Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه یزد با بیان این‌که حدود 30 هزار میلیارد دلار برای ساماندهی مناطق سیل زده کشور اعتبار نیاز است، افزود: مشارکت به موقع خیرین، کسبه و تجار نقش مهمی در تأمین اعتبار لازم برای سیل زدگان ایفا می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان یزد مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه یزد: مشارکت خیرین و کسبه نقش مهمی در تأمین منابع لازم سیل زدگان دارد

آیت الله محمدرضا ناصری‌یزدی در خطبه‌های این هفته  نماز جمعه یزد با بیان اینکه جنگ های متعدد آمریکا نشانه بارزی از باطل بودن این نظام مستکبر است، اظهار کرد: آمریکا که یکی از نمادهای استکبار جهانی در طول 200 سال کشف آن تاکنون بیش از 200 جنگ انجام داده است.

وی روشنگری و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(ع) از جمله مهمترین رسالت مومنان دانست و اذعان کرد: تمام مذاهب به وجود امام زمان اعتقاد داشته و منتظر ظهور منجی هستند.

امام جمعه یزد به نقش انقلاب اسلامی ایران در سرنگون کردن مستکبران اشاره کرد و افزود: ملت ایران با پیروی از ارزش‌های انقلابی زیر پرچم اسلام ناب محمدی نور امید برای توسعه و پیشرفت صحیح در جهان را روشن کردند.

وی با بیان اینکه عمر مستکبران جهان رو به اتمام است، گفت: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی مردم جهان هوشیار و با بصیرت انقلابی مانع تحقق اهداف شوم استکبار جهانی می‌شوند.

ناصری با اشاره به سیلاب اخیر که استان های مختلف کشور را درگیر کرده است، افزود: مردم و مسئولان باید تا آخر در کنار مردم سیل زده بوده و کمک‌های خود به این مناطق را ادامه دهند.

وی کمک کردن برای حمایت از سیل زدگان را ضروری دانست و بیان کرد کرد: ملت باید همگی زیر بار ساماندهی مناطق سیل زده رفته و بار این مهم را بر دوش دولت کمتر کنند.

امام جمعه یزد با بیان این‌که حدود 30 هزار میلیارد دلار برای ساماندهی مناطق سیل زده کشور اعتبار نیاز است، افزود: مشارکت به موقع خیرین، کسبه و تجار نقش مهمی در تأمین اعتبار لازم برای سیل زدگان ایفا می‌کند.

ناصری در ادامه با اشاره به اهمیت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب گفت: این بیانیه منشور کامل و درستی برای پیشرفت در زندگی و توسعه بیش از پیش انقلاب است.

وی جوانگرایی را یکی از مهمترین توصیه های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و بیان کرد: شعارها و اهداف کلان نظام انقلاب اسلامی باید توسط جوانان احیا و اجرایی شوند.

امام جمعه یزد تقویت روحیه، نشاط عمومی و تلاش انقلابی را از جمله کلید واژه‌های تبیین بیانیه گام دوم عنوان کرد و افزود: واگذار امور به جوانان باید در دستور کار ویژه مسئولان و دست‌اندرکاران کشور قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به ضرورت تربیت نیروهای انسانی جوان و متخصص برای مدیریت کشور، گفت: قدرت تحلیل و تجزیه باید بین اقشار مختلف جامعه تقویت شود.

 

امام جمعه بافق: اهتمام جدی اطلاعات در برابر حفظ سرمایه‌های پاک کشور

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه بافق در خطبه‌های این هفته نماز شهرستان با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، نیمه شعبان را روز سربازان امام زمان (عج) بیان کرد و گفت: وزارت اطلاعات امنیت کشور را در درون و برون حفظ کرده و با تلاش و مجاهدت خاموش در حال حفاظت از انقلاب و ارزش هاست و مردم را در مقابل دشمن نگه داشته است.

خطیب جمعه بافق افزود: حدود ۲۰۰ نفر از فرزندان اطلاعات برای امنیت کشور و جلوگیری از ضربه متجاوزان به کشور به شهادت رسیده اند و این سربازان گمنام تلاش‌های بسیار ارزشمندی انجام داده اند که بسیاری از مسائل را نمی‌توان در جامعه مطرح کرد و خوشبختانه اداره اطلاعات به قدری قدرتمند است که تمام مسائل را رصد می‌کند.

وی یکی از وظایف وزارت اطلاعات را شناسایی و برخورد با جاسوسان بیان و تصریح کرد: وزارت اطلاعات بر همه سرویس‌ها اشراف دارد و می‌تواند تمام مسائل را مدیریت و در مقابل تهدید‌ها و آسیب‌ها ایستادگی کند چراکه اهتمام جدی در حفظ سرمایه‌های پاک کشور دارد.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به دیدار مسابقه گذاران قرائت قرآن با مقام معظم رهبری و رهنمود‌های ایشان به آن‌ها گفت:کشور با تکیه بر قرآن کریم و توجه به آن توانسته جایگاه رفیعی در دنیا بدست آورد و اسلام امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی می‌درخشد چراکه جوانان کشور متکی به قرآن هستند.

امام جمعه بافق با اشاره به قرارگیری در آستانه دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران گفت:در دورانی که سپاه در تمامی عرصه‌ها حضور داشته توانسته خدمات ارزشمندی را برای نظام انجام دهد و در جریان سیل اخیر نیز سپاه حضور پررنگی داشته است.

 

امام‌جمعه بخش بهمن: سپاه فراتر از یک‌نهاد انقلابی عمل کرده است


حجت‌الاسلام رضا علیزاده در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن و فرماندهان ارتش، گفت: امروز بسیاری از کج روی‌ها، خیانت‌ها و تسلیم شدن در برابر طاغوت‌ها به علت دوری از قرآن است.

حجت‌الاسلام علیزاده افزود: نمونه عینی عمل نکردن به قرآن دولت آل سعود است که به‌جای عمل به قرآن با آمریکا به‌عنوان طاغوت زمآن‌همدست شده، زمینه‌ساز اختلاف و جنگ است، مسلمان کشی می‌کند و نوکر و برده آمریکا و صهیونیست است.

امام‌جمعه بخش بهمن خاطرنشان کرد: آل سعود و دیگر حکام مستبد عربی باید بدانند سرنوشت حکام مستبدی چون صدام، قزافی، حسنی مبارک و عمر البشیر در انتظار آن‌ها است.

علیزاده با بیان اینکه اتحاد نیروهای مسلح موجب عصبانیت دشمن است، گفت: ارتش و سپاه دو دستگاه مقتدر، اثرگذار و خدوم در کشور هستند که در سیل اخیر و کمک به آسیب دیدگان سنگ تمام گذاشتند. نیروهای مسلح ایران با اقتدار در برابر توطئه‌های دشمن ایستاده و موجب عصبانیت دشمن شده‌اند.

وی ابراز کرد: دشمنان تصور نمی‌کردند جبهه‌های مقاومتی مانند سپاه پاسداران، ارتش، حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی عراق و انصار الله یمن بتوانند تروریست‌هایی را که آن‌ها پرورش داده بودند نابود کنند؛ اما سپاه تمام معادلات آن‌ها را در منطقه به هم ریخت.

خطیب جمعه بخش بهمن ادامه داد: دشمن عصبانی است چون باوجود هزینه 7 تریلیون دلاری در منطقه، باید با ترس و مخفیانه به عراق سفر کنند. ارتش و سپاه نه‌تنها برای جمهوری اسلامی بلکه برای دیگر کشورها برکت داشته و اگر آنان منطقه را از لوث تروریست‌ها پاک نمی‌کردند، امروز کشورهای همسایه وضع مناسبی نداشتند.

حجت‌الاسلام علیزاده به سالروز تشکیل سپاه پاسداران اشاره کرد و افزود: اکنون بعد از گذشت 40 سال از عمر انقلاب، تهدید اخیر دشمنان به‌ویژه آمریکا در قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، اهمیت نقش سپاه را در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان بیش‌ازپیش روشن می‌کند.

علیزاده با بیان اینکه پرونده 40 ساله سپاه پاسداران درخشنده و روشن است، عنوان کرد: از دفع گروه‌های تجزیه‌طلب در سال‌های اول انقلاب گرفته تا مدیریت 8 ساله جنگ تحمیلی، سازندگی کشور، ارتقاء توان نظامی بازدارنده و حضور در میان مردم سیل‌زده کشور، دیگر بر کسی پوشیده نیست که سپاه فراتر از یک‌نهاد انقلابی عمل کرده و مصداق این سخن امام قرارگرفته که اگر سپاه نبود کشور نبود و هر چه می‌گذرد این حرف امام راحل روشن‌تر می‌شود.

وی اذعان کرد: یکی از اقشار مهم کشور که چرخ‌های تولید را به حرکت درمی‌آورد کارگران هستند؛ اما متأسفانه این قشر مشکلات زیادی دارند که از جمله آن‌ها نداشتن امنیت شغلی و نمونه عینی آن‌هم بیکار شدن کارگران مظلوم کارخانه کاشی در ابرکوه هستند که مسؤولین باید برای رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مهدی نویدادهم درباره همایش مدرسه‌یاری در استان سیستان و بلوچستان گفت: مدرسه فقط ساختمان نیست. محل زیست‌بوم برای تربیت فرزندان این سرزمین است و ما به همراه اعضای سازمان نوسازی با یک هدف در این راستا گام برمی‌داریم.

وی درباره مدرسه‌یاری اظهار کرد: استفاده از ظرفیت خیرین علاوه بر ساخت مدرسه در بحث مدرسه‌یاری (نرم‌افزاری، کیفیت آموزشی و ...) می‌تواند تاثیر به‌سزایی در عدالت آموزشی در کشور داشته باشد.

رئیس کمیسیون مدرسه‌یاری گفت‌: در استان سیستان و بلوچستان کارگروهی ویِژه در جامعه خیرین مدرسه‌ساز راه‌اندازی شده تا در بحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آموزشی اقداماتی انجام شود. خیرین متعددی در این استان فعالیت می‌کنند و متاسفانه آمار در بحث ترک تحصیل، دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، میانگین پایین نمرات پایانی سال و ... در این استان چشمگیر است که در تلاشیم در این همایش با دعوت از خیرین گامی موثر در جهت رفع این مشکلات برداریم.

حمیدرضا خان‌محمدی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور هم در ادامه این جلسه اظهار کرد: پیام آقا در سال جدید برگرفته از موضوع مدرسه‌سازی است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سازمان نوسازی، ارگانی صد درصد مردمی است ادامه داد: ۶۰ درصد پروژ‌های در حال ساخت با مشارکت مردم است. 

‌معاون برنامه‌ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور هم در ادامه گفت: در جشنواره بیست‌و‌پنجم خیرین مدرسه‌ساز کشور، میزان تعهدات خیرین رشد چشمگیری داشته به طوریکه با تلاش خیرین و مدیران نوسازی خیرین مبلغی بالغ بر ۱۱ هزار و چهار صد میلیارد تومان را تعهد کردند.

علیرضا راشکی ادامه داد‌: جشنواره بیست‌و‌ششم با شعار خیرین مدرسه‌ساز پیشران ایران قوی با قدرت و تلاش مضاعف آغاز خواهد شد که با اهداف استفاده از ظرفیت نیرو‌های مردمی در توسعه و تکمیل پروژها، توسعه عدالت تربیتی و آموزشی در سایه همدلی، جذب مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و صنایع، کمک به ساخت مدرسه به عنوان کانون تربیت و .. پیش خواهد رفت.

وی به اهم اقدامات انجام شده در‌خصوص جشنوار‌ها و زمان‌بندی آن اشاره کرد و گفت‌: وضعیت تعهدات خیرین به‌ازای هر دانش‌آموز ۹ میلیون ریال است که این رقم در استان سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی، هرمزگان در گام نخست قرار دارد.

راشکی گفت‌: در برخی استان‌ها به‌ازای هر ۲۸۰ دانش‌آموز یک کلاس جدید در حال ساخت است که این رقم در استان تهران به اعضای هر یک هزار و پانصد و شصت دانش آموز یک کلاس ساخته می‌شود.

کاظم قلم‌چی هم در ادامه این نشست اظهار کرد: آقای شاه حسینی در یک جلسه دستور دادند که یک مدرسه در سیستان‌وبلوچستان به نام مرحوم دکتر حافظی بنا شود که این مدرسه در چهار محال و بختیاری ساخته شده که خواهش می‌کنم زمان افتتاح آن هرچه زودتر اعلام شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۷۵۰ کلاس درس توسط بنیاد علمی و آموزشی قلم‌چی هوشمند‌سازی شد که امسال این رقم می‌بایست به ۱۰۰۰ مدرسه برسد.

اکبر ابراهیمی نماینده وزیر آموزش و پرورش در جامعه خیرین مدرسه‌ساز، اما اظهار کرد: خدا را شاکرم که در جمع انسان‌هایی هستم که دغدغه آنها کمک به نیاز‌های دانش‌آموزان کشور است.

وی با تاکید بر اینکه، هدف ما تکمیل مدارس نیمه‌کاره و برچیده شدن مدارس کانکسی که فاقد سرویس بهداشتی هستند است بیان کرد: ۲۶۸ مدرسه کانکسی در سال گذشته برچیده و ۳۸ مدرسه نیمه تمام تکمیل شده و امسال هم درنظر داریم بیش از ۱۰۰ مدرسه نیمه تمام را تکمیل کنیم.

ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور که به دلیل کسالت نتوانسته بود در جلسه حضور یابد به صورت تلفنی با اعضای هیات مدیره و مدیران نوسازی صحبت کرد. وی گفت‌: سال گذشته با مشارکت خیرین و حمایت سازمان نوسازی مدارس میزان مشارکت‌های مردمی ۱۲ هزار میلیارد بود و امیدواریم با تعامل بتوانیم امسال این رقم را به ۲۰ هزار میلیارد تومان برسانیم. 

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه اظهار داشت‌: طبق آمار موجود مبلغی بالغ بر یازده هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا بتوانیم پروژه‌های نیمه‌تمام خیرین را تکمیل کنیم.

در ادامه این نشست مدیران نوسازی استان‌ها نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری جشنوار‌ها مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • خدمتگذاری به محرومان و یتیمان از تعالیم امام خمینی(ره) نشأت گرفته است
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است