Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:01:05 GMT

چاپ دو کتاب با محوریت بُزیِ پرستار برای نوجوانان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۰۶۰۳

چاپ دو کتاب با محوریت بُزیِ پرستار برای نوجوانان

به گزارش خبرنگار مهر، دو کتاب «بزی پرستار و شیرِ فراری» و «بزی پرستار و نقشه شیطانی» نوشته آر. ای.اسپرات به‌تازگی با ترجمه معصومه رستم‌زاد توسط انتشارات آفرینگان منتشر و راهی بازار نشر شده است.

بزی پرستار، جذاب‌ترین بز پرنده دنیاست که از سیرک فرار کرده و به خانه آقای گرین آمده تا پرستار بچه‌هایش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین کتابی که درباره این شخصیت داستانی چاپ شد، در سال ۲۰۰۹ با نام «ماجراهای بزی پرستار» بود. ترجمه فارسی این کتاب تابستان سال گذشته توسط انتشارات آفرینگان وارد بازار نشر شد. بنابراین «بزی پرستار و شیرِ فراری» و «بزی پرستار و نقشه شیطانی» دومین و سومین کتاب‌های این مجموعه هستند.

پس از آمدن بزی به خانه آقای گرین، بچه‌های خانه با نام‌های درک، سامانتا و مایکل در همان برخورد اول، عاشق‌اش شده‌اند. علتش هم مشخص است؛ چون بچه‌ها عاشق پرستاری می‌شوند که عقیده دارد شکلات، شکلات، شکلات، شکلات بیشتر و کیک ۵ نوع غذای اصلی هستند.

کتاب «بزی پرستار و شیر فراری» در سال ۲۰۱۰ چاپ شده است. در این کتاب، آقای گرین راضی نیست یک بز از بچه‌هایش پرستاری کند. او بچه‌هایش را دوست ندارد و آرزو می‌کند یک‌جوری دود شوند و به هوا بروند. اما می‌داند که چنین چیزی ممکن نیست البته شاید هم ممکن باشد چون مادر بچه‌ها در سفری که با قایق داشت، بدبیاری آورد و دود شد رفت هوا! به‌هرحال آقای گرین در داستان کتاب «بزی پرستار و شیر فراری» تلاش دارد دوباره ازدواج کند تا شر بزی را از سر خانه و زندگی‌اش کم کند.

کتاب «بزی پرستار و نقشه شیطانی» ادامه داستان «بزی پرستار و شیر فراری» است که آقای گرین در آن متوجه می‌شود که ازدواج دوباره واقعاً فاجعه است و سعی می‌کند نقشه‌ای بکشد تا شر بزی و بچه‌ها را کم کند.

«بزی پرستار و شیر فراری» ۱۱ فصل دارد که عناوین‌اش به این ترتیب‌اند: بزی پرستار و دانش‌آموز خارجی، بزی پرستار به نگهبانان محله ملحق می‌شود، بزی پرستار و ج و ص، بزی پرستار بازیگر می‌شود، بزی پرستار و شیر فراری، بزی پرستار به تیم اسکی ملحق می‌شود، بزی پرستار: زندگی‌نامه، بوریس و افتضاح به‌بارآمده در نمایش، بزی پرستار و غرفه کیک، بزی پرستار و صدای ترسناک، بزی پرستار و مدرسه شبانه‌روزی وحشتناک.

این کتاب با ۲۵۴ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۹ هزار تومان چاپ شده است.

نسخه اصلی کتاب «بزی پرستار و نقشه شیطانی» هم در سال ۲۰۱۳ چاپ، و همان‌طور که اشاره شد، دنباله «بزی پرستار و شیر فراری» است. ماجراهای این کتاب مربوط به زمانی است که بزی، به‌عنوان پرستار بچه‌ها استخدام شده و برادرش بوریس که یک خرس هنرمند است هم به خانه آقای گرین آمده است. او روس و خیلی احساساتی است؛ بیش از ۳ و نیم متر قد و ۶۰۰ کیلوگرم وزن دارد. آر. آی.اسپرات می‌گوید شاید برای بچه‌ها عجیب باشد که یک بز و یک خرس چطور می‌توانند نسبت برادری داشته باشند؟ او این مساله را توضیح داده اما به‌طور خلاصه از عبارت فرزندخواندگی برای پاسخ این سوال استفاده کرده است.

عناوین فصل‌های این کتاب هم به‌ترتیب عبارت‌اند از: نقشه شیطانی آقای گرین، بزی پرستار و تونلی به طرف چین، دوئل در تنگه مرد مرده، بزی پرستار و کلوچه‌های بازی بی، بزی پرستار و کیک شفابخش، بزی پرستار و بانوی چاق، بزی پرستار و توده‌های بدبو و نفرت‌آور، بزی خانم‌مدیر، بزی پرستار پیام‌آور عدالت، نمایش پرستار بچه وست‌مینستر، بزی پرستار و عروسی کولی‌ها.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

حالا فکر می‌کنید قضیه همین‌جا تمام می‌شود و بزی پرستار، بوریس و بچه‌ها با هم می‌نشینند و از خوردن بهترین غذای دنیا لذت می‌برند و روزشان را به پایان می‌رسانند. بدبختانه اصلاً این‌طوری نشد. می‌دانید، آخر بزی پرستار توی زندگی‌اش خیلی غذا خورده بود، همان غذای خوشمزه‌ای که خودش به آن می‌گفت کیک. اما راستش هیچ‌وقت غذای عالی نخورده بود. باید بگویم او آن‌قدر که از اندازه غذاهای پیِر متنفر بود از قارچ دنبلان متنفر نبود. بزی پرستار اصلاً از کم‌فروشی توی غذا خوشش نمی‌آمد. متأسفانه واقعیت زندگی این است که هرچه رستوران بهتر و گران‌تر باشد، غذاهایی که به شما می‌دهند کمتر و کوچک‌تر است.

وقتی پیِر پرس اول را جلوشان گذاشت، بزی پرستار پرسید: «این دیگر چیست؟»

پیِر گفت: «غذای اصلی‌تان. خوراک سبزیجات.»

بزی پرستار پرسید: «یعنی این آبنبات نعنایی بعد از غذا نیست؟»

پیِر گفت: «نه.»

بزی پرستار گفت: «اندازه آبنبات نعنایی است.»

پیِر گفت: «ما این‌جا آبنبات نعنایی سرو نمی‌کنیم.»

بزی پرستار گفت: «تعجبی ندارد، اندازه پرس غذایتان موجب شرمندگی است.»

این کتاب هم با ۲۴۷ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۹ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4595109 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات کودک و نوجوان ترجمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۶ متهم فراری در خرمشهر

 سرهنگ نجم الدین سهرابی فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی، طرح پاکسازی مناطق آلوده در سطح شهرستان خرمشهر، توسط ماموران انتظامی به مرحله اجرا درآمد.

به گفته او با اجرای این طرح ماموران پلیس پس از هماهنگی با مقام قضائی، ۱۶ نفر متهم متواری و تحت تعقیب را در شهرستان خرمشهر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شدند، تاکید کرد: به جهت حفظ آسایش و آرامش شهروندان، طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده در نوبت‌های متعدد و با تمام توان اجرا خواهد شد.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • تونل فراری که زندانی ها را مستقیم به مقر پلیس برد! | تصاویر
  • تولید مجموعه‌های نمایشی با محوریت عملیات «وعده صادق» در دستور کار قرار دارد
  • تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک
  • شناسایی ۱۶ متهم فراری در خرمشهر
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • از این فراری فقط 31 دستگاه در جهان وجود دارد (عکس)