Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@00:22:07 GMT

چرا مشکلات بیکاری در بین فارغ التحصیلان بیشتر است ؟

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۷۲۸۷

چرا مشکلات بیکاری در بین فارغ التحصیلان بیشتر است ؟

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   محمد اکبرنیا،مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  درباره فعالیت کاریابی ها گفت: سال گذشته درباره کاریابی های داخلی با مشکلاتی روبرو بودیم. سال گذشته حدود 360 هزار نفر در کاریابی های داخلی ثبت کرده اند که جوینده کار بودند.


چند درصد فارغ التحصیلان بیکارند؟

وی ادامه داد:از این تعداد حدو 58 هزار نفر مشغول کار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود 235 هزار فرصت شغلی هم معرفی شدند که ممکن است تعدادی از این فرصت های شغلی در بین کاریابی های مختلف تکراری باشد.

 

اکبرنیا گفت: مشکلات بیکاری در بین فارغ التحصیلان بیشتر است. اکثر بیکاری‌ها در بین دانش آموختگان دانشگاهی است چرا که از نظر مهارت دچار مشکل هستند و بخش زیادی از فارغ التحصیلان صرفاً دوره‌های تئوریک را پشت سر گذاشته اند. با توجه اینکه بخش زیادی از بیکاران فارغ مهارت هستند، وزارت کارطرح کارورزی را عملیاتی کرده است. آن دسته از بیکارانی که فارغ التحصیل فنی و مهارتی هستند. دوره کمتری را بیکار می‌مانند.

 

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار بیان کرد:۱۲۰ دفتر کاریابی خارجی داریم. این دفاتر در سراسر کشور‌های هدف در حال فعالیت هستند. از سال گذشته از طریق وزارت کار توانستیم مذاکراتی را با برخی از کشورهاشروع کرده ایم تا بتوانیم در سطح گسترده این کار ار انجام دهیم.

 

وی بیان کرد: از اواخر سال گذشته تا کنون در دوکشور مذاکرات خوبی داشتیم، اولی آلمان و دیگری کرواسی است. در آلمان در برخی رشته‌های فنی و پرستاری نیازمند نیرو هستند. همچنین مذاکراتی را با کرواسی برای اعزام نیرو داریم. در مرحله اول زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر را در رشته‌های مختلف فراهم می‌کنیم؛ که بیشتر جنبه مهارتی دارند که اگر این موفق شود، طبق اعلام آن‌ها نیازمند ۵۰ هزار نفر نیروی خارجی هستند، حالا ایران چه تعداد از این نیاز را پوشش دهد بستگی به استاندار‌های کشور کرواسی دارد.

 

اکبرنیا گفت: ژاپن نیز اعلام نیاز ۳۰۰ هزار نیروی خارجی داده است، با سفیر ژاپن مذاکراتی را کرده ایم و مشکلاتی وجود دارد که در حال رفع هستیم. با سفیر کشور‌های رمانی و دانمارک نیز مذاکراتی داشته ایم تا زمینه را برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور فراهم کنیم. در حال بررسی برای اعزام نیرو در کشور‌های مختلف هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی به گونه‌ای است که اگر روزی نیروی کار تصمیم به بازگشت به ایران را گرفت بتواند بازگردد و تا زمانی که در خارج از کشور فعالیت دارد از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شود گفت: از سال گذشته طرح گواهینامه شغلی برای ایرانیان شاغل در خارج از کشور را اجرایی کرده ایم. این گواهینامه شغلی به دو صورت صادر می‌شود؛ یک گروه مشمول شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی اعزام کننده نیروی کار است که در خارج از کشور پروژه‌های اقتصاد دارند.

 

وی ادامه داد: کارکنان و کارگران اعزام شده از طرف شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی، در صورت صدور گواهینامه شغلی از چند مزایا برخوردار می‌شوند که معافیت فرد شاغل از پرداخت عوارض خارج از کشور و معافیت کارفرما از پرداخت مالیات از مزایای این گواهینامه برای فرد کارکن و کارفرما است؛ ضمن اینکه اگر کارفرما برای اجرای پروژه خود در خارج از کشور نیازمند خرید تجهیزات در کشور مقصد باشد، تجهیزات خریداری شده برای ورود به کشور شامل تخفیفات گمرکی می‌شوند.

 

مدیر کل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار افزود: گروه دیگری از شاغلان که مشمول مزایای صدور گواهینامه شغلی می‌شوند، کارگران و کارکنان حقوق بگیری هستند که به صورت مستقل به خارج از کشور اعزام شدند. طی هماهنگی با سفارت ایران در کشور‌های مقصد، در صورت ثبت نام متقاضیان در سامانه اطلاعات شغلی ایرانیان خارج از کشور، در داخل برای آن‌ها توسط وزارت کار گواهینامه شغلی صادر می‌شود.

 

اکبرنیا ادامه داد: این گروه از شاغلان علاوه بر معافیت از پرداخت عوارض خارج از کشور، می‌توانند در داخل کشور با پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از مزایای دوران بازنشستگی برخوردار شوند، تا هر زمان که به کشور بازگشتند از مزایای درمانی و بازنشستگی بهره‌مند شوند.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فارغ التحصیلان گوناگون وزارت کار جام نیوز بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام خداداد رضایی در خطبه‌های نماز جمعه آب‌پخش اظهار داشت: لحظه به لحظه زندگی خود در محضر حق هستیم و تمام رفتار ما را می‌بینید و روزی در دادگاه الهی با ما برخورد خواهد شد.

روی اضافه کرد: هر چقدر از زمان عملیات وعده صادق می‌گذرد آثار و نتایج این عملیات را شاهد هستیم و هر چقدر بگذرد صدای شکستن صهیونیست‌ها و دشمنان بیشتر شنیده می‌شود.

امام جمعه آب‌پخش بیان کرد: اینکه چه تعداد موشک فرستاده شد و چه مقدار اثبات کرد و نکرد مهم نیست؛ تلاش دشمن این است که افکار به این سمت ببرد، اصل این است که با این عملیات غرور آفرین وعده صادق، قدرت و اراده و نیروهای مسلح ما به اثبات رسیده است.

رضایی افزود: این قدرت و شجاعت در دل ملت‌ها جوانه زد، هیمنه صهیونیست شکسته شد و قوت قلب مسلمان شده است؛ این مهم است و وظیفه‌ای که داریم نشر این پیام‌ها در جامعه امروز است و هر چقدر جلوتر برویم عظمت و اثر مثبت این عملیات بارز تر شود.

وی افزود: یکشنبه روز شورا است و از همه نمایندگان مردم تقدیر و تشکر می‌کنم، شورها، این نیروها که می‌توانند عرض اندام کنند یکی از برکات انقلاب اسلامی در تأیید سرنوشت خود و به اوج رساندن این برکات انقلاب اسلامی هستند و نباید مورد بی توجهی قرار بگیرد.

امام جمعه آب‌پخش ضمن گرامیداشت روز خلیج فارس تصریح کرد: این خلیج تا ابد فارس خواهد ماند و تمامیت حفاظت از این مرزهای این کشور در مقابل دشمنان در این ۴۶ سال این یکی از برکات انقلاب اسلامی بوده است.

رضایی اظهار داشت: به همت شما مردم و بیداری مردم و بودن در صحنه در هشت سال دفاع مقدس که همه پشت عراق بودند این ملت با افتخار می‌گوید یک وجب از این خاک به دست دشمن نیفتاد.

وی با تبریک روز جهانی کار و کارگر خاطرنشان کرد: اگر به دنبال تولید با کیفیت و جهش تولید و پیشرفت اقتصاد کشور هستیم باید تکیه کنیم به این کارگران پرتلاش و کارآمد؛ مسؤولان هم باید به دنبال رفع بیکاری و رفع معیشتی مردم باشند و خوب خدمت کنند و به این قشر زحمت کش کارگران است.

رضایی با گلایه از گرانی‌های افسار گسیخته افزود: مردم نسبت به برنامه دولت و کالا برگ گلایه دارند و این گلایه به تیم اقتصادی دولت داریم و باید به گلایه‌های مردم توجه کنید.

کد خبر 6089025

دیگر خبرها

  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • به کارگیری ۵۲۱ نفر از کارجویان ثبت‌نام شده در سامانه جستجوی شغلی توسط مراکز کاریابی