Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@15:32:01 GMT

روسیه برای دور زدن تحریم‌ها به ونزوئلا کمک می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۵۹۶۵

روسیه برای دور زدن تحریم‌ها به ونزوئلا کمک می‌کند

 خبرگزاری رویترز از طریق برخی منابع و اسنادی که به دست آورده این خبر را تأیید کرده و می‌افزاید که این سیاست نشانگر وابستگی روزافزون ونزوئلا به روسیه است.

شرکت نفتی دولتی ونزوئلا موسوم به «پی‌دی‌وی‌اس‌ای» پیش از تحریم‌های آمریکا نیز اوضاع مساعدی نداشت و در سال‌های اخیر برای جلب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه انرژی به مشکل برخورده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۹۰ درصد اقتصاد تک‌محصولی ونزوئلا وابسته به فروش نفت است.

منابع مورد استناد رویترز گفته‌اند که دولت مادورو از ماه ژانویه گذشته با متحدانش در مسکو در ارتباط بوده تا از آن‌ها برای یافتن راه دور زدن تحریم‌های آمریکا چاره‌جویی کند. بر پایه قانون تحریم‌ها، مشتریان شرکت نفت دولتی ونزوئلا اجازه ندارند به این شرکت دلار آمریکا پرداخت کنند. روسیه نیز از همان آغاز تحریم‌ها آن‌ها را «غیرقانونی» خوانده و آشکارا گفته بود که به همکاری با ونزوئلا ادامه می‌دهد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، شرکت نفت ونزوئلا از چندی پیش فاکتور‌های فروش خود را در اختیار روسیه قرار می‌دهد. شرکت روس‌نفت بلافاصله مبلغی کمتر از بهای واقعی را به شرکت ونزوئلایی پرداخت می‌کند تا زمان تحویل نفت از مهلت ۳۰ تا ۹۰ روز معمول تجاوز نکند. بعد از آن به سراغ مشتریان رفته و تمام پول نفت معامله شده را از آن‌ها می‌گیرد.

روسیه به شرکت‌های بزرگ خریدار نفت ونزوئلا از جمله شرکت‌های هندی پیشنهاد داده تا به این شیوه خرید معمول خود را انجام دهند تا گرفتار قوانین تنبیهی در پیوند با تحریم‌های آمریکا نشوند. روس‌نفت که بزرگ‌ترین شرکت نفتی خارجی سرمیاه‌گذار در ونزوسلاست هنوز در این زمینه به رویترز توضیحی نداده است.

روسیه از سال ۲۰۰۶ تاکنون حدود ۱۶ میلیارد دلار به ونزوئلا وام داده که دولت کاراکاس بازپرداخت آن را به صورت غیرنقدی و از طریق تحویل نفت انجام می‌دهد. به این ترتیب باید گفت که روسیه کنترل صنعت نفت ونزوئلا را در اختیار خود گرفته است.

تراکنش‌های بانکی میان ونزوئلا و روسیه نیز از طریق بانکی به نام «اوروفاینانس موسناربانک» انجام می‌شود، بانکی که دو کشور مشترکا مالکیت آن را در اختیار دارند. با این حال رویترز می‌نویسد که مقام‌های این بانک انجام چنین تراکنش‌هایی را که پولشویی محسوب می‌شود، تکذیب کرده‌اند.

از اواخر ماه ژانویه ۲۰۱۹ که تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا آغاز شد، بسیاری از کشور‌های غربی به این تحریم پیوستند، اما کشور‌هایی همچون روسیه، چین، کوبا و ایران با این تحریم مخالفت کرده‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: روسیه ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه

مقامات اتحادیه اروپا در حال آماده سازی تحریم‌ها برای بیش از ده شرکت از روسیه، ترکیه، امارات، چین و هنگ کنگ به دلیل مشارکت آنها در عرضه کالا‌های تحریم شده اروپایی به روسیه هستند.

تحریم‌ها در مورد فروش سیستم‌های ناوبری موشک ها، آنتن‌ها و همچنین قطعاتی است که در رایانه‌های نظامی استفاده می‌شود.

پیشتر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفته بود که کشور‌های اتحادیه اروپا به اتفاق آرا از تقویت تحریم‌ها علیه روسیه حمایت می‌کنند.

چندی قبل، روزنامه انگلیسی دیلی میل در مطلبی نوشت تحریم‌ها علیه روسیه نه تنها مانع از رشد اقتصاد این کشور نشده است بلکه مستقیما اقتصاد اروپا را هدف گرفته و به آن آسیب زده است.

به نوشته این روزنامه تحریم‌های غرب نتوانسته روسیه را از ادامه جنگ در اوکراین باز دارد و آسیب بیشتری به انگلیس و اروپا وارد کرده تا مسکو.

تلاش‌های غرب برای تضعیف حملات کرملین از طریق مسدود کردن وجوه و دارایی‌های آن، کنار گذاشتن بانک‌های روسی از سیستم‌های پرداخت بین‌المللی و توقف تجارت، تنها مسکو را به بهبود روابط با سایر شرکای بین‌المللی از جمله چین و ایران واداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه