Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی، گفت: پس از ارائه این طرح به هیئت رئیسه ، طرح مذکور برای بررسی به کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ارجاع شده و در این کمیسیون مسکوت مانده است.

وی افزود: این در حالیست که محورهای تفحص از مجلس فقط مربوط به مسائل مالی این قوه نبود که تنها به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شود بلکه موضوعاتی مانند نحوه امور استخدامی و همچنین سفرهای خارجی نمایندگان نیز از دیگر محورهای تفحص است که باید این طرح به کمیسیون‌های دیگر نیز ارجاع می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس تصریح کرد: بنده چندین بار درباره روند بررسی این طرح تفحص به رئیس مجلس و تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تذکر داده‌ام اما توجهی به این تذکرات نشده و گویا اراده‌ای برای برای رسیدگی به این طرح نیست.

ابطحی در پاسخ به این پرسش که در شرایطی که به یک طرح در مجلس رسیدگی نمی‌شود، طراحان برای به جریان افتادن طرح از چه ابزارهایی می‌توانند استفاده کنند، تصریح کرد: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس طراحان می‌توانند با جمع‌آوری 50 امضا از طریق کمیسیون تدوین آئین‌نامه می‌توانند از رئیس و اعضای هیئت رئیسه شکایت کرده تا اعضای هیئت رئیسه از سمت خود برکنار شوند و همچنین با توجه به اینکه رسیدگی به طرز عملکرد قوای سه‌گانه از وظایف این کمیسیون است لذا می‌توان از این روش نیز عدم رسیدگی به تفحص از مجلس را پیگیری کد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: اگر روند بی‌توجهی به طرح تفحص از مجلس ادامه یابد قطعا از طریق این 2 ابزار برای به جریان افتادن طرح مذکور استفاده خواهیم کرد.

ابطحی با بیان اینکه اگر روند بی توجهی به این طرح ادامه یابد قطعا رسیدگی به این طرح به عمر مجلس دهم نمی‌رسد، گفت: امیدوارم  هیئت رئیسه مجلس که خرداد ماه بر سر کار می‌آید به این طرح توجه کند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: تحقیق و تفحص مجلس ایران نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالک کارت بازرگانی برای عمل نکردن به تعهدات ارزی جریمه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین نجف زاده مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: با شکایت یک بانک برای عمل نکردن به ۷۶ هزار و ۲۳۴ یورو تعهد ارزی به ارزش ۳۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال، پرونده این تخلف در شعبه اول بدوی ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان ماکو رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز و متخلف را علاوه بر بازگرداندن ارز و محرومیت یک ساله از فعالیت بازرگانی، را به پرداخت ۶۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۲ برابر ارزش ریالی ارز محکوم کرد.

نجف زاده گفت: با شکایت بانک تجارت پیرامون ایفا نکردن تعهدات ارزی یک شخص حقیقی برای واردات چراغ ماشین و صفحه کلاج پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

کد خبر 6100561

دیگر خبرها

  • اهداف پشت پرده رقیب تراشی برای قالیباف! / اصلاح‌طلبان: در مجلس دوازدهم اقلیت نه نیروی سوم هستیم!
  • تداوم افشاگری‌ها علیه قالیباف/ بیگی: جماعتی از سازمان میادین میوه و تره‌بار، تاکسیرانی، بهشت‌زهرا، اتوبوسرانی و... وارد مجلس شده‌ و پست گرفتند
  • مالک کارت بازرگانی برای عمل نکردن به تعهدات ارزی جریمه شد
  • عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: دولت در زمینه کتاب‌خوانی خدمات خوبی به روستاها ارائه کرده است
  • به رییس سازمان خصوصی‌سازی گفتم جزء فرهیخته‌ترین‌ها هستی بین افرادی که از کشتارگاه، بهشت‌زهرا و... آمده‌اند
  • مهدی: باشگاه پرسپولیس درخواستی برای بازی با هوادار نداشته است/ صعود تیم دوم به لیگ نخبگان تصمیم هیئت رئیسه بود
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • محمود یسلیانی سکان‌دار اسکی استان اصفهان شد
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • رئیس سنی مجلس دوازدهم چه کسی خواهد شد؟