Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@19:33:31 GMT

همیشه از چند نرخی بودن ارز لطمه دیده ایم

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۵۳۵۲

همیشه از چند نرخی بودن ارز لطمه دیده ایم

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید تقی کبیری عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی، با اشاره به چند نرخی بودن نرخ ارز در بازار ایران، اظهار داشت: مشکلی که همواره از گذشته داشته ایم تعدد نرخ ارز در بازار ایران بوده که به دلیل عدم شفافیت، زمینه رانت و سواستفاده را به وجود آورده است.
وی در ادامه افزود: چند نرخی بودن ارز در گذشته موجب شده بود عده‌ای از این فرصت سواستفاده کرده و با نرخ پایین ارز دریافت کنند، بدون اینکه این ارز را برگردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کبیری با بیان اینکه بنابر اقرار رسمی دولت بخشی از ارز‌هایی که از دولت گرفته شده، برگشت داده نشده است، تصریح کرد: دلیل این موضوع چند نرخی بودن ارز و سواستفاده عده‌ای فرصت طلب از موقعیت پیش آمده است چراکه با نرخ پایین ارز را می‌گیرند، بخشی را در مسیر مورد نظر صرف می‌کنند و بخشی را در راه دلالی به کار می‌گیرند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی گفت: رییس جمهور چندماه پیش اعلام کرد واردکننده‌ای از ما ۱۰۰ میلیون دلار گرفته، ۵۰ میلیون دلاررا به واردات اختصاص داده و ۵۰ میلیون دلار دیگر را دلالی کرده است. این یعنی ایجاد فرصت برای فرصت طلبانی که می‌خواهند از این موقعیت سواستفاده کنند و از آنجایی که متاسفانه نظارت کافی در این حوزه وجود ندارد زمینه سواستفاده از این فضا برای این افراد فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: چگونه می‌توان نبض بازار ارز را در دست گرفت؟

کبیری با بیان اینکه ما همیشه از چند نرخی بودن ارز لطمه دیده ایم، تاکید کرد: این امر باعث شده از یک سو عده‌ای درآمد‌های کلانی به دست آورند و از سوی دیگر فضای تورم زایی را در کشور شاهد باشیم.
وی در پایان با تاکید بر لزوم ساماندهی چند نرخی بودن ارز، خاطرنشان کرد: منظور از تک نرخی کردن ارز، برهم زدن بازار ثانویه و شناور نیست، بلکه باید زمینه سوءاستفاده را از افرادی که می‌خواهند از این شرایط به نفع خود استفاده کنند، بگیریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارز حاشیه های سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۵۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| تصویر دیده نشده از امیر جعفری در کنار بازیگر سریال جنگل آسفالت

در عکسی که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده،  امیر جعفری را در کنار پسر و برادرزاده‌اش که این روزها در سریال جنگل آسفالت ایفای نقش می‌کند می‌بیند که مربوط به چندین سال قبل است. 

عنوان

دیگر خبرها

  • تصویر دیده نشده از استاد بنان، ۶۸سال قبل!
  • عکس دیده نشده از سرکرده جیش الظلم درکنار سرکرده جیش الشیطان
  • عکس| تصویر دیده نشده از رضا داوودنژاد در روز دامادی‌اش
  • تصاویر جالب و کمتر دیده شده از تهران قدیم/ عکس
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!
  • عکس| تصویر دیده نشده از امیر جعفری در کنار بازیگر سریال جنگل آسفالت
  • بهبود شرایط صنایع دارویی در گرو برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی کشور/ برچیدن بساط ارز چند نرخی