Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@09:26:46 GMT

تحقق ظهور منجی منوط به اعمال و افکار منتظران است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۸۴۴۰

تحقق ظهور منجی منوط به اعمال و افکار منتظران است

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام سیدعبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندر انزلی ظهر امروز، ۳۰ فروردین ماه در خطبه‌های نماز جمعه بندر انزلی اظهار کرد: امام صادق(ع) فرموده‌اند «اگر خداوند خیر و سعادت بنده‌ای را اراده کند سینه او را برای پذیرش دستورات الهی آماده می‌کند تا آرمان‌های والای الهی را بپذیرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه چه بسا افرادی که اسم مسلمانی دارند ولی در عمل به دنبال حق نیستند، افزود: شرح صدر برای پذیرش اسلام بسیار مهم است و زمانی که انسان پذیرای دین و اوامر الهی شد زبانش به حق ناطق شده و سخن حق می‌گوید.

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به فراز دیگری از سخنان امام صادق(ع)، گفت: گام بعدی، ایمان به حرفی است که از زبان مومن خارج می‌شود زیرا در مواردی شاهد حرف‌هایی هستیم که از زبان افرادی خارج می‌شود که هیچ عملی به دنبال ندارد و فقط شعارگونه برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند.

امام جمعه بندر انزلی در ادامه با بیان اینکه برای سیل‌زدگان اقدامات قابل توجهی در حال انجام است، تصریح کرد: همه در حد توان برای رفع نیاز این هموطنان در صحنه باشید تا در اسرع وقت و به بهترین نحو این عزیزان در خانه و کاشانه خود باشند.

شمس‌الدین ادامه داد: علاوه بر اهدای کالا و کمک‌های نقدی و حضور تعدادی از اهالی شهرستان بندر انزلی در مناطق سیل‌زده، موکب عقیله بنی‌هاشم این شهرستان در مناطق سیل‌زده حضور دارد و روزانه سه هزار غذا برای سیل‌زدگان در این موکب طبخ می‌شود.

امام جمعه بندر انزلی ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز ولادت امام عصر (عج) گفت: نیمه شعبان علاوه بر ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) دارای فضیلت است و احیای شب نیمه شعبان فرصت خوبی برای دعا و استغاثه به درگاه الهی است.

وی با تاکید بر اینکه مساله انتظار جای صحبت زیادی دارد، گفت: این تصور اشتباهی است که غیبت یک تقدیر الهی است و اعمال ما در طولانی شدن غیبت بی‌اثر است. طولانی شدن غیبت برای این است که جامعه و افراد پذیرش حکومت جهانی آن حضرت را ندارند و با مرور تاریخ می‌بینیم که در اثر همین عدم آمادگی جامعه با یازده امام معصوم چگونه برخورد کردند و قطعا حضور و ظهور آخرین ذخیره الهی در جامعه منوط به اعمال و افکار انسان‌هاست.

شمس‌الدین با اشاره به اینکه دومین نکته که باید توجه کنیم و تاسف بخوریم این است که ما معمولا به غیبت حضرت عادت کرده و خو پیدا کردیم و این نکته خیلی مهم است، تصریح کرد: تا وقتی انسان احساس نیاز به حضور و ظهور آن حضرت ندارد، قطعا ظهور مقدر و محقق نخواهد شد.

وی افزود: اگر ما بخواهیم ظهور محقق شود باید آمادگی عمومی در بین آحاد جامعه باشد و مصرانه خواستار حضور مبارک منجی بشریت باشیم. چرا جامعه ما باید جامعه‌ای غافل از حضور و نیاز به وجود امام عصر (عج) باشد؟

امام جمعه بندر انزلی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجه این مساله متوجه مسئولان است و باید فضایی ایجاد شود که جامعه به سمت درخواست قلبی ظهور برود، گفت: مسئولان باید با اقدامات و ارشاد و فضاسازی مناسب، جامعه را برای پذیرش ظهور آماده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل

امتداد - مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون همگام با جامعه کار و تولید کشور، با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق نمودند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، آیین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل، رهبری و شهدا با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین وزیر، روسای دستگاههای تابعه و مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون در مرقد مطهر امام‌خمینی(ره) برگزار شد.

آیین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور در اولین روز از هفته کارگر سال ۱۴۰۳ با شعار «کارگر، تجدید میثاق با امام، رهبری و شهدا» با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جامعه کارگری، کارفرمایی، خانواده‌های معظم شهدا، مدیران و کارکنان این وزارتخانه در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد. محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون، سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره، نعمت اله رضایی و حمید رضا البرزی اعضای هیات مدیره، معاونین مدیر عامل و مدیران و کارکنان بانک در این برنامه حضور یافتند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم با نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای سرافراز تجدید میثاق کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • ملوان بدون مصدوم و محروم مقابل سایپا
  • بندر انزلی، میزبان کشتی ساحلی کارگران قهرمانی کشور
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی