Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@13:13:55 GMT

کرمانشاه در هفته اي که گذشت (24 تا 30 فروردين)

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۰۲۵۹

کرمانشاه در هفته اي که گذشت (24 تا 30 فروردين)

خبرگزاري آريا - کرمانشاه- ايرنا- سفر وزير صنعت، معدن و تجارت به کرمانشاه، کشف 246 کيلوگرم مواد مخدر توسط پليس و برگزاري رژه نيروهاي مسلح به مناسبت روز ارتش از جمله مهمترين رويدادهاي خبري استان در هفته گذشته (24 تا 30 فروردين) بود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه در سال 97 براي اولين بار رتبه اول صادرات به عراق را کسب کرديم، گفت: براي حفظ اين جايگاه بايد از همه ظرفيت ها استفاده کنيم زيرا رقباي ترکيه و چين با فاصله کمي پس از ايران قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضا رحماني در حاشيه بازديد از 2 واحد توليدي قوطي سازي زمزم و فرش زاگرس کرمانشاه افزود: اين استان موقعيت و فرصت‌هاي صادراتي کم نظيري دارد و در سال هاي گذشته هم بيشترين صادرات به عراق از کرمانشاه بوده است.
وي با تاکيد بر اينکه امسال بايد صادرات به عراق را جدي تر بگيريم، گفت: واحد قوطي سازي زمزم با بيش از 600 ميليارد تومان سرمايه گذاري در مراحل نهايي ساخت است و به زودي افتتاح مي شود؛ واحد فرش ماشيني زاگرس هم با فن آوري روز دنيا و توليد محصولاتي داراي بازار صادراتي در کشورهاي همسايه و ساير کشورهاست.
**درخواست احداث شهرک صنعتي مشترک با عراق را داريم
استاندار کرمانشاه گفت: حدفاصل ميان 2 مرز مهم مبادلاتي خسروي و پرويزخان، بهترين مکان براي احداث شهرک صنعتي مشترک ايران و عراق است و مديريت ارشد استان از وزير صمت انتظار ويژه دارد که هرچه سريع تر زمينه احداث اين شهرک در اين مکان فراهم شود.
هوشنگ بازوند در نشست کارگروه توسعه صادرات که با وزير صمت در مرز پرويزخان برگزار شد؛ اظهار داشت: طبق مصوبه اي که دولت عراق داشته، قرار است 6 شهرک صنعتي مشترک در طول مرز ايران و عراق ساخته شود.
وي اضافه کرد: کرمانشاه 370 کيلومتر مرز مشترک با عراق دارد که 50 درصد از آن با اقليم کردنشين اين کشور است. همچنين استان 6 بازارچه و مرز رسمي دارد که چهار مرز و بازارچه آن در محدوده قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب قرار دارد.
بازوند گفت: طبق هدف گذاري صورت گرفته قرار بود در سال 97 شاهد 2 ميليارد و 400 ميليون دلار صادرات از مرزهاي استان به کشور عراق باشيم که با تلاش هاي صورت گرفته اين ميزان به 2 ميليارد و 900 ميليون دلار رسيد که رشدي 44 درصدي داشته است.
**مردم کرمانشاه بيش از 6 ميليارد تومان به سيل‌زدگان کمک کردند
مديرکل کميته امداد کرمانشاه گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون کميته امداد استان بيش از 6 ميليارد و 268 ميليون تومان کمک مردمي براي سيل زدگان کشور جمع‌آوري کرده است.
حسين خدرويسي اعلام کرد: حدود 200 ميليون تومان از اين ميزان کمک ها نقدي و باقي اين کمک ها در قالب 55 هزار بسته مواد غذايي و آب آشاميدني، 570 تخته فرش و موکت، بيش از 16 هزار تخته پتو، 287 اجاق گاز، هفت هزار و 578 کفش و البسه و حدود 30 هزار بسته ديگر شامل ساير لوازم ضروري بوده است.
وي تاکيد کرد: کمک هاي غيرنقدي در قالب 50 کاميون و پنج وانت نيسان به مناطق سيل زده ارسال شده و کمک هاي نقدي نيز به حساب متمرکز استان هاي درگير با سيل واريز شده است.
مديرکل کميته امداد کرمانشاه تاکيد کرد: مردم اين استان مي‌توانند با شماره‌گيري کد #99*8877* يا واريز کمک‌هاي خود به شماره کارت 6037997900001000 و يا شماره حساب 3333 نزد بانک ملي ايران در بازسازي منازل تخريب شده در سيل و تهيه اقلام ضروري براي سيل‌زدگان مشارکت کنند.
**بيش از 186 هزار تردد در جاده هاي کرمانشاه ثبت شد
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي کرمانشاه، از تردد بيش از 186 هزار و 320 مسافر در جاده هاي استان در ايام نوروز خبر داد و گفت: اين تعداد تردد از 25 اسفندماه سال 97 تا هفدهم فروردين ماه امسال توسط اتوبوس، ميني بوس و سواري ثبت شده است.
فريبرز کرمي افزود: در نوروز امسال 86 هزار و 339 مسافر در قالب بيش از 10 هزار سفر به صورت درون استاني و 99 هزار و 981 مسافر در قالب بيش از هشت هزار سفر به صورت برون استاني تردد کردند که تعداد سفر در سال جاري نسبت به سال 97 حدود 17 درصد کاهش داشته است.
وي تصريح کرد: امسال 414 مسافر در قالب سفر درون استاني با اتوبوس، بيش از 56 هزار مسافر با ميني بوس و بيش از 29 هزار نفر با سواري در سطح جاده هاي استان کرمانشاه تردد کرده اند.
کرمي اضافه کرد: در اين مدت بيش از 62 هزار نفر با اتوبوس، 23 هزار نفر با ميني بوس و 14هزار نفر با سواري سفر برون استاني انجام داده اند.
**246 کيلوگرم ترياک در کرمانشاه کشف شد
فرمانده انتظامي کرمانشاه گفت: با تلاش ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر، 246 کيلوگرم ترياک در استان کشف و سه قاچاقچي نيز دستگير شدند.
سردار «منوچهر امان اللهي» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين مقدار مواد مخدر طي چند روز اخير و در قالب سه محموله جداگانه که از استان هاي جنوبي کشور به مقصد کرمانشاه بارگيري شده بود، توسط پليس کشف شد.
وي افزود: در ماموريت نخست ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر مقدار 30 کيلوگرم ترياک از يک دستگاه کاميون، در ماموريت دوم 60 کيلوگرم از يک دستگاه کاميون و در ماموريت سوم نيز 156 کيلوگرم از کاميوني ديگر کشف کردند.
**کاهش 2.4 درصدي نرخ بيکاري کرمانشاه
براساس جديدترين گزارش مرکز آمار ايران، نرخ بيکاري کرمانشاه در سال 97 کاهش يافته اما اين استان همچنان در صدر جدول بيکاري کشور است.
استان 2 ميليون نفري کرمانشاه در سال 93 نرخ بيکاري 15.7 درصد را تجربه کرد، اين نرخ در سال 94 به 17.6 درصد صعود کرد و سال بعد هم رکورد 22 درصد را ثبت کرد.
تعداد بيکاران کرمانشاه در سال 96 اندکي کاهش يافت و به «172 هزار نفر» رسيد اما نرخ بيکاري استان از 21.2 درصد پايين‌تر نيامد.
براساس گزارشي که مرکز آمار ايران به تازگي منتشر کرده، نرخ بيکاري کرمانشاه در پايان سال 97 به 18.7 درصد کاهش يافته که نشانگر بهبود 2.4 درصدي نسبت به سال 96 است.
البته کرمانشاه همچنان در صدر جدول بيکاري کشور قرار دارد و نرخ بيکاري آن 6.7 درصد از ميانگين کشور بيشتر است.
**468 روستاي در معرض سيل در استان کرمانشاه شناسايي شد
استاندار کرمانشاه گفت: 468 روستاي در معرض سيل و پنج هزار و 700 واحد مسکوني در بستر رودخانه، کاملا شناسايي شدند و تدابير لازم براي کاهش آسيب ها در نظر گرفته شده است.
هوشنگ بازوند در نشست با اعضاي هيات امناي دانشگاه هاي رازي و صنعتي کرمانشاه افزود: در مجموع حدود 172 کيلومتر رودخانه در بيش از 30 شهر استان جاري است که مديريت آن در فصول پربارش کار پيچيده اي است.
وي يادآوري کرد: در بارش هاي اخير‌ 50 روستا در محاصره سيل قرار گرفتند که اين ‌معضل عمدتا ناشي از بي توجهي نسبت به ضوابط حاکم بر طبيعت و تجاوز به حريم رودخانه‌ها بود.
**ميانگين بارندگي در استان کرمانشاه به 750 ميلي متر رسيد
معاون اداره کل هواشناسي کرمانشاه گفت: از ابتداي سال زراعي جاري تاکنون (اول مهر 97 تا 30 فروردين 98) ميانگين بارش باران در استان به 750 ميلي متر رسيده است که اين مقدار بارندگي در مقايسه با مدت مشابه سال قبل که 351 ميلي متر بارندگي بود 114 درصد و نسبت به دوره بلندمدت نيز 89 درصد رشد داشته است.
علي محمد زوراوند با بيان اينکه درسال زراعي جاري ميانگين بارش باران در 2 منطقه به بالاي يک هزار ميلي متر رسيده است، گفت: پاوه يک هزار و 385 ميلي متر و گواور نيز يک هزار و 18 ميلي متر بارش را تجربه کرده اند تا پر باران ترين شهرهاي استان باشند.
وي خاطرنشان کرد: جوانرود با 960 ميلي متر، گيلانغرب با 888 ميلي متر و کرندغرب نيز با 882 ميلي متر بارش در رتبه هاي سوم تا پنجم پربارش ترين نقاط استان قرار دارند.
معاون اداره کل هواشناسي استان کرمانشاه همچنين از سومار با 415 ميلي متر بارش، سنقروکليايي 488 ميلي متر و کوزران با 574 ميلي متر بارندگي به عنوان کم بارش ترين نقاط استان ياد کرد.
زوراوند در خصوص بارندگي هاي شهر کرمانشاه نيز گفت: از اول مهر سال گذشته تا 30 فروردين امسال 670 ميلي متر باران در مرکز استان باريده که نسبت به سال قبل که 228 ميلي متر بوده 195 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نيز 85 درصد رشد داشته است.
**کاراته کاهاي کرمانشاهي سه طلا و يک برنز کسب کردند
رقابت هاي کاراته دانشجويان آسيا در حالي با نايب قهرماني تيم دانشگاه آزاد اسلامي نماينده کشورمان به پايان رسيد که بهنوش نجفي، محدثه آقايي، علي مسکيني و ميعاد ياري کاراته کاهاي کرمانشاهي حاضر در اين رقابت ها موفق به کسب چهار مدال طلا و برنز شدند.
در اين رقابت ها و در بخش بانوان بهنوش نجفي پس از صعود به ديدار فينال، موفق شد با شکست «يک بر صفر» حريف ژاپني مدال طلاي وزن 61- کيلوگرم را از آن خود کند و در وزن 68+ کيلوگرم نيز محدثه آقايي در ديدار فينال حريفي از مالزي را با نتيجه «چهار بر يک» مغلوب و عنوان قهرماني را کسب کرد.
در بخش آقايان نيز علي مسکيني در ديدار فينال وزن 60- کيلوگرم موفق شد با برتري «سه بر يک» مقابل کاراته کايي از کشور هنگ کنگ مدال طلا را به گردن بياويزد و ميعاد ياري ديگر کاراته کا کرمانشاهي حاصر در مسابقات نيز در ديدار رده بندي وزن 67- کيلوگرم «يک بر صفر» حريفي از چين شکست داد و توانست به مدال برنز دست پيدا کند.
**رژه نيروهاي مسلح مستقر در کرمانشاه برگزار شد
رژه نيروهاي مسلح مستقر در کرمانشاه روز پنجشنبه به مناسبت 29 فروردين روز ارتش جمهوري اسلامي ايران در بزرگراه امام خميني (ره) برگزار شد.
فرمانده قرارگاه ارتش جمهوري اسلامي ايران در منطقه غرب کشور در اين مراسم با گراميداشت 29 فروردين روز ارتش جمهوري اسلامي ايران، گفت: امروز، روز بيعت با امام (ره) رهبر معظم انقلاب اسلامي، شهداي والامقام و ملت مسلمان ايران است.
امير «فرهاد آريان فر» افزود: ارتش جمهوري اسلامي ايران با تقديم 48 هزار شهيد والامقام همچنان در دفاع از اسلام، انقلاب و ايران اسلامي آماده است و تا ظهور دولت حق و نابودي فساد تا سرحد شهادت از نظام جمهوري اسلامي دفاع مي کنيم.
وي به اقدام خصمانه آمريکا در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اشاره کرد و گفت: ما بيشتر از گذشته در کنار برادران سپاهي، بسيجي، نيروي انتظامي و مرزباني هستيم.
**سپاه و ارتش يد واحده در برابر دشمنان انقلاب هستند
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه کرمانشاه از سپاه و ارتش به عنوان يد واحده در برابر دشمنان انقلاب ياد کرد که پشت در پشت هم آماده حراست و نگهباني از دستاوردهاي 40 ساله انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند.
آيت الله «مصطفي علما» در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته کرمانشاه (30 فروردين) اظهار داشت: يکي از جلوه هاي زيباي همدلي سپاه و ارتش در جريان سيل اخير نشان داده شد و آن ها گوش به فرمان ولايت در کنار نيروي انتظامي و بسيج همه توان امکانات خود را به کار گرفته و به ياري آسيب ديدگان شتافتند.
وي ادامه داد: تا زماني که اين اتحاد و همدلي ميان نيروهاي مسلح ما وجود دارد و کارکنان آن ها مطيع فرمايش هاي رهبري و ولايت هستند دشمنان هرگز قادر نخواهند بود کوچکترين ضربه اي به انقلاب و کشور وارد کنند.
7458/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌میلی رایان خرافنبرخ به جدایی از لیورپول

شایعات پیرامون خرافنبرخ حقیقت ندارند. او در لیورپول می‌ماند

طرفداری | به گزارش فلوریان پلتنبرگ، رایان خرافنبرخ تمایلی به ترک لیورپول ندارد و می‌خواهد خودش را به سرمربی جدید این تیم در فصل آینده، ثابت کند. هرچند خرافنبرخ در هفته‌های اخیر با پیشنهادهایی از لیگ ترکیه مواجه شده، اما او در آنفیلد احساس راحتی می‌کند و می‌خواهد به بازی برای لیورپول ادامه دهد.

خرافنبرخ ۲۱ ساله تا ۲۰۲۸ با لیورپول قرارداد دارد و در فصل جاری طی 34 بازی برای این تیم، آمار 4 گل و ۲ پاس گل را به ثبت رسانده‌است. این هافبک هلندی در سپتامبر ۲۰۲۳ با قراردادی به ارزش ۴۰ میلیون یورو، از بایرن مونیخ به لیورپول منتقل شده بود.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • خط لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد
  • خط لوله میلی‌متری ۳۰۰ آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • بی‌میلی رایان خرافنبرخ به جدایی از لیورپول
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند