Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن اعلام کرد، احتمالا طرفین درگیر نیروهایشان را طی چند هفته آینده از شهر ساحلی الحدیده خارج می‌کنند. ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ بین الملل آسیای غربی بیداری اسلامی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، روز گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد احتمال می‌گیرد طرفین درگیر طی چند هفته آینده نیروهای‌شان را از شهر الحدیده خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عقب‌نشینی نظامی از الحدیده بستر مذاکرات سیاسی برای پایان دادن به تجاوز ائتلاف سعودی به یمن را فراهم می‌کند.

مارتین گریفیتس خاطرنشان کرد که روز یکشنبه موافقت رسمی دولت مستعفی و فراری «عبد ربه منصور هادی»- که مورد حمایت عربستان سعودی است- و جنبش «انصارالله» برای اجرای گام اول توافق «سوئد» را به دست آورده است.

وی افزود، این مرحله شامل انتقال نیروها از الحدیده است.

این دیپلمات سازمان ملل در عین حال تأکید کرد که مذاکرات درباره مرحله دوم اجرای توافق سوئد در جریان است.

نمایندگان دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) و دولت مستعفی یمن (مستقر در عدن)، 18 دسامبر گذشته در شهر استکهلم، پایتخت سوئد بر سر توقف آتش بس در استان الحدیده، تبادل اسرا و تداوم گفت‌وگوها توافق کردند. با این حال، نیروهای دولت مستعفی از زمان حصول این توافق، بارها آن را نقض کرده‌اند و مانع پیشرفت این توافق شده‌اند.

جزئیات مذاکرات یمن در سوئد و راهکارهای اجرای توافقات

سازمان ملل در سایه تداوم این اختلافات و کارشکنی طرف سعودی و دولت مستعفی، تیمی به منظور نظارت بر اجرای طرح باز استقرار نیروها در الحدیده تشکیل داد.

عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی متشکل از برخی رژیم‌های مرتجع عربی، از 25 مارس 2015، مناطق مختلف یمن را با هدف جلوگیری از قدرت‌گیری جنبش انقلابی انصارالله، آماج حملات مستمر جنگنده‌های خود قرار داده است.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90,1115/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آخرین تحولات یمن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آخرین تحولات یمن آخرین تحولات یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۴۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین

دریافت 16 MB کد خبر 6087483

دیگر خبرها

  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر و حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی