Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@10:02:05 GMT

داعش مدعی انجام نخستین حمله خود در کنگو شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۵۰۳۹

داعش مدعی انجام نخستین حمله خود در کنگو شد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) مدعی شد که نخستین حمله خود در جمهوری دموکراتیک کنگو را انجام داده است. در این حمله دو سرباز کنگویی و یک غیرنظامی در تبادل آتش کشته شدند.

این گروه تروریستی در وب‌سایت «اعماق» اعلام کرد که سربازان کنگویی را در حمله‌ای به منطقه کامانگو در نزدیکی مرز جمهوری دموکراتیک کنگو با اوگاندا کشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمله در روز سه‌شنبه در شهر بوواتا در نزدیکی شهر بنی رخ داد.

این شهر و حومه‌های اطراف آن علاوه بر اینکه به‌طور مرتب شاهد خشونت‌های شبه‌نظامیان است، ویروس کشنده ابولا هم در آن محدوده شیوع پیدا کرده است.

در همین حال خبرگزاری رویترز تاکید کرده است که به طور مستقل ادعای داعش در حمله به کنگو را نمی‌تواند تایید کند؛ چرا که در آن محدوده که در شرق کنگو واقع شده است، بیش ده گروه مختلف شبه‌نظامی و جنایی حضور دارند و عملیات‌هایی را به طور مرتب انجام می‌دهند.

مقام‌های کنگو نیرو‌های دموکراتیک متحد را که که ارتباط‌هایی با داعش دارد، متهم کرده‌اند که در دو سال گذشته در شرق کشور، قتل عام‌هایی را انجام داده‌اند، اما شواهدی مبنی بر اینکه کار این گروه است ارائه نشده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داعش آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، خانم لووا-بلووا، دادآور حقوق کودکان روسیه این موضوع را امروز چهارشنبه، ۲۴ آوریل اعلام کرد.

مذاکرات در شهر دوحه انجام شد و توافق شد که ۲۹ کودک به اوکراین و ۱۹ کودک به روسیه نقل مکان کنند.

کد خبر 847034 برچسب‌ها قطر کودکان خبر ویژه روسیه - اوکراین

دیگر خبرها

  • ده‌ها کشته بر اثر سیل در تانزانیا و کنگو
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • فیلیپین، نخستین حریف نوجوانان دختر ایران در قهرمانی آسیا
  • فیلیپین نخستین حریف نوجوانان دختر ایران/ تلاش ۱۳ تیم برای جام
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین