Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@14:45:18 GMT

ارزیابی خطر‌های سایبری در ۱۵ دستگاه اجرایی سمنان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۴۶۶۱

ارزیابی خطر‌های سایبری در ۱۵ دستگاه اجرایی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، ایرج کارخایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، امروز، 31 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گروه مشاوران پدافند سایبری استان سمنان به منظور بازدید و ارزیابی بخش فناوری ارتباطات دستگاه اجرایی استان تشکیل شده است، اظهار کرد: گروه مشاوران پدافند سایبری استان تاکنون سامانه‌های ارتباطی 15 دستگاه اجرایی سمنان را ارزیابی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شناسایی و حذف آسیب‌پذیری تهدیدهای پدافندی و سایبری در دستگاه‌های اجرایی در زمان تهدیدهای احتمالی از علت‌های اصلی تشکیل این گروه است که در این راستا در صورت بروز نقص‌های احتمالی برنامه‌هایی برای رفع چالش برای مصونیت‌سازی سامانه‌های فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی استان انجام می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان متذکر شد: تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش‌های حیاتی کشور مانند دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان در بخش‌های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستان‌ها، تعریف شده که در طول سال‌های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.
کارخایی با شاره به اینکه امن‌سازی زیرساخت‌ها در بخش پدافند غیرعامل مورد تأکید مسئولان استان و کشور است، یادآور شد: تمامی نکات ایمنی با برگزاری نشست‌های تخصصی به دستگاه‌های اجرایی گوشزد می‌شود.
 انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری قرآن خطرهای سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ارتباط مدیران با مردم

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست شورای اداری استان، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری و تاکیدات رییس جمهوری روی تحقق آن، گفت : در راستای تحقق این شعار انتظار می‌رود حضور و همراهی مردم در فعالیت‌های مختلف استان نمود بیشتری پیدا کند.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی از همین شروع سال باید ارتباط و تعامل خود را بویژه به شکل دیدار‌های چهره به چهره با مردم افزایش دهند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر فعالیت مضاعف دستگاه‌های اجرایی استان در سال‌جاری، اعلام کرد: مدیران استان در سال گذشته زحمات زیادی را در حوزه کاری خود انجام دادند، اما امسال باید تلاش و کار مضاعفی را رقم بزنند.

وی اضافه کرد: در شروع این سال عزم اعضای شورای اداری استان باید بگونه‌ای جزم شود که با نهایت دقت و جدیت امور مربوط به استان را شروع و پیگیری کنیم تا در پایان سال نتایج رضایت بخشی به دست آید.

صحرایی یادآورشد: دستگاه‌های اجرایی هر طرح و برنامه‌ای که دارند باید از همین ابتدای سال آن را به مرور اجرایی کنند تا در پایان سال با کمبود فرصت برای اجرای آن مواجه نشوند.

وی به در پیش بودن دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان هم اشاره کرد و گفت: در این راستا دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا مصوبات دور اول سفر مربوط به حوزه خود را احصاء کرده و مشخص کنند که کدام مصوبات اجرایی شده، کدام مصوبات در حال اجراست و کدام مصوبات هنور اجرایی نشده یا روند کندی دارد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید همکاری داشته باشند تا دور دوم سفر رییس جمهور برای استان پر برکت‌تر و با دستاورد‌های بیشتری همراه باشد.

وی به در پیش بودن مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم در این مرحله از انتخابات با همراهی و تلاش دستگاه‌های اجرایی مختلف، پرونده انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با افتخار در استان بسته شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی برای خدمات‌رسانی
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • بزرگداشت شهید قرنی در مرکز پدافند هوایی سمنان