Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@20:31:51 GMT

هشدار جهانیِ شیوعِ دوباره وبا در یمن

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۵۴۳۹

سازمان غیر دولتی"اوکسفام" درباره موج دوم شیوع گسترده بیماری وبا در یمن هشدار داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سازمان غیردولتی اوکسفام در بیانیه خود درباره پیامدهای شیوع دوباره بیماری وبا در سطح گسترده در یمن در سایه افزایش موارد مشکوک ابتلا به این بیماری در سال جاری به حدود 200 هزار نفر هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این سازمان اعلام کرد: موارد مشکوک ابتلا به این بیماری در سال جاری میلادی 195 هزار مورد است.  بر اساس اعلام سازمان اوکسفام در دو هفته اخیر ماه مارس گذشته، نزدیک به 2500 مورد مشکوک ابتلا در هر روز ثبت شده است.  این وضعیت بیانگر افزایش قابل ملاحظه موارد ثبت‌ شده در مقایسه با ماه فوریه سال جاری است که روزانه یک‌ هزار مورد مشکوک ابتلا ثبت شده بود. براساس این بیانیه، این میزان بیش از 10 برابر موارد ثبت‌شده و مرگ‌ومیر ناشی از آن در دوره مشابه سال 2018 میلادی است. این سازمان اعلام کرد: وبا بیش از 3 هزار نفر را از زمان آغاز شیوع آن در 2016 میلادی در یمن کشته است.  اوکسفام هشدار داد: در صورت تداوم ثبت موارد جدید با میانگین کنونی، افزایش ناگهانی و شدید شیوع وبا باعث افزایش آن نسبت به مجموع موارد ثبت‌شده در سال 2017 میلادی خواهد شد. سازمان ملل اعلام کرده است که یمن با بدترین بحران انسانی در جهان روبه‌رو است و بیش از 24 میلیون نفر یعنی بیش از 80 درصد جمعیت یمن همچنان نیاز به کمک‌های انسانی دارند. بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، از آغاز تجاوز نظامی عربستان و هم‌پیمانان عربی و غربی آن به یمن حدود 10 هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از 56 هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند. این درحالی است که برخی مسئولان بشردوست آمار قربانیان را بسیار بالاتر از این ارزیابی کرده‌اند.  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هشدار جهانی وبا یمن سازمان غیر دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب

به گزارش پارس نیوز ، شیما حلاج گفت: اگر چه سازمان غذا و دارو برحسب وظیفه قانونی موظف است بر تولید، واردات و ارزیابی‌های ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت نماید، اما برخی از خانم‌ها به دلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها، افزود: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فرآورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند.

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: وقتی رژ لب برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژ لب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است.

حلاج گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

دیگر خبرها

  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا