Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-05@01:57:41 GMT

ایران خودرو و سایپا ۶۰۰۰ خودرو تولید می کنند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۲۰۲۰

ایران خودرو و سایپا ۶۰۰۰ خودرو تولید می کنند

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس از احتمال تولید 6000 دستگاه خودرو توسط 2 خودرو ساز بزرگ ایران در روز خبر داد.
به گزارش صدای ایران از ایسنا، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با پرداخت تسهیلات ۴۰۰۰ میلیارد تومانی به قطعه‌سازان و افزایش تزریق قطعه و لوازم یدکی به شرکت‌های خودروساز، پیش‌بینی می‌کنم تولید خودرو در ایران‌خودرو و سایپا به ۶۰۰۰ دستگاه در روز افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ولی ملکی گفت: نظام بانکی در ماه‌های پایانی سال گذشته زیر نظر ستاد تنظیم بازار ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به قطعه‌سازان پرداخت کرد که باعث جلب اعتمادِ نسبی قطعه‌سازان برای افزایش تولید قطعه و لوازم یدکی خودرو می‌شود.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس افزایش تولید خودروهای پرتیراژ در ایران‌خودرو و سایپا را در کاهش انتظارات تورمی بازار خودرو، گرفتن بهانه از دست دلالان حاشیه‌ساز و مهار نوسانات قیمتی خودرو موثر دانست و افزود: مجموع تولیدات روزانه این دو خودروساز تا پایان سال گذشته به حدود ۴۱۰۰ دستگاه در روز افزایش یافت که افزایش ۳.۵ برابری نسبت به اوایل سال داشت. با تسهیلاتی که اخیرا به قطعه‌سازان پرداخت شد، پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های پیش‌رو تولید روزانه خودرو در ایران‌خودرو و سایپا به ۶۰۰۰ دستگاه در روز برسد که این مسئله موجب افزایش تولید و عرضه بیشتر خودرو به بازار، عمل به تعهدات خودروسازان در پیش‌فروش خودرو و مهار تدریجی نابسامانی‌های قیمتیِ حاشیه بازار می‌شود.

وی ادامه داد: البته با ترخیص ۱۶ هزار کانتینر قطعات و لوازم یدکی خودرو از گمرکات و تزریق آنها به چرخه تولید و ترخیص بیش از ۱۳ هزار خودروی خارجی متوقف شده در گمرکات کشور، می‌توان بهانه‌ها را از دست دلالانِ حاشیه بازار گرفت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از جمع‌بندی نهایی طرح ساماندهی خودرو در کمیسیون صنایع و معادن و تاثیر آن بر بازار سخن گفت و افزود: طرح مذکور تا ابتدای اردیبهشت در کمیسیون صنایع و معادن نهایی و به هیات رییسه مجلس تحویل می‌شود. با تعیین تکلیف آن می‌توان بازار خودرو را از بلاتکلیفی و نابسامانی خارج و فعالیت در این بازار را قانونمندتر از وضعیت فعلی کرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ایران خودرو سایپا خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات

به گزارش خبرگزاری مهر، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اثربخشی اجرای طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در کنترل بازار مسکن، گفت: قانون مالیات بر عایدی سرمایه و طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی دو قانون بسیار مهم مجلس یازدهم بوده که در زندگی مردم اثرات بسیار مثبتی به همراه خواهد داشت و تکمیل کننده دو قانون جهش تولید مسکن برای افزایش تولید و رونق ساخت و ساز و مالیات بر خانه‌های خالی است که بازار مسکن را مدیریت کرده و جلوی احتکار کنندگانی که با هدف سود بیشتر فاصله عرضه و تقاضا را بیشتر کرده و قیمت‌های کاذب ایجاد می‌کنند، را می‌گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، عنوان کرد: مجموع قوانین تصویب شده در مجلس یازدهم زمینه مدیریت بازار مسکن را فراهم کرده و با ورود به این بازار پر آشوب، با کنشگران فعالی که دست به سوداگری می‌زنند، قاطعانه برخورد می‌کند، از جمله دفاتر مشاوران املاک غیر قانونی که باعث التهاب در بازار و افزایش قیمت می‌شوند. البته اخیراً دستگاه‌های اجرایی و نظارتی با افزایش نظارت میدانی، با بیش از هزار دفتر مشاور املاک مختلف برخورد و دفتر آنها را پلمپ کرده است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر نظارت بر سایت‌ها مشهور در زمینه مسکن در حال افزایش بوده تا آگهی جعلی درج نشود. در همین راستا وزارت راه و شهرسازی با سکوهای آنلاین بازار مسکن هماهنگی و مذاکره کرده تا تمامی آگهی‌های مسکن به همراه کد مشخص از سامانه املاک و اسکان منتشر شود و از ارائه اطلاعات جعلی و غیر واقعی مسکن و مالک جلوگیری شود.

شاکری افزود: اجرای قوانین مذکور به صورت دقیق و ثبت قراردادهای خرید و فروش و اجاره مسکن در سامانه ملی املاک و اسکان، اخذ عوارض از زمین‌های بایر و خانه‌های خالی و بهره گیری از ظرفیت شهرداری‌ها برای شناسایی آنها با هدف جلوگیری از احتکار و برخورد با سوداگران و مافیا زمین و مسکن اجرایی خواهد شد و از التهاب بازار جلوگیری کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری مشکلات اراضی تعاونی‌های مسکن شمال و شمال شرقی تهران، گفت: مردم نگران نباشند چرا که با جدیت در حال پیگیری این موضوعات و اخذ مصوبه لازم هستیم و امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه به نتیجه مطلوب رسیده و اعلام کنیم.

کد خبر 6095083 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!/ عکس
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • 12 محصول ایران خودرو و سایپا ارزان شد + جدول قیمت
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ کف قیمت خودرو در بازار
  • دلیل آرامش نسبی قیمتها در بازار خودرو