Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@00:59:18 GMT

روابط مستحکم با ایران مایه افتخار است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۰۰۰۲

روابط مستحکم با ایران مایه افتخار است

رییس مجلس ملی سوریه گفت: ملت ایران، ملتی بزرگ و پر افتخار است و ما از داشتن روابط مستحکم و حسنه با جمهوری اسلامی ایران بسیار خرسند و مفتخریم.

به گزارش ایمنا، «حموده الصباغ»، رییس مجلس ملی سوریه جمعه شب در بغداد پایتخت عراق در دیدار 'علاء الدین بروجردی' نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سوریه و ایران در مبارزه با تروریسم شریک هم بودند و حالا هم امیدواریم در مرحله بازسازی خرابی های ناشی از تروریسم نیز شریک هم باشیم و ایران در بازسازی سوریه نیز مانند مرحله مبارزه با تروریسم، نقش مهمی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الصباغ، اعمال تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران را از نظر دولت و ملت سوریه بی ارزش و بی اعتبار دانست و گفت: ما بر داشتن روابط مستحکم و نزدیک با ایران اصرار داریم.

وی با اشاره به دیگر اقدامات یکجانبه آمریکا گفت: گویی تاریخ تکرار می شود، دیروز انگلستان، فلسطین را به رژیم صهیونیستی بخشید، امروز آمریکا می خواهد جولان را جزیی از اسرائیل قرار دهد. به رغم این اقدامات، جهان بداند هم فلسطین روزی به آغوش جهان اسلام بر می گردد و هم جولان را به خاک سوریه باز خواهیم گرداند.

الصباغ در بخش دیگری از سخنانش، روابط سوریه با ایران را بسیار ارزشمند دانست و گفت: هیچ کشوری مانند ایران به ما کمک نکرد و ما رهبر انقلاب و ملت ایران که همیشه در کنار ما هستند سپاسگزاریم.

رئیس مجلس ملی سوریه ابراز امیدواری کرد که بزودی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را در دمشق ملاقات کند و گفت: بی صبرانه منتظر آقای لاریجانی هستیم چون او نماینده یک ملت بزرگ و پر افتخار است و مایه افتخار ما است که همیشه روابطمان با جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح است.

رئیس مجلس ملی سوریه خطاب به بروجردی که به نمایندگی از لاریجانی قرار است در نشست بین المجالس همسایگان عراق روز شنبه در بغداد شرکت کند، ابراز امیدواری کرد دو طرف در این نشست بتوانند مهمترین موضوعات و دغدغه های جهان اسلام و منطقه را مطرح کنند.

بروجردی نیز در این دیدار با تبریک پیروزی ملت و دولت سوریه بر تروریسم، اقدام آمریکا در برسمیت شناختن حاکمیت جعلی رژیم صهیونیستی بر جولان سوریه را محکوم کرد و گفت: اقدام ترامپ در مورد جولان اشغالی نشان داد توطئه هایی که علیه سوریه انجام می شود با مدیریت سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

بروجردی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتکار 'محمد الحلبوسی' رئیس پارلمان عراق برای برگزاری نشست بین المجالس کشورهای همسایه عراق استقبال و آن را گام مهمی برای همبستگی بین کشورهای منطقه می داند.

'علاء الدین بروجردی' به نمایندگی از 'علی لاریجانی' رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در کنفرانس بین المجالس همسایگان عراق به بغداد سفر کرده است. وی جمعه شب در دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق با شیخ 'همام حمودی' رئیس این تشکل عراقی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که 'هادی العامری' دبیرکل سازمان بدر و رئیس ائتلاف الفتح نیز در آن حضور داشت، حاضران در خصوص آخرین تحولات روابط دو کشور و مسائل منطقه گفت و گو کردند.

کنفرانس بین المجالس کشورهای همسایه عراق قرار است روز شنبه با حضور روسای مجالس همسایگان عراق شامل ایران، کویت، سعودی، اردن، سوریه و ترکیه برگزار شود.

منبع: ایرنا

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آمریکا ایران بازسازی سوریه فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است

شهریار حیدری ؛ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پارس نیوز، اظهار داشت: پیمان بریکس، پیمان فرامنطقه‌ای است و جمع کشورهای عضو در این گروه صاحب قدرت‌های ژئوپلیتیک و اقتصادی هستند. آمریکا برای همه کشورهای قدرتمند در قاره‌های مختلف، در مواقعی از تهدیدات به عنوان یک ابزار برای تحریم، تنش و برخورد علیه کشورهای مختلف استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه کشورهای قدرتمند برای مقابله با تهدیدات آمریکا به سمت تشکیل پیمان‌های جدید می‌روند، ادامه داد: چندین پیمان از قبیل شانگهای، بریکس و .. شکل گرفته و در آینده نیز احتمال شکل گرفتن پیمان‌های کوچکتر نیز وجود دارد که هدف از تشکیل این پیمان‌ها ، جلوگیری از شکنندگی در مقابل تهدیدات آمریکا و غرب است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط تحریم، عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان بریکس که با رایزنی دولت و وزارت خارجه انجام شد، دستاوردهایی از قبیل تولید قدرت جدید در منطقه، تقویت روابط اقتصادی، دور زدن تحریم‌ها و کمرنگ شدن  و جلوگیری از اثرات تحریم‌ها را به دنبال خواهد داشت.

حیدری در خصوص اثرگذاری تعاملات پارلمانی پیمان بریکس بر روابط دولت‌ها نیز بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تقویت روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای مختلفی که حاضر به ارتباط دیپلماسی با کشورمان هستند، تأکید دارد. البته هرگونه پیوستن به پیمان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و همچنین توافق با کشورهای دیگر نیز نیازمند تأیید مجلس است.

دیگر خبرها

  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • این پروژه نماد همبستگی، تقویت دوستی و مایه افتخار دولت ایران و سریلانکا است
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق