Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالاری هدف از توسعه صنعت فرش را علاوه بر احیای این هنر اصیل، ایجاد اشتغال و افزایش تولیدات داخلی با توجیه اقتصادی مناسب خواند و گفت: باید در کمیت و کیفیت تولیدات حوزه فرش استان، تحرک بیشتری صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت و به نقل از پایگاه خبری استانداری گیلان، «مصطفی سالاری» در نشست شورای فرش استان که با حضور فرشته دستپاک رئیس مرکز ملی فرش ایران برگزار شد با اشاره به جایگاه تولید فرش در رونق اقتصادی و توسعه اشتغال کشور اظهار داشت: در این بخش نیازمند ارائه راهکارهای قابل اجرا و کارآمد هستیم تا در سال "رونق تولید" توفیقات بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گیلان با بیان اینکه در حوزه فرش باید مشکلات در دو بخش قالیبافی و قالیبافان بررسی شود، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور برای تولید فرش، متاسفانه میزان تولیدات رقم شایسته‌ای را نشان نمی‌دهد.

 

نماینده عالی دولت در گیلان هدف از توسعه صنعت فرش را علاوه بر احیای این هنر اصیل، ایجاد اشتغال و افزایش تولیدات داخلی با توجیه اقتصادی مناسب خواند و افزود: باید در کمیت و کیفیت تولیدات حوزه فرش استان، تحرک بیشتری صورت گیرد.

 

استاندار گیلان تاکید کرد: تعریف خوشه و پشتیبان می‌تواند در بهبود کارکرد هر یک از عناصر در چرخه تولید تا فروش فرش موثر باشد و تمرکز بیشتری را در هر بخش به وجود آورد.

 

وی آموزش را از مسائل مهم در تولید فرش دانست و خاطرنشان کرد: شناخت بازار و آشنایی با سلیقه خریداران این کالای ارزشمند نیازمند مطالعه و تحقیق است.

 

سالاری درخصوص پرداخت تسهیلات بانکی به قالیبافان و ضرورت جلوگیری از انحراف تسهیلات گفت: اولویت پرداخت این نوع از تسهیلات با کسانی است که نسبت به ایجاد کارگاه و اشتغالزایی برای چندنفر اقدام کرده‌اند.

 

وی مهمترین مساله‌ای که در حوزه فرش مطرح است را بحث "فروش" خواند و گفت: باید برای بازاریابی و فروش، برنامه‌ریزی، آموزش و اقدامی هدفمند را دنبال کنیم و با مشخص کردن مجموعه پشتیبان دغدغه فروش تولیدات در بازار را به حداقل برسانیم.

 

استاندار گیلان یادآور شد: در این چرخه باید محوریت فعالیت‌ها از تامین مواد اولیه تا فروش در مرحله آخر بر عهده پشتیبان باشد و اعطای تسهیلات هم به پشتیبان صورت گیرد.

 

*شاغلین  قالیبافی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند

«فرشته دستپاک» در این جلسه با اشاره به اینکه در گیلان قریب به ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر به قالیبافی اشتغال دارند، بیان داشت: از این تعداد ۶ هزار نفر تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفتند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه در جریان سفر رییس جمهوری به گیلان برای نخستین بار تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه مرکز ملی فرش ایران و استانداری گیلان به منظور توسعه و ترویج هنر صنعت فرش دستباف به امضاء رسید گفت: دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و سند راهبردی مرکز ملی فرش ایران و همچنین تعامل با بانک‌های عامل و شرکت‌های خصوصی و دولتی در راستای توسعه متوازن و پایدار کسب و کار مرتبط با فرش دستباف گیلان، از جمله محورهای مهم این تفاهم‌نامه بود.

 

دستپاک اظهار داشت: بزرگ‌ترین دغدغه تولیدکنندگان فرش مساله بیمه و امنیت شغلی است که خوشبختانه برای اولین بار در تاریخ ایران طی سال‌جاری می‌توان تمامی کسانی را که به قالیبافی اشتغال دارند تحت پوشش بیمه قرار داد و در ردیف بودجه98 تحقق صددرصد آن پیش‌بینی شده است.


وی شناسنامه‌دار کردن و توسعه صنعت برندینگ را امری مهم دانست که در مرکز ملی فرش ایران با جدیت دنبال می‌شود.

 

دستپاک ادامه داد : استفاده از ظرفیت منطقه آزاد انزلی برای وارد کردن مواد اولیه ارزان‌تر، برپایی نمایشگاه بین‌المللی، تهاتر فرش دستباف با کالاهای وارداتی و برندسازی از راهکارهایی هستند که می‌توان در گیلان دنبال کرد.

 

رییس مرکز ملی فرش ایران در پایان تبلیغات موثر در خصوص فرش دستباف را از الزامات فرهنگی توسعه فرش خواند و گفت: رسیدن به خودکفایی داخلی در گرو توجه به داشته‌های ارزشمند بومی محلی است.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان رژه روز ارتش روز ارتش نیمه شعبان خسارت سیل خبرگزاری اردبیل ارتش شبستان بیانیه گام دوم انقلاب فرش گیلان بیمه قالیبافان برندسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۵۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، گفت : یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است. وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است. مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد. تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری