Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@21:51:36 GMT

محور سخنان ائمه جمعه ابرکوه، بهاباد، ندوشن

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۶۷۴۱

محور سخنان ائمه جمعه ابرکوه، بهاباد، ندوشن

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - آمريکا مانع ارسال کمک هاي خارجي به سيل زدگان شد،اميد مستضعفان به حکومت منجي عالم بشريت است‌ و مردم با حمايت هاي خود، آمريکا را از اقدام عليه سپاه پشيمان کردند از محور سخنان ائمه جمعه ابرکوه، بهاباد و ندوشن بود.

امام‌جمعه ابرکوه گفت: جريان وقوع سيل در برخي استان هاي کشور چهره دوستان و دشمنان را آشکار کرد و بر اساس اسناد رسمي، دولت آمريکا به رغم ادعاهاي دروغين، مانع ارسال هرگونه کمک هاي خارجي به سيل زدگان شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام سيد ابراهيم حسيني در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر ابرکوه با تبريک نيمه شعبان سالروز ميلاد امام زمان (عج) اظهار داشت : حتي يک دلار به حساب جمعيت هلال احمر ايران واريز نشد، و مردم خوزستان و ايرانيان ديدند که همچون دوران جنگ در عرصه بين المللي تنها هستند و نمي شود از بيگانگان انتظاري داشت.
وي اظهار داشت : به رغم آلام عميق ناشي از سيل، جلوه هاي همت و همدلي به نمايش گذاشته شد و با همت بلند ارتش، سپاه، جلوه هاي مردمي بودن نيروهاي مسلح نشان داده شد.
حسيني ادامه داد: اما بخشي از چرايي حادثه هم باز مي گردد، به خود مشغولي دولتمردان و مسئولان طي سه دهه گذشته که به فکر لايروبي رودخانه هاي بزرگ در خوزستان و شمال کشور نبودند و تجاوز به حريم مسيل ها را هم گويا حادثه‌ساز نمي دانستند! .
رئيس شوراي فرهنگ عمومي ابرکوه اضافه کرد: به هرحال واقعيت حادثه سيل اين است که در کشور مشکل مديريت بحران نيست ، بلکه بحران مديريت است!
وي همچنين هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره کرد و با تجليل از نيروهاي خدوم مجموعه وزارت اطلاعات تصريح کرد: به لطف خدا اين نهاد، مجموعه اي سالم، هوشيار، بصير، خالص و مخلص و پر تلاش است.
حسيني بيان کرد: وزارت اطلاعات همچون عقابي تيزبين در آسمان انقلاب، نظام و کشور، آسمان و زمين را رصد مي‌کند .
امام جمعه ابرکوه تاکيد کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) هستند که با تلاش خود زمينه دفع شر دشمنان داخلي و مزدوران خارجي آنان را در کشور فراهم مي‌کنند و دست عناصر ناباب و خرابکار و بدخواه جيره خوار دلارهاي آمريکايي و ريال هاي سعودي را قطع و از ارزش‌هاي اسلامي و دستاوردهاي انقلاب مجاهدانه دفاع مي‌کنند.
وي يادآور شد : مردم رشيد و فهيم ما قدردان تلاش شبانه روزي اين نيروهاي متعهد و متخصص و انقلابي و با انگيزه هستند که با هدفمندي و آرمان گرايي با حساسيت بالا و بدون وابستگي سياسي و جناحي و با نگاه جامع در راستاي منافع ملي و انسجام اسلامي در تبعيت از فرامين مقام معظم رهبري انجام وظيفه مي کنند.
امام جمعه ابرکوه افزود: جوانان انقلابي بايد بسترساز دولت مستضعفين باشند چنانچه کمترين انتظار از آنها در گام دوم انقلاب مورد انتظار است و الگويي را که تحت عنوان مراحل پنجگانه تحقق شدن تمدّن نوين اسلامي مطرح ساخته اند، براي تفهيم مهدويت و ترسيم افق موفقيت براي آينده جهان، نشان دهند.
حسيني بيان کرد: لذا نبايد نقش جوانان را ناديده بگيريم و اساساً برگزاري مراسم نيمه شعبان با هدف نگاه به افق آينده است و جوانان بايد نشان دهند که انتظار، حرکت است نه سکون.
7540/ 2047/
** بهاباد
امام جمعه بهاباد با تبريک 15 شعبان و سالروز ميلاد حضرت مهدي (عج) گفت : اميد مستضعفان جهان به حکومت عدل آخرين منجي بشريت است‌.
حجت الاسلام علي اکبر ابراهيمي بشکاني در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه با سفارش نماز گزاران به تقواي الهي افزود : عيد نيمه شعبان؛ عيد «اميد و تلاش» براي آزادگان جهان است .
وي به معناي انتظار فرج اشاره کرد و با بيان اينکه انتظار حرکت است، سکون نيست‌ افزود: انتظار حرکت و آمادگي است ... انتظار فرج يعني آماده بودن، براي هدفي که امام براي آن قيام خواهد کرد، آن انقلاب بزرگ تاريخي که عبارت از ايجاد عدل و داد، زندگي انساني، زندگي الهي، عبوديت خدا.
خطيب جمعه بهاباد گفت : فرهنگ «انتظار» گرچه فرهنگي ارزش آفرين و تعالي بخش است، اما تحقق ارزش‌هاي آن مستلزم تعامل و مشارکت همگاني براي عمل به آموزه‌هاي مهدوي و تحقق عيني ارزش‌هاي ديني و الهي در جامعه اسلامي است، و هيچگاه به‌معناي نشستن و در انتظار ماندن نخواهد بود.
ابراهيمي بشکاني به آغاز هفته سربازان گمنام اشاره کرد و از خدمات و زحمات سربازان گمنام امام زمان که براي امنيت و آسايش مردم زحمت مي کشند قدرداني کرد .
رئيس شوراي فرهنگ عمومي بهاباد به مساله سيل اخير در بهاباد اشاره کرد و گفت : در اثر بارندگي هاي اخير سيلاب چندان ويرانگر نبود که باعث خرابي شود و با تلاش مسئولان شهرستان که در موقعيتي بحراني همه باهم يکدل و همراه بودند، اين موضوع کنترل شد .
وي از زحمات و تلاش هاي نيروهاي بسيجي ، سپاهي ، مديريت بحران شهرستان و شهرداري، اداره راه و جمعيت هلاال احمر که با مديريت صحيح و بحراني مسيل هاي عبور سيل را کنترل کردند، تشکر کرد.
مرکز شهرستان 20 هزار نفري بهاباد در فاصله 200 کيلومتري جنوب شرقي يزد قراردارد.
9877/ 2047/
** ندوشن
امام جمعه ندوشن با اشاره به تروريستي خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از سوي آمريکا گفت: مردم به گونه اي از اين نهاد انقلابي و پاسداران حمايت، دفاع و پشتيباني کردند که دشمن از کرده خود پشيمان شد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمد جوادي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته ندوشن اين اقدام آمريکا را ناشي از ترس آنها از قدرت سپاه اعلام کرد و اظهار داشت: آمريکا مي خواست از اين طريق بين بسيج، سپاه و ارتش که برآمده از متن انقلاب و مردم هستند تفرقه بيندازد اما ناکام شد و شکست خورد.
وي با قدرداني از حمايت هاي مردم از سپاه ، اين کار آنها را ارزشمند توصيف کرد و گفت: با اين اقدام آمريکا، مردم پيوند خود را با اين نهاد مستحکم تر کردند.
وي خاطر نشان کرد: دشمني هاي آمريکا با ملت ايران از ابتداي انقلاب اسلامي آغاز شد و
آنها با تبليغات مسموم خود تلاش کردند بين مردم و مسئولان تفرقه بيندازند و مردم را فريب دهند.
امام جمعه ندوشن همچنين هفته سربازان گمنام را يادآور شد و با تجليل از فداکاري ها و ايثارگري هاي سربازان گمنام امام زمان (عج) افزود: امنيت امروز کشور مديون تلاش و جانفشاني اين عزيزان و بسيج، سپاه، ارتش و ديگر عزيزان نيروهاي امنيتي و مسلح است.
وي با بيان اينکه امروز هيچ کشوري امن تر از ايران نيست، با بيان اينکه سيل اخير خسارت هاي زيادي به مردم وارد کرد، گفت: در اين قضيه هم دولت در حد توان کمک کرد و هم مردم به ياري آسيب ديدگان شتافتند.
6198/ 2047/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: رئیسی: آموزش و پروش مسئله اول کشور ماست

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

استاندار قم تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال‌ اهم افزایش خواهد یافت.

آقامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228969 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • بارش‌های پراکنده برای استان قزوین
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان