Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تاثیر جوان‌گرایی در توسعه و رونق تولید در کشور گفت: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن، بار عمده کشور بر دوش جوانان بود. امروز نیز در امور مختلف و در صنایع گوناگون، جوانان به حلبحران‌های کشور کمک می کنند، به عنوان مثال در جریان سیل اخیر، نقش جوانان موثر و تعیین کننده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به تحولات سریعی که در دنیا رخ می‌دهد، جوانان خود را با پیشرفت‌ها وفق می‌‌دهند، در همین زمینه باید از توان و خلاقیت و ابتکار جوانان استفاده شود. دوران جوانی، دوران آرمان گرایی و ظلم ستیزی است؛ جوان‌گرایی به معنای کنار گذاشتن افراد پیشکسوت نیست اما باید میدان حضور مناسب برای بروز استعداهای جوانان فراهم شود. رمز تداوم انقلاب ما حضور مداوم و درصحنه جوانان بوده است.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران در ادامه خاطر نشان کرد: شرایط امروز در کشور توجه بیشتر به جوانان را می‌طلبد و مقام معظم رهبری نیز در برخی از انتصابات خود از جمله ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها جوانگرایی را مد نظر قرار دادند. عملکرد ایشان در توجه به جوانان، باید الگویی برای دولت باشد تا از حضور جوان بهتر استفاده کنند.

حسینی یادآور شد: سرمایه انسانی هر کشور از مهم‌ترین عوامل پیشرفت و توسعه محسوب می‌شود و با توجه به هرم سنی در ایران، باید بیشترین توجه و تمرکز ما در راستای اعتلای ایران به قشر جوان جامعه باشد. در بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری ارائه شد، اگر چه عموم جامعه مخاطب ایشان بود اما بر نقش بی‌بدیل جوانان تاکید داشتند؛ در پیشرفت‌های علمی و فناوری نیز شاهد حضور ویژه جوان بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: آنچه مسلم است، پیشرفت‌های هسته‌ای که بعد از انقلاب داشتیم و حضور جوانان دانشمند در این علم، یکی از عوامل توسعه انرژی هسته‌ای در کشور بوده است. حضور پررنگ جوانان نخبه ایرانی در تمام سطوح امری آشکار است که از جمله آن می توان به ایفای نقش موثر در توسعه صنایع مختلف کشور و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در توسعه صنعت و اقتصاد کشور اشاره کرد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران متذکر شد: درک صحیح از استفاده نیروی جوان در کشور، عاملی مهم در رونق تولید و خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات وارداتی است که اشتغالزایی مناسب برای نسل جوان را نیز به همراه دارد.

حسینی درباره تاثیر حضور نسل جوان در راس مسئولان آموزش عالی کشور خاطر نشان کرد: حضور جوانان در کنار پیشکسوتان آموزش عالی منجر به ارائه راهکارهای نوین در جهت مدیریت دانشگاه‌‌ها برای حرکت در مسیر پیشرفت جامعه خواهد شد. بعد از انقلاب با تکیه بر نسل جوان، گام‌‌‌‌های بلندی در راستای اعتلای ایران اسلامی برداشته شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کسب رتبه پانزدم علمی ایران در جهان، مرهون تلاش‌های بی‌وقفه استادان جوان در کنار پیشکسوتان علوم مختلف است. نتیجه اعتماد به جوانان برای حضور در پروژه‌های علمی و تحقیقاتی مشهود است که دستاوردی بزرگ برای کشور ما در عرصه‌های بین‌المللی محسوب می‌‌شود.

انتهای پیام/

188 / 31 دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران محمد حسینی رونق تولید

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران محمد حسینی رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پیشکسوتان تیم ملی فوتبال در اردوی آزادکاران جوان

سه تن از پیشکسوتان فوتبال، امروز در محل اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در لاهیجان حضور پیدا کردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دور جدید تمرینات تیم ملی کشتی آزاد جوانان که خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌کند از 12 اردیبهشت ماه در لاهیجان آغاز شده است.

غلامرضا محمدی سرمربی این تیم که عضو کمیته فنی رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان بود، عصر امروز (جمعه) در حالی که هفتمین مرحله از اردوی تیمش روز سوم خود را سپری می‌کرد به جمع اردونشینان اضافه شد.

همزمان با حضور غلامرضا محمدی و همچنین ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی در لاهیجان، سه تن از پیشکسوتان فوتبال نیز در محل اردو حاضر شدند. محمد خاکپور کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال، همراه با محمدرضا مهدوی و جمشید شاه‌محمدی نیز در اردو حضور پیدا کردند.

تیم کشتی آزاد جوانان قرار است ماه آینده در دو جام تختی و شهید هاشمی‌نژاد تیم داشته باشد. احتمال اینکه این تیم پیش از حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا یک تورنمنت بین‌المللی دیگر را هم تجربه کند، وجود دارد.

جوانان طی سال‌های گذشته محسن کاوه را به عنوان سرمربی رأس کادر فنی خود دیده است که بعد از حضور او در تیم ملی بزرگسالان، غلامرضا محمدی پیشنهاد مدیریت فنی تیم‌های پایه و سرمربیگری تیم ملی جوانان را که از سوی فدراسیون کشتی به او ارائه شد، پذیرفت.

محمدی هم پیش از سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان، هدایت تیم ملی نوجوانان را بر عهده داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دعوت از دو بانوی جوان کبدی کار قم به اردوی تیم ملی
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران
  • حضور پیشکسوتان تیم ملی فوتبال در اردوی آزادکاران جوان
  • برگزاری نمایشگاه‌ها عامل مهم رونق اقتصاد است