Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@10:32:08 GMT

هنر هشتم: «کلاس مجردها»

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۱۰۱۵

هنر هشتم: «کلاس مجردها»

هفته گذشته پنجمین جشن هنر انقلاب اسلامی با معرفی اولین‌های هر رشته و تقدیر از نامزد‌های هر گروه به کار خود خاتمه داد. در این بین کلاس مجرد‌ها به عنوان مهم‌ترین رویداد هنر سال ۹۷ معرفی شد، رویدادی که توسط حجت الاسلام شهاب مرادی سال‌ها پیش بنیان گذاشته شده بود

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو-سیدسجاد دانشی؛ هفته گذشته پنجمین جشن هنر انقلاب اسلامی با معرفی اولین‌های هر رشته و تقدیر از نامزد‌های هر گروه به کار خود خاتمه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین کلاس مجرد‌ها به عنوان مهم‌ترین رویداد هنر سال ۹۷ معرفی شد، رویدادی که توسط حجت الاسلام شهاب مرادی سال‌ها پیش بنیان گذاشته شده بود و تا امروز ادامه داشته است. این کلاس که قبلا با حضور چند هزار نفری دانشجویان زبده تهرانی مورد توجه افراد مختلف قرار گرفته بود، اواخر سال گذشته با مشکل نبود محل مناسب برای تشکیل کلاس مواجه شد! مشکلی که بازتاب فراوانی داشت و تقریبا هر کس که داب فرهنگ و ادب داشت و در جریان وجود این کرسی آزاد اندیشی حقیقی بود ابراز تاسف کرد و عجیب‌تر این که هنوز شهرداری تهران حاضر به رایگان دراختیار گذاشتن سالن ایوان شمس برای تشکیل این کلاس نشده است و در عوض آن همه حسن نیت، طلب اجاره بها کرده است.

لازم به ذکر است از آن جایی که این کلاس در طول ۱۶ ترمی که برگزار شده است از دانشجویان ریالی دریافت نکرده است و هیچ گاه مورد حمایت هیچ ارگانی هم نبوده است. با این حال کلاس مجرد‌ها منحل نشد و در سالن‌های مختلف تهران به کار خود ادامه داد. آن چه که در ابتدا برای نگارنده عجیب به نظر می‌رسید هنر دانستن این کلاس توسط حوزه هنری بود و بعد‌تر دیدیم نه تنها این کلاس به رای داوران جشن هنر انقلاب، هنر است، که بل مهم‌ترین رویداد سال ۹۷ هم هست و شایسته تشکر. سوال اصلی این است: مگر نه این که یکی از کلیدی‌ترین وظایف وزارت علوم تشکیل و توسعهی امثال این کلاس است و از قضا بودجه و امکانات لازم را نیز دارد؛ پس چرا هیچ گاه از این رویداد که کسی غیر از حقوق بگیران وزارت علوم عهده دارش است حمایت کامل و علنی یا تقدیر نکرده است؟ مگر نه این که معاونت فرهنگی شهرداری تهران پول فراوانی دارد و طبق قانون باید خرج حوزه فرهنگ جوانان شهر بکنند؛ پس چرا وقتی روحانی متخصصی همچون شهاب مرادی که سال هاست بدون دریافت دستمزد همین کار را به خوبی انجام میدهد با عدم همکاری دستگاه های زیر مجموعه‌ی شما مواجه می‌شود؟ حال درم‌ییابم؛ به راستی این هنر است، تحمل کارشکنی‌ها و حسادت‌ها و عبور کریمانه از همهی دشواری‌هایی که شاید خودی‌ها دانسته یا نادانسته ایجاد کرده‌اند و تشکیل یک بار از این کلاس هم هنر است، چه برسد به ۱۹۸ جلسه‌ی چهار ساعته! هنر است این که برای نسلی سخن بگویی که مورد شبیخون سنگین فرهنگی دشمن بوده است و حال چنین ارتباط خوبی با یک روحانی برقرار کرده است؛ شاید رازش در درست شنیدن باشد. این تقدیر از وجه دیگری نیز برای عدهی زیادی از دانشگاهیان و افراد دغدغه‌مند درس دارد. این که بعضا افراد ایده‌ها و کارهایشان را منتظر رسیدن بودجه و امکانات میکنند. شهاب مرادی درهمهی این سال‌ها بدون حمایت کسی یا جایی کارش را به نیکی انجام داده است و طبیعتا این یک الگو است که بدانیم کار تمیز فرهنگی را نباید منتظر کسی یا چیزی گذاشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کلاس مجردها شهاب مرادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی مرسدس بنز کلاس E چه مشخصاتی دارد؟

خودروی مرسدس بنز کلاس E دارای کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، قابلیت نظارت بر نقاط کور، دوربین دید فراگیر و قابلیت تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خودروی مرسدس بنز کلاس E از یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ بهره می‌برد که ۱۹۰ کیلووات قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌کند و با یک سیستم هیبریدی با ژنراتور استارت یکپارچه و موتور الکتریکی با توان تولید ۱۷ کیلووات قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور همراه است؛ این خودرو از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد و در سیکل ترکیبی از ۷.۲ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت استفاده می‌کند.

طول و عرض خودروی مرسدس بنز کلاس E به ترتیب ۴۹۵۹ و ۲۰۶۵ میلی‌متر است، در حالی که ارتفاع آن ۱۴۶۶ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۹۶۱ میلی‌متر است، ظرفیت صندوق عقب خودرو نیز ۵۴۰ لیتر است؛ خودروی یادشده دارای کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، قابلیت نظارت بر نقاط کور، دوربین دید فراگیر و قابلیت تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی است.

از دیگر ویژگی‌های خودروی مرسدس بنز کلاس E می‌توان به چرخ‌های ۲۰ اینچی، چراغ‌های جلو LED، نمایشگر ۱۴.۴ اینچی، دستیار صوتی هوشمند، ناوبری ماهواره‌ای، سیستم صوتی مجهز به ۱۷ بلندگو و گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب اشاره کرد؛ این خودرو در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، آبی، خاکستری و سفید عرضه می‌‏شود.

کد خبر 751318

دیگر خبرها

  • خودروی مرسدس بنز کلاس E چه مشخصاتی دارد؟
  • خودرو مرسدس بنز کلاس E چه مشخصاتی دارد؟
  • شکار ۳ امتیازی آلومینیوم از تهران/شاگردان حسینی موقتا در رده هشتم
  • تیم ملی فوتسال ایران چهارم جهان شد/ فوتسال بانوان در رده هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • ۱۰۰ هزار معلم تازه نفس در راه مدرسه
  • هفته هشتم رقابت چابکسواران در کورس سراسری بهاره یزد
  • اعلام داوران هفته بیست و هشتم لیگ برتر
  • مربیان کشتی مازندران در کلاس دانش افزایی