نیست خدمات اجتماعی نباید مقطعی باشد لذا طلاب و روحانیون ارائه این خدمات را جزو رسالتهای ثابت خود در اجتماع می دانند و بر همین اساس هر جا نیاز است وارد عرصه می شوند.
آیت الله عاملی افزود: تاکنون طلاب و روحانیون بسیار از حوزه علمیه خراسان به استانهای گلستان، لرستان و خوزستان اعزام شده اند.

* ایجاد قرارگاه طلاب به منظور امداد رسانی
دبیر ستاد مرکزی نهادهای حوزوی خراسان در امداد رسانی به مناطق سیل زده کشور هم گفت: یکی از توصیه های مدیر حوزه علمیه خراسان جلوگیری از پراکنده کاری و عملکرد جزیره ای است تا امدادرسانی مطلوب و موثر محقق شود و بر همین اساس در استانهای گلستان، خوزستان و لرستان هر کدام یک قرارگاه ایجاد شده است.
حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع افزود: از ابتدای بروز سیل در این استانها و با وجود تعطیلات نوروزی، جمع بسیاری از طلاب برای حضور در استانهای یاد شده اعلام آمادگی کردند.
وی با بیان این که دست کم هزار و 500 طلبه تا کنون از حوزه علمیه خراسان به صورت چرخشی به استانهای سیل زده اعزام شده اند ادامه داد: هم اکنون 300 طلبه و روحانی در استان خوزستان، 150 نفر در استان گلستان و 250 نفر در استان لرستان در حال امدادرسانی هستند.
وی گفت: گروههای اعزامی طلاب به مدت یک هفته تا 10 روز در مناطق امداد رسانی می کنند و بعد از این مدت به جای آنها طلاب تازه نفس اعزام می شوند.

* تعطیلی حوزه به منظور امدارسانی به هموطنان
معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان نیز گفت: برخی از حوزه های علمیه استان همه طلبه ها و تعدادی نیز تا 60 درصد طلاب خود را به منظور امدادرسانی به مناطق سیل زده اعزام کرده اند.
حجت الاسلام محمد فردوسی پور افزود: در کنار حضور در مناطق سیل زده ارسال کمکهای نقدی و غیرنقدی به مناطق سیل زده از دیگر اقدامات طلاب خراسان است که تاکنون دست کم یک میلیارد ریال کمک نقدی، سه هزار قطعه مرغ، 300 قوطی شیر خشک، نیم تن برنج، 300 وسیله اسباب بازی و 2 کامیون لباس و اقلام بهداشتی به مناطق سیل زده ارسال شده است.
1922/7507

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوزه علميه امداد رساني خراسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا

آقای موسوی اظهار داشت: این گروه جهادی خدمات پزشکی رایگان به مناطق محروم روستایی و کم برخوردار روستای فارسون بخش ارمند ارائه کردند.

بیشتر بخوانید

ارائه پنج هزار و ۸۰۰ خدمت بسیجیان جامعه پزشکی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: معاینه رایگان پزشک عمومی، خدمات مامایی، خدمات دارویی و مشاوره روانشناسی و پرستاری با همکاری سپاه و بسیج جامعه پزشکی شهرستان به اهالی این روستا ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • نگاهی به سیلابی شدن روستای دره گزان بر اثر بارش باران + فیلم
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب