Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@08:37:03 GMT

ترکیه دیدار ماکرون با کردهای سوری را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۰۱۹۵

ترکیه دیدار ماکرون با کردهای سوری را محکوم کرد

ترکیه دیدار رئیس جمهوری فرانسه با هیاتی از گروه کردهای سوریه موسوم «نیروهای دمکراتیک» را محکوم کرد.

به گزارش  آناتولی، حامی آکسوی سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت: پذیرش هیات کردهای به اصطلاح نیروهای دمکراتیک سوریه به رهبری پ.ی.د/ی.پ.گ که شاخه سوریه گروه تروریستی پ ک ک است، را محکوم می کنیم.

آکسوی این اقدام را اعطای «مشروعیت ساختگی به گروه های تروریستی» خواند که به اعتقاد او گامی نادرست بوده و با روابط متحدان انطباق ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی وزارت خارجه ترکیه با بیان اینکه مقابله با هر برنامه ای برای هدف قرار دادن وحدت سیاسی و یکپارچی سوریه ضروری است، تاکید کرد: آنکارا برای تضمین امنیت ملی خود هر اقدامی را که ضروری باشد انجام می دهد.

به گزارش ایرنا، امانوئل مکرون روز جمعه با هیاتی از نیروهای کُرد که در جنگ علیه داعش در سوریه هستند، دیدار و گفت وگو کرد.

این دیدار در حالی صورت گرفت که نیروهای کُرد سوریه معتقدند که در جنگ علیه داعش از سوی متحدان غربی خود رها شده اند.

در این دیدار، رئیس جمهوری فرانسه درباره حمایت فعالانه این کشور از کُردهای سوریه در مبارزه علیه داعش، به ویژه در زمینه مدیریت تروریست های دستگیر شده و خانواده هایشان، اطمینان داد.


مکرون در این دیدار اعلام کرد کمک های مالی برای پاسخ به نیازهای بشر دوستانه و ثبات اجتماعی و اقتصادی شهروندان غیر نظامی سوریه اختصاص داده خواهد شد.


پیشتر'الهام احمد' یکی از رهبران شورای دموکراتیک سوریه به دنبال اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تاکید کرد در دیدار با مقام های فرانسوی، خواستار حمایت بیشتر پاریس شده بود.

رئیس جمهوری فرانسه در ماه مارس نیز با رهبران کُردهای سوریه دیدار و از این گروهها در شمال سوریه حمایت کرده بود.

تصمیم دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج از سوریه، کُردهای این کشور را به تکاپو انداخته است.

تاکید رئیس جمهوری فرانسه بر ادامه حضور نیروهای نظامی این کشور در سرزمین شام، آن هم در حالی که نظامیان آمریکایی خروج از سوریه را آغاز کرده اند، بار دیگر پرسش چرایی اصرار پاریس بر تداوم عملیات نظامی در خاورمیانه و به‌ویژه حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه را به پیش می‌کشد.


فرانسه از زمان آغاز بحران در سوریه، یکی از کشورهایی بود که روی سقوط فوری بشار اسد حساب باز کرد. مخالفت این کشور با دولت اسد، با وجود عوض شدن سه رئیس جمهوری در این کشور تغییری نکرد؛ رویکردی که با نیکولا سارکوزی در سال 2011 در قبال شورش در سوریه آغاز شد، از سوی فرانسوا اولاند و امانوئل ماکرون پیگیری شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ماکرون ترکیه کرد های سوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است

روزنامه حریت اعلام کرده که اسرائیل در تلاش است تا مانع دیدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای او شود.

سفر رئیس جمهور ترکیه به آمریکا قرار است نهم ماه مه برگزار شود، رسانه‌های مخالف ترکیه نوشتند که این سفر در آستانه لغو است.

اردوغان بار‌ها به شدت از اسرائیل به خاطر عملیات در غزه انتقاد کرده است. برا‌ی مثال روز سه شنبه نتانیاهو را "هیتلر زمان حال" نامید.

روزنامه حریت به نقل از یک منبع در دولت ترکیه گزارش داد آنکارا هیچ اطلاعاتی در مورد لغو سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا برای گفتگو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دریافت نکرده است. 

این نشریه می‌گوید: "هیچ اطلاعاتی از ایالات متحده مبنی بر لغو سفر اردوغان رئیس جمهور به ایالات متحده وجود ندارد. آمریکایی‌ها از قبل خواهان انجام این سفر هستند. "

خاطرنشان می‌شود که مذاکرات اردوغان و بایدن قرار است نهم ماه مه برگزار شود. در حال حاضر وزارت خارجه ترکیه و وزارت روابط خارجی زیر نظر رئیس جمهور هیچ دستورالعملی برای لغو این سفر دریافت نکرده اند.

اردوغان در سفر ماه مه به ایالات متحده، قصد دارد با بایدن در مورد خطرات ناشی از وضعیت فعلی اوکراین گفتگو کند. روسای جمهور همچنین درباره وضعیت غزه و به طور کلی خاورمیانه گفتگو خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • افتخارات نیروهای مسلح حاصل اطاعت از فرماندهی معظم کل قواست
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو