Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران و رئیس هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها ‌در نشست خبری این کارگروه و هیئت ویژه که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد اظهار کرد: بلایای طبیعی، اجتناب ناپذیر هستند و در ایران شاهد تعدد این حوادث هستیم پس داشتن آمادگی لازم طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به علم و دانش گفت: استفاده از این توانمندی‌ها امری ضروری است؛ پیرو حادثه سیل رئیس جمهور هیئتی را تشکیل دادند تا بر اساس دانش دانشگاه‌ها موضوع را به خوبی بررسی کنند.

نیلی احمد آبادی درباره برنامه هیئت ویژه بیان کرد: ابتدا روایت دقیق‌تر حادثه مهم است زیرا باید اطلاعات روشنی از چگونگی وقوع سیل داشته باشیم و به استناد این اطلاعات موضوع آسیب شناسایی می‌شود و عوامل منجر به خسارات مشخص می‌شوند.

شاکله اصلی هیئت ویژه سیلاب‌ها اعضای هیئت علمی دانشگاهی هستند

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: این هیئت مستقل است و شاکله اصلی آن از اعضای هیئت علمی متخصص دانشگاهی تشکیل شده است زیرا دانشگاه های ما دانش خوبی را در حوزه های مختلف سیل کسب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از حسن اعتماد رئیس جمهور تشکر می‌کنم و این اعتماد نشان دهنده دانش بزرگ دانشگاهيان است.

رئیس هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها درباره هدف این هیئت گفت: استفاده از ظرفیت تمام دانشگاه‌ها هدف ما است و روز چهارشنبه در اولین جلسه توان دانشگاه‌های مناطق سیل مورد بررسی قرار گرفتند و از آنها خواستیم توان و ظرفیت خود را مشخص کنند.

نیلی احمد آبادی ادامه داد: ما از ظرفیت تمام مراکز علمی و دانشگاهی کشور استفاده می‌کنیم و همانطور که در حکم رئیس جمهور مشخص شده است باید از ظرفیت خارجیان هم استفاده کنیم؛ برهمین اساس بسیاری از دانشمندانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند؛ اعلام آمادگی کرده اند.

۱۵ کارگروه در هیئت ویژه تشکیل شده‌اند

رئیس دانشگاه آزاد گفت: ۱۵ کارگروه مختلف برای این موضوع مشخص شده است و ارائه راهکارهای مختلف برای تکرار نشدن این حادثه اهمیت بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه کار سخت است اظهارکرد: باید طی ۶ ماه نتیجه این گزارش را ارائه دهیم اما باتوجه به توان دانشگاهیان مطمئن هستیم که این کار به درستی انجام می‌شود.

رئیس هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها گفت: امیدواریم که ابتدا گزارش آسیب شناسی ارائه شود و پس از آن گزاش تکمیلی دراختیار قرار گیرد همچنین روی سایت دانشگاه تهران فراخوانی وجود داردو از طریق آن همه مردم می‌توانند برای ما اطلاعات خودرا ارسال کنند همچنین بهره بردن از شبکه‌های اجتماعی جهت همکاری با مردم از جمله راه‌های ارتباطی دیگر است

آغاز همکاری دانشگاه تهران و بنیاد مسکن

رئیس دانشگاه تهران اظهارکرد: تمام دانشگاه‌های کشور در بحث سیا وارد عمل شدند و دانشگاه تهران هم همکاری خودرا با بنیاد مسکن آغاز کرده است.

نیلی احمد آبادی درباره هدف دیگر هیئت ویژه بیان کرد: توجه به آینده جزئی از برنامه ما است و اقلیم شناسی انجام می‌شود

وی درباره اعضای کارگروه‌ها گفت: اعضای هیئت از دانشگاه های بزرگ تهران هستند اما از تمام دانشگاه کشور به ویژه مناطق سیل زده بیشترین همکاری را داریم و از تمام آنها خواسته شده تا شیوه کمک و اساتیدشان را به ما معرفی کنند همچنین در کارگروه ها و اعضای هیئت علمی متخصصان هم وجود دارند و درحال راه اندازی بانک اطلاعاتی برای کمک گرفتن از متخصصان هستیم.

رئیس هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها تصریح کرد: برای پیش برد اهداف و فعالیت خود نیازمند بودجه هستیم و برآورد این موضوع انجام و برای رریس جمهور ارسال می‌شود.

نیلی احمد آبادی گفت: هدف ما ساخت و ساز مناطق به شیوه علنی است و باید از بروز اتفاقات دیکر جلوگیری کنیم و الگویی راهبردی را ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه تهران درباره چگونگی تشکیل کارگروه‌ها گفت: تشکیل کارگروه ها بر اساس تخصص است و باتوجه به تخصص ها و اتفاقات رخ داده و هریک از استان ها کارگروه ها تشکیل شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۱۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: هیئت تطبیق مصوبات می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد

رئیس مجلس در نشست با اعضای هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین گفت: بارها به نمایندگان تأکید کردم که بار دولت، بار سنگینی است، هرچقدر می‌توانیم تسهیل‌گری برای پیشرفت کار دولت انجام دهیم تا مردم ذی نفع نهایی باشند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نشست اعضای هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر روز گذشته (دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403) در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

رئیس اقلیم کردستان عراق با قالیباف دیدار کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشکیل هیأت تطبیق مصوبات یکی از اصول قانون اساسی که می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد، افزود: بنده از روز اول خودم را مکلف دانستم که هر چه این جمع تصمیم گرفت، همان را مبنا قرار دهم و همانظور که آقای اسماعیلی اشاره کرد، حتی توصیه‌ای هم نداشتم.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه این ظرفیت وجود دارد که موضوعات در هیأت تطبیق سیاست زده شود، ادامه داد: خدا را شاکریم که مسائل با دقت و به‌صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت تا امور به دور از هرگونه سیاست زدگی مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بارها به نمایندگان تأکید کردم که بار دولت، بار سنگینی است و هرچقدر بتوانیم تسهیل‌گری برای پیشرفت کار دولت انجام دهیم تا مردم ذی نفع نهایی باشند، باید انجام دهیم که از این دقت اعضای هیأت باید تشکر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه این جلسه در دوره یازدهم آخرین جلسه‌ای است که برگزار می‌شود، از اعضای هیأت تشکر کرد و گفت: تشکر ویژه‌تری هم از کارگروه ویژه دارم که مصوبات خارج از دولت که به کارگروه ارسال می‌شد را بررسی می‌کردند تا تبعات حقوقی این مصوبات نیز مورد ارزیابی و تحلیل قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اولاً برای این موضوعات فوری که عمدتاً در شورای عالی اقتصادی و جلسات سران قوا اتخاذ می‌شد، قید زمانی در نظر گرفتیم و ثانیاً از دولت درخواست کردیم اگر به این مصوبه برای دائمی شدن نیاز دارد، لایحه به مجلس ارائه کند. اگر اجرای این مصوبات زمان بر باشد، بی قانونی در کشور ایجاد می‌کند.

قالیباف اضافه کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس به لحاظ تخصصی روی موضوعات کار می‌کرد اما من می‌خواستم به لحاظ حقوقی نیز مصوبات خارج از دولت را مورد بررسی قرار دهند تا عارضه کمتری داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترکیب هیأت تطبیق تصریح کرد: وقتی به ترکیب این هیأت نگاهی می‌اندازیم، در میابیم که این جمع به حد کفایت صلاحیت اظهار نظرهای حقوقی در هر حوزه‌ای را دارد و موجب اعتبار مجلس است.

وی یادآور شد: به دوستان دولت و رئیس هیأت تطبیق نیز بارها گفته‌ام که تا جایی که می‌شود با هم گفت‌وگو داشته باشند و پس از حکم اولیه فرصت برای اصلاح داده شود و من حتی سلایق شخصی خودم در حد مدیریتی را هم اعمال نکردم و نظرم، نظر هیأت تطبیق بوده است.

لازم به ذکر است در این نشست برخی از اعضای هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در سخنانی کوتاه به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی/ دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی در دانشگاه ایران تجمع می‌کنند
  • دانشجویان بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی تجمع می کنند
  • قالیباف: هیئت تطبیق مصوبات می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد
  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی