Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-26@06:07:05 GMT

ارسال روزانه خسارات سیل به بیمه مرکزی و وزارت اقتصاد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۷۶۷۱

ارسال روزانه خسارات سیل به بیمه مرکزی و وزارت اقتصاد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا مقرب، دبیر کارگروه اتش سوزی سندیکای بیمه گران درباره آمارهای منتشر شده درباره میزان واحدهای تحت پوشش بیمه در استان‌های سیلزده گفت: تمامی آمارهایی که تاکنون درباره میزان خسارت سیل و ارزیابی آن منتشر شده، غیر دقیق است.

وی با توضیح اینکه به طور متوسط تنها ۱۰ درصد از منازل مسکونی تحت پوشش بیمه‌های آتش سوزی هستند و ۹۰ درصد واحدها فاقد این بیمه نامه هستند، اظهار داشت: از سوی دیگر برخی منازل و واحدها بنا به دلایلی دارای تعدد بیمه نامه هستند و برخی دیگر به دلیل مرهونات بانکی بیمه نامه دارند یا گروهی بیمه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بیمه آتش سوزی بیمه البرز ادامه داد: با این حال موضوع این است که تعهدات بیمه‌ای گروهی باز هم کفایت سرمایه‌ها را نمی‌کند.

دبیر کارگروه آتش سوزی سندیکای بیمه گران با بیان اینکه همچنان دسترسی به اطلاعات آماری منازل مسکونی، اصناف و واحدهای تولیدی خسارت دیده از سیل زود است، تاکید کرد: تا زمانی که شرایط در مناطق سیلزده به ثبات نرسیده و آب فروکش نکند، امکان بررسی و ارزیابی خسارت‌ها وجود ندارد.

مقرب خاطرنشان کرد که ابتدا خسارت بیمه گذاران شخصی و سپس خسارت بیمه نامه‌های مربوط به سازمان‌های حمایتی مانند استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و بنیاد برکت بررسی و ارزیابی خواهد شد.

وی تصریح کرد که بخش قابل توجهی از خسارت‌های واقع شده مربوط به بیمه گذاران مرهونات بانکی است. مدیر بیمه آتش سوزی بیمه البرز ابراز امیدواری کرد که اواخر اردیبهشت ماه صنعت بیمه بتواند اطلاعات دقیق‌تری نسبت به خسارت‌های سیل اخیر در استان‌های مختلف کشور ارائه کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: خسارات سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۷۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

امتداد - معاون دادستان مرکز استان لرستان دستور داد رفع توقیف وسایل نقلیه از پارکینگ، مشروط به احراز بیمه نامه معتبر شخص ثالث باشد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، طبق قانون بیمه شخص ثالث، کلیه دارندگان وسایل نقلیه زمینی مکلفند بیمه نامه شخص ثالث معتبر تهیه کنند و در صورت نداشتن بیمه نامه، توسط پلیس راهور و راه توقیف خواهند شد.

 

 

 بر اساس دستور معاون دادستان استان لرستان در اجرای مواد ۲ و ۴۲ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب ۱۳۹۵ ، در صورت توقیف وسایل نقلیه موتوری(خودرو و موتورسیکلت)، رفع توقیف و خروج از پارکینگ مشروط به احراز دارا بودن بیمه نامه معتبر شخص ثالث وسیله نقلیه خواهد بود.

لازم به ذکر است دستور معاون دادستان مرکز استان به نیروی انتظامی، پلیس راهور و پلیس راه اعلام شده است.

این دستور متعاقب مکاتبه و پیگیری صندوق تامین خسارت های بدنی شعبه استان لرستان به دادگستری کل استان صادر شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • بانک مرکزی: سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟