Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:49:55 GMT

700میلیارد ریال به کشاورزان سیل زده چهار استان پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۷۹۲۳

700میلیارد ریال به کشاورزان سیل زده چهار استان پرداخت شد

اهواز - ایرنا - قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی ایران ایران گفت: 700میلیارد ریال غرامت در 2 هفته گذشته به کشاورزان خسارت دیده چهار استان سیل زده کشور پرداخت شده که سهم کشاورزان خسارت دیده خوزستان 410 میلیارد ریال بوده است.

محمد ابراهیم حسن نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اهواز افزود: صندوق بیمه کشاورزی به دلیل حجم بالای خسارات سیل و دسترسی نداشتن کامل به مناطق درگیر سیلاب در خوزستان ، پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت دیده را با استفاده از تصاویر هوایی و تبدیل آن به نقشه ، از 15فروردین شروع کرده و همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تاکنون نزدیک به 410 میلیارد ریال غرامت به حساب کشاورزان سیل زده خوزستان پرداخت شده و بر اساس مصوبه صندوق که تاکید می کند پرداخت غرامت درکوتاه ترین و سریع ترین زمان به کشاورزان صورت گیرد روند پرداخت غرامت شتاب گرفته است.
قائم مقام صندوف بیمه کشاورزی ایران ادامه داد: به محض تکمیل پرونده کشاورزان خسارت دیده ، بدون حضور آنان ، غرامت به حساب کشاورزان برابر سقفی که محصول را بیمه کرده اند پرداخت می شود.
حسن نژاد در ادامه حداکثر پرداختی به هر هکتار محصول گندم را 25میلیون ریال بیان کرد و افزود:
به گفته وی از مجموع بیش از 100هزار هکتاری که بر اثر آبگرفتگی در خوزستان دچار خسارت شدند 62هزار هکتار آن زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار داشت.
وی بیان کرد: این صندوق به همه تعهدات خود در پرداخت غرامت به کشاورزان سیل زده مطابق با بیمه نامه عمل می کند.

** غرامت محصول بیمه نشده را دولت پرداخت می کند
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی ایران گفت: براساس تصمیم قطعی و مصوبه دولت ، پرداخت غرامت به کشاورزانی که محصول خود را بیمه نکردند برعهده دولت است هرچند غرامت بیشتری از سوی دولت به کشاورزان بیمه شده تعلق می گیرد.
وی با بیان اینکه دولت پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت دیده را شروع کرده افزود: با فروکش کردن سیلاب و برآورد دقیق حجم خسارات ، پرداخت غرامت سرعت بیشتری خواهد گرفت.
حسن نژاد به همراه شماری از مسئولان صندوق بیمه کشاورزی روز جمعه از مزارع سیل زده شهرستان باوی و اهواز و کشتزارهای نیشکر کشت و صنعت دهخدا که حدود 6 هزار هکتار نیشکر آن به زیر آب رفته دیدن کرد.
در این بازدید اعلام شد هیچ کدام از کشت و صنعت های نیشکری خوزستان زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار نداشتند.
سیلاب در 12 شهرستان خوزستان که در حاشیه رودخانه های دز، کرخه و کارون قرار داشتند بیش از 70 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی خوزستان خسارت زد که سهم خسارات نیشکری خوزستان در 9 کشت و صنعت نیشکر خوزستان بیش از 30هزار میلیارد ریال است.
بر اساس برآورد جدید سازمان آب و برق خوزستان از دوم فروردین تاکنون بیش از 12میلیارد متر مکعب سیلاب از طریق سدهای استان وارد جلگه خوزستان شده است.
6065/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بيمه محصولات كشاورزي خسارت كشاورزي سيل 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس برآورد اولیه خسارت به زیر بخش‌های کشاورزی این استان در اثر سیل اخیر را ۴۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سمیه سلیمی با بیان اینکه این خسارت ناشی از سیل و تگرگ هفته دوم اردیبهشت‌ماه است، اظهار داشت: بیشترین خسارت به زیربخش زراعی و در سطح 53 هزار و 166 هکتار وارد شده که برآورد اولیه آن مبلغ 28 هزار میلیارد ریال است.

به گفته وی، مزارع کلزار، گندم، جو، سبزی و صیفی جات از جمله محصولات خسارت دیده در این حادثه هستند.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس برآورد خسارت وارده به زیربخش باغبانی را 18 هزار و 400 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سطحی معادل 15 هزار و 500 هکتار از باغات گل محمدی، مرکبات، انگور، بادام، گردو و سایر محصولات باغی در این حادثه دچار خسارت شده‌اند.

سلیمی تصریح کرد: در زیربخش دامی خسارت وارد شده به 180 راس دام سبک، هزار کندوی زنبور عسل، یک استخر پرورش ماهی، 16 تن علوفه و خوراک دام و 30 باب جایگاه دام، در مجموع 217 میلیارد ریال برآورد شده است. 

وی با اشاره به زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان فارس بیان کرد: 180 کیلومتر جاده بین مزارع، 60 کیلومتر کانال آبرسانی، 21 رشته قنات، 2 طرح تغذیه مصنوعی و 31 هزار مترمربع تاسیسات مزارع خسارت دیده‌اند که برآورد اولیه آن مبلغی معادل هزار و 550 میلیارد ریال است. 

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی جهاد کشاورزی فارس، برآورد خسارت وارده به ایل راه‌های عشایری این استان در سطح 153 کیلومتر را 20 میلیارد ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • سیل اردیبهشت ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی فارس زد
  • خسارت کشاورزان خوزستانی در کمترین زمان پرداخت می‌شود
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس
  • حقابۀ لرستان فدای بازی سیاسی شد/ کشاورزان مهاجرت کرده‌اند
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت