Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@01:01:00 GMT

تجربه محرومیت‌زدایی بشاگرد بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۵۰۹۳

تجربه محرومیت‌زدایی بشاگرد بررسی می‌شود

به گزارش ایکنا؛ بشاگرد، نام شهرستانی با 30 هزار نفر جمعیت در استان هرمزگان است. منطقه‌ای دورافتاده که شامل ده‌ها روستا به مرکزیت سردشت می‌باشد.

تقریباً چهار دهه از زمانی که مرحوم «حاج عبدالله والی» به منطقه بشاگرد رفت و با عشقی بی پایان، تصمیم گرفت عمرش را وقف زدودن گرد و غبار محرومیت از این منطقه کند، می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بشاگرد در این چند دهه، نماد محرومیت در کشور بوده است. سالیان سال است که نهادهای مختلف مردمی، خصوصی و دولتی سعی کرده اند با کمک‌رسانی به مردمان این منطقه، در ادامه مسیر حاج عبدالله قدم بردارند و به این منطقه کمک رسانی کنند. اما بشاگرد همچنان محروم است و نمادهای محرومیت در کشور.

به راستی چه بر سر بشاگرد و مردمش آمده است؟ و چرا در حال حاضر، فرد بشاگردی باید واژه محروم را یدک بکشد؟ آیا رویکرد نهادهای حمایتی در مواجهه با بشاگرد، درست بوده است یا نیاز به بازنگری دارد؟ بشاگرد از محرومیت رهایی یافته یا محرومیت در آن تثبیت شده است؟ درس‌آموخته‌های چند دهه فعالیت محرومیت زدایی در بشاگرد چه بوده است و از این عبرت‌ها چه بهره ای برای کمک به سایر مناطق محروم ایران می‌توان گرفت؟

چهارشنبه 4 اردیبهشت ماه، جهاددانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف میزبان همایش نیم‌روزه «بشاگرد و محرومیت: رهایی یا تثبیت؟» است.

در این همایش، ضمن بررسی تجارب منتخب و مرتبط، سؤالات بالا بررسی و واکاوی می‌شود. شرکت‌کنندگان و سخنرانان همایش، طیف وسیعی از گروه‌های مردم‌نهاد، دانشجویی، سازمان‌های توسعه‌ای و دستگاه‌های دولتی مرتبط هستند و سعی خواهیم کرد و افرادی از  از اهالی بشاگرد در بحث شرکت می‌کنند.

شرکت در این همایش، برای عموم علاقه‌مندان با ثبت‌نام قبلی، آزاد و رایگان است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا فعالیت های جهادی محرومیت زدایی توسعه پایدار خیر ماندگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان صحرایی در منطقه محروم «میربگ» دلفان برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر قهرمانی امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در مرکز بخش «میربگ» برپا می‌شود.

وی گفت: بیمارستان صحرایی شهدای عملیات حاج عمران به مناسبت هفته سلامت با حضور متخصصان و پزشکانی در رشته‌های قلب، چشم‌پزشکی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، اعصاب و روانپزشکی، زنان و زایمان، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی و با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت شهرستان بخشداری «میربگ» و هلال‌احمر در روز جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه برپا می‌شود.

فرماندار دلفان، ادامه داد: همچنین خدماتی مانند رادیولوژی، بینایی‌سنجی، تغذیه روان‌شناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت، داروخانه ارائه می‌شود.

کد خبر 6088434

دیگر خبرها

  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند
  • دونماینده استان درجام حذفی فوتبال فردا به میدان می‌روند
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • بیمارستان صحرایی در منطقه محروم «میربگ» دلفان برپا می‌شود
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است