Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:18:58 GMT

آثار کاهش قدرت خرید در سال‌های بعد مشخص می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۱۷۰۵

آثار کاهش قدرت خرید در سال‌های بعد مشخص می‌شود

عضو هیئت مدیره کنفدراسیون صنعت ایران کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی، افزایش قیمت مواد اولیه و موانع صادرات را از جمله مهمترین دلایل رشد منفی ۷.۹ درصدی بخش صنعت عنوان کرد.

نصراله محمدحسین فلاح در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه رشد منفی ۷.۹ درصدی اقتصادی بخش صنعت علاوه بر ساخت و تولید، شامل نفت نیز می‌شود، اظهار کرد: ممنوعیت صادرات نفت ایران که در پی تحریم‌های آمریکا اعمال شده در این عدد تأثیر قابل توجهی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه دلایل رشد اقتصادی منفی در بخش ساخت و تولید را کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی و افزایش قیمت مواد اولیه عنوان کرد و گفت: انباشت بدهی دولت به صنایع باعث کمبود نقدینگی در واحدهای تولیدی شده و از طرف دیگر قیمت مواد اولیه از جمله آهن، پتروشیمی و آلومینیوم افزایش چشمگیری داشته است.

فلاح ادامه داد: از طرف دیگر مشکلاتی که سال گذشته در نقل و انتقالات مالی ایجاد شد باعث شده که امکان فعالیت جدی در صادرات از بین برود.

عضو هیئت مدیره کنفدراسیون صنعت ایران با بیان اینکه مفهوم اصلی موارد ذکر شده کاهش تولید در سال گذشته است، تصریح کرد: این آمار مربوط به ۹ ماهه سال گذشته است، اما آثار اصلی کاهش قدرت خرید مردم در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ آشکار خواهد شد.

وی در پایان درباره راهکارهایی که دولت باید برای جبران رشد منفی اقتصاد در نظر بگیرد، اظهار کرد: دولت نمی‌تواند بازوی بهبود صنعت باشد و بهتر است که مقررات و کنترل را کمتر کند.

به گزارش ایسنا، براساس جدیدترین آمارهای ارائه شده رشد اقتصادی کشور در ۹ ماه ابتدایی سال ۱۳۹۷ به منفی ۳.۸ درصد رسیده است. در این میان بخش صنعت به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل تأثیرگذار در رشد اقتصادی کشور در ۹ ماه ابتدایی سال گذشته رشد منفی ۷.۹ درصدی را به ثبت رسانده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رشد منفی 7 9 درصدی بخش صنعت صادرات کمبود نقدینگی مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۱۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید

حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال، شرکت پشتیبانی امور دام کشور خدمت مهمی به جامعه مرغداران نموده است، به‌گونه‌ای که عمده انبارهای مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.

او با تاکید بر اینکه با همه ظرفیت‌مان متعهد به خرید مرغ هستیم، افزود: با شیب ۲۷ درصدی طی یکماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن مرغ رسیده است. البته خرید مرغ از اسفندماه آغاز گردیده بود و در ماه مبارک حدود ۱۷ هزارتن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

 مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور ادامه داد: طی سه شب متوالی اخیر متوسط وزن مرغ‌ها در کشتارگاه‌ها بالای ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم شده، بنابراین دیرکشتاری اتفاق افتاده چنانکه تا ۵۹ روزگی مرغ را نگه می‌دارند. پیامد این تاکتیک از سوی مرغداران افزایش ذخایر گوشت سفید در کشور می‌باشد.

او در ادامه افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف کرده و با افتخار تکمیل، کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه درگردش مکفی و بیمه قیمت محصولات‌اش دارد و برای این منظور حتما باید کریدورهای صادراتی فعال شود.

 شیرزاد با بیان اینکه صادرکنندگان عدد وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم و نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

مدیرعامل پشتیبانی امور دام افزود: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک  تولیدنمایی هستیم.

شیرزاد گفت: در حال حاضر همکاران شرکت و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • شرط ژاوی مشخص شد: خرید ستاره سیتی
  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت