Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-01@22:04:32 GMT

گزارش سرتاسر دروغ وزارت خارجه آمریکا درباره ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۴۳۴۱

گزارش سرتاسر دروغ وزارت خارجه آمریکا درباره ایران

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه‌ای که برای بررسی پایبندی کشورها به توافقنامه‌های بین‌المللی در امور کنترل تسلیحاتی و منع اشاعه هسته‌ای منتشر کرد، به تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران پرداخته است.

وزارت خارجه آمریکا هر ساله گزارش موسوم به «پایبندی و تبعیت کشورها از توافقنامه‌ها و تعهدات کنترل تسلیحاتی، منع اشاعه و خلع سلاح» را تهیه و آن را تقدیم کنگره می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت آمریکا در این گزارش تلاش کرده ایران را به نقض «معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی» (ان‌پی‌تی) متهم کند.

واشنگتن، علاوه بر این، بر خلاف گزارش‌های پی در پی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای برجام، سعی کرده بر اساس ادعاهای اخیر رژیم صهیونیستی ایران را ناقض توافق هسته‌ای معرفی کند.
در بخشی از این گزارش، از ایران به عنوان یکی از کشورهایی نام برده شده که اجرای تعهداتشان ذیل ان‌پی‌تی با نگرانی‌هایی روبرو است.
وزارت خارجه آمریکا مدعی شده ایران به دنبال آن بوده از مفاد برجام بهره‌گیری کرده و بعد از انقضای این توافق در سال ۲۰۲۵ اقدام به توسعه مواد هسته‌ای خود کند.
وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگر این گزارش، ایران را به اشاعه موشکی متهم کرده و ادعا کرده ایران صاحب بزرگترین برنامه موشکی در خاورمیانه است و به تلاش برای افزایش اندازه، دقت، برد، پیشرفتگی و میزان کشنده بودن زرادخانه موشکی‌اش ادامه می‌دهد.
واشنگتن به علاوه برخی طرف‌‌های چینی را به عرضه فناوری‌های موشکی برای ایران متهم کرده است. وزارت خارجه آمریکا یکی از وزیران دادگستری سابق چین را به ایفای نقش در توسعه برنامه هسته‌ای ایران متهم کرده است.

خبرگزاری رویترز شب گذشته خبر داده بود این سند بروز نگرانی در میان شماری از مقام‌های آمریکایی را به همراه داشته که معتقدند سند مذکور به دنبال سیاسی‌سازی و تحریف ارزیابی‌ها درباره ایران است.

برخی از کارشناسان ادعا می‌کنند دولت ترامپ به دنبال براندازی نظام حاکم ایران یا زمینه‌چینی برای توجیه اقدام نظامی علیه این کشور است. دولت آمریکا تا کنون این ادعاها را رد کرده و گفته در تلاش است آنچه «رفتارهای مخرب» ایران در منطقه خوانده می‌شود را متوقف کند.

طبق گزارش رویترز، مشاجره میان مقام‌های آمریکا روز سه‌شنبه، هنگامی اتفاق افتاد که وزارت خارجه آمریکا نسخه‌ای غیرمحرمانه از گزارش سالانه دولت به کنگره در خصوص پایبندی کشورها به توافق‌های کنترل تسلیحاتی را روی وب‌سایت خود قرار داد.

این سند اندکی بعد از روی خروجی وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا برداشته شد.

منبع مورد استناد رویترز گفت سند مورد نظر حاوی ارزیابی‌هایی انحرافی درباره ایران بود. وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه بدون ارائه توضیحات، بار دیگر این گزارش را روی وب‌سایت خودش قرار داد.

رویترز به نقل از منابع ادعایی خود نوشت این اقدام برخی از مقام‌های دولت ترامپ را به فکر فرو برده که دولت، ظاهراً در اقدامی که یادآور اطلاعات افراطی دولت جورج دبلیو بوش درباره عراق قبل از حمله به این کشور است، در تلاش برای ارائه سیاه‌‌ترین تصویر ممکن از ایران است.

گزارش مذکور، همچنین بر خلاف گزارش سال‌های گذشته ارزیابی‌های مفصلی از پایبندی ایران، کره شمالی، سوریه و سایر کشورها به «معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای» (ان‌پی‌تی) ارائه نمی‌کند.

در این گزارش، به جای این بخش، ۵ پاراگراف ذیل عنوان «کشورهای محل نگرانی» نوشته شده است. در این بخش هیچ اشاره‌ای به ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص پایبندی ایران به توافق هسته‌ای برجام نشده است. این بخش در عوض به ادعاهای اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران پرداخته و بر اساس آن مدعی شده که تهران ممکن است قصد ساخت «سلاح هسته‌ای» داشته باشد.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۴۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن به این نتیجه رسیده که پنج واحد ارتش رژیم صهیونیستی قبل از حمله حماس در ماه اکتبر، علیه فلسطینیان در کرانه باختری مرتکب نقض‌هایی شده بودند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که چهار واحد از پنج واحد با این تخلفات به شیوه‌ای که آن را «موثر» خواند، برخورد کردند. این وزارتخانه افزود که «اسرائیل اطلاعات بیشتری درباره (فعالیت‌های) واحد پنجم ارائه کرده است». وگو با دولت اسرائیل» در این زمینه، .

در سایه وجود گزارش‌هایی مبنی بر عقب‌نشینی کاخ سفید از اعمال تحریم‌ها علیه تیپ «نتسح یهودا» ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: رایزنی‌ها با دولت اسرائیل در مورد واحد پنجم مورد بحث در ارتش اسرائیل ادامه دارد.

گزارش‌های مطبوعاتی از اتهاماتی به طور خاص علیه تیپ «نتسح یهودا» که عمدتاً متشکل از سربازان افراطی است، صحبت می‌کنند.

این تیپ شامل ۱۰۰۰ سرباز تا سال ۲۰۲۲ در کرانه باختری مستقر بوده؛ منطقه‌ای که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال کرده است.

پاتل گفت: «پس از یک عملیات دقیق، پنج واحد اسرائیلی را مسؤول حوادث فردی که نقض جدی حقوق بشر است، یافتیم.»

وی افزود: همه این حوادث خیلی قبل از هفت اکتبر رخ داده و هیچ یک از آنها در غزه رخ نداده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ادعای اینکه «چهار واحد از این واحدها به طور موثر با این تخلفات برخورد کردند که این همان چیزی است که ما از شرکای خود انتظار داریم»، خاطرنشان کرد: در مورد واحد پنجم، دولت اسرائیل اطلاعات تکمیلی را در اختیار وزارت خارجه آمریکا قرار داده است.

پاتل در اظهاراتی که بیشتر سعی داشت وجهه صهیونیست‌ها را بهبود ببخشد، افزود: ما به رایزنی‌ها و تعهدات خود با دولت اسرائیل ادامه می‌دهیم. اسرائیل اطلاعات تکمیلی در مورد این واحد ارائه کرده است و ما همچنان به این گفت‌وگوها ادامه می‌دهیم.

این مقام از شناسایی این واحدها یا مشخص کردن تحریم‌های اسرائیل علیه آنها خودداری کرد.

قوانین ایالات متحده، دولت را از اعطای کمک مالی یا ارسال سلاح به واحدهای نیروهای امنیتی خارجی در صورت وجود اطلاعات معتبر مبنی بر دخالت آنها در نقض حقوق بشر، منع می‌کند.

بیش از ۶ ماه است که ارتش اشغالگر علیه جنبش حماس در نوار غزه که از درگیری ویران شده و در مرز لبنان که تقریباً روزانه شاهد تنش با حزب‌الله است درگیر نبردی سخت است.

چند روز پیش، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه واشنگتن ممکن است یک واحد ارتش این رژیم را تحریم کند، گفت که در شرایط کنونی نباید بر ارتش تحریم اعمال شود.

به گفته پاتل، وزارت خارجه آمریکا به ارزیابی خود در مورد این واحد از ارتش اسرائیل ادامه می‌دهد و هنوز تصمیمی در مورد توقف یا ادامه ارسال کمک‌های آمریکا به آن اتخاذ نکرده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست